פוקסקון מודה: העסקנו קטינים באחד המפעלים שלנו בסין

החברה מודה, כי העסיקה נערים "מתמחים" בגילאי 14-16, בניגוד לחוק המקומי - והתנצלה בפניהם ● על פי פוקסקון, מדובר בהפרת המדיניות שלה עצמה, והיא "נקטה מיד באמצעים הנדרשים כדי להחזיר את המתמחים לספסל הלימודים"

מסתבר שהגיהנום קיים גם במלזיה. מפעל פוקסקון שבסין

פוקסקון (Foxconn), היצרנית הגדולה בעולם של מוצרי אלקטרוניקה בקבלנות עבור חברות אחרות, הודתה שהעסיקה במפעל שלה בסין נערים, בהם בני 14, בניגוד לחוק המקומי.

פעילים לשמירה על חוקי העבודה בסין האשימו את פוקסקון וחברות נוספות, כי הן משתמשות בתוכניות התמחות של תלמידים בסין כמקור לכוח עבודה זול בפסי ייצור שבהם קשה למשוך עובדים מבוגרים, בשל המשכורת הנמוכה. הטענות הועלו גם בדיווחים שפורסמו באמצעי התקשורת.

בתגובה הודתה פוקסקון, כי גילתה מספר מתמחים שעדיין לא מלאו להם 16 במפעל שבעיר ינטאיי, במחוז שנדונג שבצפון מזרח המדינה. החברה לא מסרה בכמה קטינים מדובר.

"מחקירה שערכנו עולה, כי מספר נערים בגילאי 14 עד 16 עבדו במפעל במשך כשלושה שבועות", נמסר בהודעה של פוקסקון. "מלבד ההפרה של חוקי המדינה, זו הפרה גם של המדיניות שלנו, ונקטנו מיד באמצעים הנדרשים כדי להחזיר את המתמחים לספסל הלימודים". לטענת החברה, קטינים התגלו רק במפעל שבעיר ינטאיי, ולא באף מפעל אחר שלה בסין.

עוד מסרה פוקסקון, כי תפעל יחד עם הרשויות כדי להוציא מתוכנית ההתמחות בתי ספר ששלחו קטינים, אלא אם יתחייבו לא לעבור עוד על החוק. עם זאת, החברה הוסיפה ש-"אנחנו מכירים באחריותנו המלאה להפרת החוק ומתנצלים בפני כל אחד מהתלמידים האלה על חלקנו בפרשה".

פוקסקון היא קבלנית הייצור הגדולה ביותר של אפל (Apple) והיא מייצרת מוצרים גם עבור דל (Dell), סוני (Sony) ו-HP. לטענת החברה, במפעל שבעיר ינטאיי לא מיוצרים מוצרי אפל.

תנאי העבודה הירודים בפוקסקון הועלו בשנים האחרונות מספר פעמים, בעקבות התאבדויות של מספר עובדים בחברה ותלונות של אחרים. החברה אף אילצה עובדים לחתום על מסמך שבו הם מתחייבים שלא להתאבד. כמו כן, דו"ח שפורסם באפריל אישר שהעובדים בפוקסקון מועסקים בתנאי עבדות ועוד באותו החודש איימו מספר עובדים בחברה לקפוץ מהגג אם שכרם לא יועלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים