תוכן שיווקי

שנה אחרי הכניסה של פוג'יטסו לישראל: מה היה לנו?

04/01/2018 11:40
דיוויד אזולאי, מנהל מערכות אנטרפרייז ודטה סנטר בפוג'יטסו ישראל. צילום: אפרת סער

שנה בדיוק לאחר שנכנסה לישראל, עורכת פוג'יטסו (Fujitsu) כנס לקוחות. הכנס ייערך ב-16 בינואר במרכז האירועים אווניו שבקריית שדה התעופה. לקראת האירוע שוחחנו עם דיוויד אזולאי, מנהל מערכות אנטרפרייז ודטה סנטר בפוג'יטסו ישראל.

האם הורגשה בשנה האחרונה עלייה בביקוש למחשוב ענן בקרב ארגונים ומדוע?
"מאז שנכנסנו לישראל אנחנו בהחלט מרגישים ביקוש עצום למחשוב ופתרונות ברמה גבוהה. לקוחות רבים מבקשים להיפגש אתנו ולשמוע מה יש לנו להציע בתחום תשתיות הדטה סנטר. ארגונים רבים מתבקשים להוזיל עלויות ולהתייעל, ולנו יש מספר רב של פתרונות שיכולים לעזור ללקוחות שלנו לעשות זאת – לחסוך כסף, זמן רב על פרויקטי אינטגרציה ועוד.

בנוסף, אני מרגיש מהלקוחות את הדרישה שלא 'ידחפו' להם פתרונות שנוחים ליצרן זה או אחר, אלא פתרונות למערכות מחשוב שיודעים לשלב באופן שלם מוצרי חומרה עם מוצרי תוכנה על גבי תשתית של החברות המובילות בשוק. מאחר שפוג'יטסו לא רכשה חברות תוכנה בתחום, הרי שהיא משוחררת מהכבלים 'לדחוף' את המוצר שנוח לה מבית".

תוכל להציג מספר פתרונות כאלה?
"בעולמות הגיבוי אנחנו מציעים את פתרון Commvault Applinace, שמגיע מותקן מהמפעל ובדקות ספורות הוא באוויר. בעולמות התשתיות האחודות (Converged) יש לנו פתרון מדהים, יחד עם נט-אפ (NetApp) – שנקרא NFLEX. הפתרון מגיע בארון מותקן ומחווט מהמפעל – שרתים של פוג'יטסו, מתגי Extreme ואחסון של נט-אפ. כל זה יחד מנוהל על ידי תוכנת ניהול מבית פוג'יטסו, ששמה Server view.

בעולמות ה Hyper Converged, אנחנו מציעים פתרון Appliance שמגיע מוכן מהמפעל, מבוסס מיקרוסופט (Storage Space Direct), או פתרונות vSAN מבית VMware. בקרוב נשתף פעולה גם עם נוטניקס (Nutanix).

האם לדעתך ארגונים מוכנים לטרנספורמציה הדיגיטלית, המתרחשת בכל העולם? מה הצפי ל-2018 מבחינת השקעות במחשוב בארגונים מכל הגדלים והענפים?
"ארגונים רבים כבר מצויים בתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית, חלקם ממש מיישמים את המהלך בחלקים שונים של הארגון וחלקם עדיין בוחנים את היכולות והפתרונות. מפגישות עם לקוחות בימים אלה, ובמיוחד בתקופות של חידושי תשתיות, אנחנו רואים שהם מבקשים לקבל פתרון מוכן, שיש לו יכולות לספק טרנספורמציה דיגיטלית לארגון. לנו, בפוג'יטסו, יש בדיוק את הפתרון המתאים ללקוחות שלנו, ואנחנו לא מתבססים על פתרון אחד. אנחנו מציעים שלל פתרונות חזקים בתחום הדטה סנטר ובכלל בענן.

דבר נוסף, שלא כל הלקוחות יודעים ומכירים – לפוג'יטסו יש את ענן ה-Open Stack שהוא מבין הגדולים בעולם ומשרת לקוחות רבים. שמו של הענן הוא K5. בנוסף, יש לנו יכולות היברידיות חזקות כמעט בכל פתרון, שמאפשרות ללקוחות פשטות וגמישות בטרנספורמציה הדיגיטלית. לדוגמה, פתרון Fujitsu Primeflex שיוצא ממפעל הייצור שלנו ללקוח מוכן ומותקן לפי דרישה, עם מינימום אינטגרציה עם חומרה של פוג'יטסו ובכל תשתית תוכנתית, כגון אלה של VMware ,Suse ,Fujitsu OpenStack, רד-האט (Red-Hat), מיקרוסופט (Microsoft) ועוד.

עוד נקודה שחשוב לי להבהיר – אנחנו החברה היחידה שהגיעה למחזור של 45 מיליארד דולר באופן אורגני – ללא מיזוגים, ללא רכישות, ללא ספינים, וללא מינוף ולקיחת הלוואות עתק. המשמעות של כל אלה היא אינטגרציה חלקה ומהירה, וניהול אחוד של כל המוצרים".

מה הצפי ל-2018?
"לקוחות ישקיעו בשנה הקרובה במערכות המידע הארגוניות שלהם וימשיכו בדיגיטציה שלהן. הלקוחות כמהים לעבוד עם יצרן שיודע להציע פתרון אמין ואיכותי מקצה לקצה, עם מינימום זמן אינטגרציה וחסכון כספי. נעשה הכל על מנת להתאים את עצמנו לדרישה זו.

אני רוצה לשים זרקור בנוסף על ארגונים המחפשים יצרן אמין גם מבחינת סייבר. עובדת היותנו חברה יפנית המייצרת אך ורק בגרמניה וביפן (החברה היחידה שאין לה כל מפעל בסין) יוצרת הרבה הזדמנויות והתעניינות לא רק בקרב לקוחות ביטחוניים או סמי-ביטחוניים, אלא בקרב כל הלקוחות.

בנוסף, עובדת היותנו יצרן יפני-גרמני לא עושה את המוצרים שלנו יקרים יותר, ובכך אנחנו מביאים בשורה של ממש לשוק בישראל".

אירועים קרובים