ארצות הברית: האקרים גנבו 400 אלף דולרים מחשבון של עיירה קטנה

האקרים הצליחו להניח את ידם על פרטים של חשבונות בנק של רבים מעובדי ותושבי ברלינגטון, וושינגטון - ואף העבירו כספים מחשבונות של העיירה בבנק אוף אמריקה ● במקביל לטיפולה של המשטרה המקומית, נחקרת הפרשה גם על ידי היחידה לעבירות מחשב של השירות החשאי

האקרים הצליחו לחדור למערכות מחשב של עיריית ברלינגטון ממדינת וושינגטון, ארה"ב – עיירה קטנה עם כ-8,400 תושבים בלבד. ההאקרים הצליחו להניח את ידם על פרטים של חשבונות בנק של רבים מעובדי ותושבי העיירה, וחוששים כי המידע ישמש אותם לצורך גניבת זהויות. הם הצליחו גם להעביר כספים מחשבונות של העיירה בבנק אוף אמריקה (Bank of America).

"הסכום המדויק אינו ידוע, אך על פי ההערכות מדובר בכ-400 אלף דולרים שנגנבו מחשבונות שונים בתקופה של יומיים", אמר דייב סטפורד ממשטרת ברלינגטון. "מחלקת הכספים של העירייה הודיעה לרשויות מיד לאחר שהגניבה התגלתה, והחשבון הוקפא. מומחים לזיהוי פלילי בודקים כעת את המחשבים".

האירוע התגלה ב-11 באוקטובר, כאשר ההערכות הן שהגניבה בוצעה במהלך היומיים שלפני כן. העירייה הזהירה את העובדים שככל הנראה פרטיהם האישיים נגנבו. "העובדים התבקשו להודיע לבנק שבו מנוהל החשבון שבו הם מקבלים את המשכורת וכן לחברות האשראי", אמר סטפורד. הודעה על האירוע פורסמה גם באתר האינטרנט של העירייה. "אנו מתנצלים על אי הנוחות", נכתב בהודעה.

הפרשה נחקרת גם על ידי היחידה לעבירות מחשב של השירות החשאי. זאת, בנוסף לסיוע שקיבלה משטרת ברלינגטון ממשטרות של עיירות סמוכות. "גם השוטרים עצמם עשויים להיות קורבנות בפרשה זו, ומשום כך נזקקנו לסיוע פדרלי", הסביר סטפורד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים