תוכן שיווקי

לקראת אירוע | החידושים האחרונים במודול ניהול הפרויקטים של SAP

17/10/2012 14:11

מאת ניר הורוביץ, יועץ בכיר, SAP, תחום פרויקטים

בשבוע החדשנות בתחום פתרונות SAP, שתקיים מכללת נס טכנולוגיות ב-22-25 באוקטובר 2012, ייערך סמינר מיוחד על החידושים האחרונים במודול ניהול הפרויקטים (PS) של מערכת ה-ERP של SAP. פרויקט לפי הגדרת ה-PMI (האיגוד הבינלאומי לניהול פרויקטים) הוא "מאמץ זמני שמטרתו להגיע למוצר או שירות". הגדרה זו אומנם כללית אך עם זאת טומנת בחובה את כל המציאות השוטפת הקיימת בפרויקט. המאמץ הנדרש לאורך מחזור החיים של הפרויקט וכמות התהליכים העסקיים המלווים אותו מצביעים על כך  שמדובר ביחידה עסקית לכל דבר ועניין. ככל שמדובר בפרויקטים מורכבים, התהליכים העסקיים הם מגוונים וקשורים למגוון רחב של תחומים כגון תהליכי בקרה כמותיים ופיננסיים, רכש, כח אדם, מכירות ואחזקה.

פרויקט הוא זמני ולכן על פי רוב לוח הזמנים שלו הוא דינמי. השליטה על לו"ז הפרויקט מהותית לניהולו ומשפיעה על חלק גדול מהתהליכים המלווים אותו, כגון פריסת העלויות לאורך שנים וחודשים, פריסת המשאבים, תאריכי אספקה רלוונטיים ועוד. התוצאה של פרויקט הינה למעשה מוצר המהווה השקעה המאפשרת לארגון לענות על צרכיו ולעמוד במטרותיו העסקיות , או שירות  לטובת ארגון מזמין.

מגוון התהליכים העסקיים המותנעים מהפרויקט, או המלווים את הפרויקט, מהווים את הערך המוסף של ניהול פרויקט במערכת ERP. המידע הרב העובר בין הפרויקט ליתר התחומים במערכת ERP נשאר אמין ויציב תחת בסיס נתונים אחד. דבר זה מאפשר לחברת SAP לפתח מיגוון כלים התומכים בתהליכים מורכבים אשר לרוב מזוהים עם הפרויקט.

חברת SAP החליטה לחזק את היכולות האינטגרטיביות בתחום הפרויקטים עם שאר המודולים במערכת ה-ERP ולצורך כך פיתחה מספר כלים חדשים והרחיבה כלים קיימים. גרסת  EHP5 החדשה של מערכת SAP ECC6 מציגה חידושים הן בתחום התהליכים הפיננסיים והן הלוגיסטיים. המשתתפים בסמינר יוכלו להתעדכן בחידושים האחרונים הקיימים בגרסה העדכנית. כמו כן ילמדו המשתתפים כיצד ניתן להשתמש בחידושים אלו באופן יעיל  לצרכי הארגון ולניהולו, תוך מדידה ובקרה של פרויקטים באופן הממנף את פעילות הארגון ומסייע להגדלת הביצועים העסקיים.

אירועים קרובים