אודי ויזנר, וריפון: "יש למנוע מצב בו מהפכת הארנק האלקטרוני תהפוך למגדל בבל"

כדי שזה לא ייעשה, "הרשתות והקמעונאים חייבים ללכת אך ורק עם הספקים המובילים בעולם הקמעונות", אמר ויזנר, מנכ"ל החברה בישראל* ● לדבריו, "אין מסחר אלקטרוני נייד אפקטיבי בקמעונות ללא תמיכה בעמדת המכירה"

"כדי שמהפכת הארנק האלקטרוני לא תהפוך למגדל בבל, הרשתות והקמעונאים חייבים ללכת אך ורק עם הספקים המובילים בעולם הקמעונות. אין מסחר אלקטרוני נייד אפקטיבי בקמעונות ללא תמיכה בעמדת המכירה", כך אמר אודי ויזנר, מנכ"ל וריפון (Verifon) ישראל.

ויזנר דיבר במושב שדן בהיצע הפתרונות של ארנקים אלקטרוניים, שנערך במסגרת כנס mPay Israel. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אתמול (ג') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. מנחה המושב היה ערן ויג, עד לפני כמה ימים בכיר ב-IT של סלקום.

בדבריו התייחס ויזנר למהפכת המסחר האלקטרוני בסלולר וטען שקיימות בשוק אבני דרך רבות שיוצרות מהפכה, ביניהן ה-iPhone והטאבלטים. "עם זאת, מדובר במהפכה טכנולוגית ותו לא", אמר. לדבריו, "על מנת לשנות את הדרך בה מתנהל המסחר הקמעונאי יש לשלב את המהפכה בתהליך של אבולוציה והשתלבות בתשתיות ובמודלים העסקיים הקיימים".

ערן ויג, מנחה המושב. צילום: קובי קנטור"הקמעונאים הם מרכיב משמעותי וחשוב במערכת הכללית, שחייבים להתחשב בצרכים וברצונות שלו, באופן בו הם מנהלים את עסקיהם ובהשקעות העבר שלהם בתשתיות", ציין ויזנר. לדבריו, "הספקים המובילים בעולם פתרונות הקמעונות והתשלומים הם היחידים שיכולים לענות על צרכי הקמעונאים. כמובן שחברה כמו וריפון תשמח לשתף פעולה עם כל ספק של פתרונות חדשניים, ובלבד שהוא עומד בקריטריוני אבטחת מידע ורגולציה, ומשתלב בזרימת המידע של מערכת המידע הקמעונאי".

הוא חיווה דעתו ואמר, כי "ה- NFC הוא הכלי הנכון והמאובטח ביותר לקבלת תשלומים אלקטרוניים, מסיבה פשוטה: מאחר שהוא הכלי היחיד שמעביר בבטחה כמות גדולה של עסקות בפרק זמן קצר".

הוא סיכם באמרו ש-"הפוטנציאל הגדול הוא לאו דווקא תשלומים. יש מאחוריהם המון שירותי ערך מוסף: מבצעים, הנחות, קופונים, כרטיסי טיסה ותוכניות נאמנות. מי שינצח הוא לא זה שיפתח את היישום הכי נחמד, אלא זה ש-'יסגור' את היישום מכל הכיוונים, כך שיהיה מולו מישהו שיקבל אותו בצד הקמעונאי".

עולמות שלובים בהתפתחות הארנק הסלולרי
אבי צימרמן
, סמנכל שיווק ב-כ.א.ל., דיבר על התפתחות הארנק הסלולרי. לדבריו, מדובר בשלושה עולמות שלובים: בנקאות ניידת, שיווק נייד ותשלומים בנייד. "בנקאות ניידת כוללת, בין השאר, את ניהול חשבון הלקוח ומוצריו השונים, ובתוכו עולם המידעים, שמהווה נדבך מאוד חשוב", אמר צימרמן. "בשיווק הנייד, עולם המידע השיווקי כולל הצעה של הטבות ערך מוסף ללקוח. חברות כרטיסי האשראי נמצאות שם. עולם התשלומים הנייד כולל שני סוגי פעילות: תשלום מקרוב (משמע, הכרטיס נוכח), המהווה חלופה לתשלום בכרטיס אשראי, ותשלום מרחוק (כאשר הכרטיס לא נוכח), לרבות עסקה טלפונית או תשלום באינטרנט דרך המכשיר הנייד".

אבי צימרמן, סמנכל שיווק ב-כ.א.ל. צילום: קובי קנטור"התשלומים בסלולר הם החזון המסתמן", הוסיף צימרמן. "בחרנו לצורך כך בטכנולוגיית NFC, שמנצלת את היכולות שגלומות בטלפון החכם. זה פתרון מאובטח, עם חוויית משתמש נוחה. ניהול הכרטיס בטלפון נעשה בו באופן שקוף". הוא ציין, כי על מנת ליישם את טכנולוגיית NFC נדרש שיתוף פעולה בין חברת האשראי לחברת הסלולר.

בעבר, ציין צימרמן, "היו השחקנים בעולם המסורתי: בית העסק, הלקוח וחברת כרטיסי האשראי. כעת יש סביבה עסקית חדשה, והיא בעלת שחקנים רבים".

הוא סיים בהציגו את המיזם של סלקום וכ.א.ל. – תשלום המיושם בעולם עם טלפון נייד ויישום עליו פתרון מאובטח שמספק חוויית משתמש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים