יבמ תרכוש את רד בנד הישראלית תמורת יותר מ-200 מיליון דולרים

לאנשים ומחשבים נודע, כי העסקה בנד נסגרה, אולם טרם נחתמה באופן רשמי ● החברה הנרכשת מעסיקה 180 עובדים ומספקת פתרון לניהול מרחוק של תוכנות וקושחות ועדכונים במכשירי טלפון ניידים ● יבמ: "איננו מגיבים לשמועות או לספקולציות" ● לא נמסרה תגובת רד בנד

הענק הכחול מבצע שוב רכישת ענק בארץ: לאנשים ומחשבים נודע, כי יבמ (IBM) מצויה במגעים מתקדמים לרכישת רד בנד (Red Bend) הישראלית. כך, נודע, כי העסקה נסגרה, אולם טרם נחתמה באופן רשמי. סכום הרכישה צפוי לעמוד על יותר מ-200 מיליון דולרים. מיבמ נמסר, כי "איננו מגיבים לשמועות או לספקולציות". לא נמסרה תגובת רד בנד לידיעה.

רד בנד הוקמה ב-1999 על ידי שרון פלג, המשמש כ-CTO שלה. מנכ"ל החברה הוא יורם זלינגר. רד בנד מעסיקה 180 עובדים ופועלת בישראל מהוד השרון. מטה החברה ממוקם בוולטהם מסצ'וסטס, וסניפיה פרוסים בבריטניה, צרפת, יפן, סין ודרום קוריאה. החברה מספקת פתרון לניהול מרחוק של תוכנות וקושחות ועדכונים במכשירי טלפון ניידים. הטכנולוגיה שפיתחה מספקת לחברות הסלולר לעדכן מרחוק תוכנות על מכשירי הטלפון. המדובר בתוכנות הקשורות למערכת ההפעלה ולא רק ביישומים. על לקוחותיה של רד בנד נמנים יצרני מכשירי סלולר, מפעילות, יצרני מוליכים למחצה ויצרני רכב, ביניהם LG, קיוסרה (Kyocera), מוטורולה (Motorola), שארפ (Sharp), סוני-אריקסון (Sony-Ericsson) ו-ZTE. התוכנות שלה מוטמעות ב-830 מיליון רכיבים ניידים בעולם, ועל פי חברת המחקר אובום (Ovum), היא אוחזת בנתח של 71%  בשוק עדכון וניהול התוכנות לטלפונים ניידים.

בתחילת העשור הקודם גייסה רד בנד יותר מ-30 מיליון דולרים מקרנות הון-הסיכון אינפיניטי של IDB, פיטנגו, כרמל, פועלים ונצ'רס, קוראל וגריילוק. ב-2010 רכשה את VirtualLogix, המספקת תוכנות וירטואליזציה לעולם הנייד, המאפשרת להריץ כמה מערכות הפעלה על גבי אותו טלפון נייד.

במידה והעסקה אכן תצא לפועל, תהיה זו הרכישה ה-12 של הענק הכחול בארץ הקודש, והשנייה בתחום המובייל. כך, בינואר השנה רכשה יבמ את וורקלייט (Worklight) הישראלית תמורת 70 מיליון דולרים. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לבנות, לנהל ולאבטח יישומים ניידים במגוון סביבות הפעלה בתהליך חד-פעמי, ללא צורך בכתיבה מחדש לכל פלטפורמה בנפרד. רוב רכישותיה של יבמ בארץ התמקדו בעולם האחסון, כשהגדולה שבהן היתה זו של XIV ב-2008, שנרכשה תמורת 250-350 מיליון דולרים.

השתתף בהכנת הידיעה: ג'ון בן זקן

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים