עו"ד אביב אילון: "תחום התשלומים בסלולר מעלה בעיות משפטיות וחסר הנחיות של הרגולטור"

"יש בתחום זה יותר מדי נושאים לטיפול ומנגד, טמונות בו בעיות משפטיות לא מעטות", אמר עו"ד אילון, מומחה למשפט וטכנולוגיה ● לדבריו, "מצד אחד יש טכנולוגיות רבות, ואלה מתפתחות במהירות שעולם המשפט לא מצליח לעקוב אחריהן, ומנגד, הנושא לא מכוסה באופן אחיד, כולל ומקיף על ידי הרגולטור"

"תחום התשלומים בסלולר והארנק האלקטרוני, שיש בו כל כך הרבה דברים, לוקים בהעדר הנחיות של הרגולטור. יש בתחום זה יותר מדי נושאים לטיפול ומנגד, טמונות בו בעיות משפטיות לא מעטות", כך אמר עו"ד אביב אילון, מומחה למשפט וטכנולוגיה.

עו"ד אילון אמר את הדברים במסגרת כנס mPay Israel, שנערך אתמול (ג') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. הוא דיבר במושב שדן בהיצע הפתרונות של ארנקים אלקטרוניים אותו הנחה ערן ויג, עד לפני כמה ימים בכיר ב-IT של סלקום.

לדברי עו"ד אילון, הבעיות בעולם התשלומים בנייד מזכירות את הבעיות הרגולטוריות והמשפטיות שמאפיינות את כל עולם המסחר המקוון. "מצד אחד יש טכנולוגיות רבות, ואלה מתפתחות במהירות שעולם המשפט לא מצליח לעקוב אחריהן, ומנגד, הנושא לא מכוסה באופן אחיד, כולל ומקיף על ידי הרגולטור", אמר.

הוא ציין ש-"הפיתוחים הטכנולוגיים לא נגמרים. אנחנו עוברים במהירות מטכנולוגיה לטכנולוגיה, בעוד שהבעיה שלנו, כמשפטנים, היא שאנחנו מחפשים דברים יציבים. אנשים רוצים תשובות: כן או לא. בעיה נוספת היא שאנחנו מצויים בעידן גלובלי, ולכן, אם יש טעות – מאיזו מדינה יבוא מי שישפוט בנושא?"

רועי אלבז, מנכ"ל פנגו. צילום: קובי קנטורעו"ד אילון פירט את מגוון החוקים הרלוונטיים לתחום, ביניהם חוק החוזים, חוק הגנת הצרכן, פקודת הנזיקין, חוק הגנת הפרטיות, חוק המחשבים וחוק כרטיסי חיוב פעילות המנפיקים מול הלקוחות. "מי אחראי למה?", הקשה עו"ד אילון ואמר ש-"נושא הגנת הפרטיות יפרנס הרבה עורכי דין. מי בודק את ההסכמה להסרת הפרטיות? עבור מה היא תקפה? בעולם כרטיסי האשראי אנחנו מכוסים, אבל לא ברור עדיין מה קורה בעולם הארנק האלקטרוני. לאיזו קטגוריה להכניס אותו? איפה הרגולטור?"

"מ-'נחמד שיש' ל-'חייב שיהיה'"
בהמשך דיבר רועי אלבז, מנכ"ל פנגו. הוא ציין, כי היישום שלה, שירות תשלום עבור חנייה בכחול לבן, משרת 700 אלף מנויים והורד 400 אלף פעמים. השירות פעיל, לדבריו, ב-41 רשויות מקומיות ופנגו מטפלת ב-1.6 מיליון טרנזקציות בחודש.

אלבז הציג כמה שירותים נוספים של החברה ואמר ש-"האתגר שלנו הוא להניע את הנהג מתשלומי חנייה בכחול לבן בלבד לתשלומים בגין שירותים נוספים שנועדו עבורו. בחינת התנהגות של מובילי שוק חברות האשראי מראה שהשוק הולך לשם. היעד שלנו הוא לעבור ממצב של 'נחמד שיש' ל'חייב שיהיה'".

שלמה זיטמן, מנכ"ל סלאריקס. צילום: קובי קנטור"יש כמה מובילי שוק שיצליחו לחולל את השינוי הצרכני לטובת תשלום בטלפונים הסלולריים, תוך התאמה לטכנולוגיית NFC", הוסיף אלבז. לדבריו, "אני לא מאמין שיבוא היום שבו לא נסתובב עם ארנק, וגם אם זה יקרה, תהיה תקופת ביניים, בה יצמחו יישומים שיספקו פתרונות נקודתיים". הוא סיים באמרו שעל מנת שהתחום יתרומם, נדרש להנגיש את השימוש בארנק הסלולרי ולספק חוויית שימוש טובה וידידותית ללקוחות.

"תשלומים בסלולר יתפסו תאוצה מוקדם משחושבים"
שלמה זיטמן
, מנכ"ל סלאריקס, הציג את פתרון הארנק הסלולרי של החברה וציין, כי הוא עובד עם כל חברות האשראי, כל הבנקים וכל ספקיות הסלולר בארץ. "המפגש בין בתי העסק ללקוחות נמצא על הארנק שלנו", אמר. "אנחנו מעבירים כבר כיום כספים לבעלי מקצוע או כספים לילדים במקומות אחרים בארץ ובעוד כחודשיים נוכל להעביר כספים לכל מקום בעולם". הוא הוסיף שמדובר ב-"פתרון חצי-בנקאי, שעומד בכל תחומי הסיכונים וניהולם". "ההבדל בינינו לבין PayPal", אמר זיטמן, "הוא בכך ש-PayPal הוא פתרון מבוסס אינטרנט, בעוד שהפתרון שלנו מבוסס סלולר".

הוא חזה ש-"בסופו של דבר, ביצוע תשלומים באמצעות הסלולר יתפוס תאוצה מוקדם מכפי שחושבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים