אובמה ורומני התעמתו: איך מחזירים את הייצור של מוצרי אפל מסין לארצות הברית?

סוגיית המעבר של אפל לייצור בסין עלתה במסגרת העימות שנערך בין נשיא ארצות הברית למועמד הרפובליקני, שמבקש להיבחר במקומו ● רומני אמר ש-"אנחנו צריכים להפוך את אמריקה למקום האטרקטיבי ביותר ליזמים, לאנשים שרוצים להרחיב עסק", בעוד שאובמה ציין ש-"יש משרות שלא יחזרו לארצות הברית"

כיצד ניתן להחזיר את הייצור של מוצרי אפל (Apple) מסין לארצות הברית? שאלה זו עלתה במהלך העימות שהתקיים אמש (ג') בין נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, למועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, לקראת הבחירות, שיתקיימו ב-6 בנובמבר. רומני אמר, כי יש ליצור תנאים אטרקטיביים למשקיעים ואובמה ציין שיהיו משרות שכבר לא יחזרו לארצות הברית.

המנחה, קנדי קרואולי מ-CNN, הדגישה שאפל מייצרת את ה-iPhone וה-iPad רק בסין, שם עלות השכר נמוכה, ותהתה כיצד ניתן לשכנע את החברה לייצר יותר בארצות הברית.

רומני ציין בתשובה לשאלה, כי "קודם כל, סין צריכה לשחק משחק הוגן. שנית, אנחנו צריכים להפוך את אמריקה למקום האטרקטיבי ביותר ליזמים, לאנשים שרוצים להרחיב עסק. זה מה שיביא משרות".

קרואולי הקשתה עליו וטענה שאי אפשר לשלם בארצות הברית משכורות נמוכות כמו בסין. כאן התערב אובמה וציין, כי "יש משרות שלא יחזרו לארצות הברית. אלה משרות במשכורת נמוכה, שדורשות מיומנות נמוכה. אני רוצה משרות במשכורת גבוהה, שדורשות מיומנות גבוהה. לשם כך עלינו להשקיע בייצור מתקדם, להבטיח שנוביל במדע ובמחקר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים