לראשונה: גוגל חושפת את מרכזי הנתונים שלה

ענקית האינטרנט התירה לצלם ועיתונאי להיכנס בשערי מרכזי הנתונים שלה, מתוך מטרה להמחיש את השתלבותה בסביבה, לאחר שבחודש ינואר האחרון זכתה החברה בתווי תקן ירוקים ● בעבר נמתחה ביקורת על גוגל בשל החשאיות שבה נשמרים מרכזים אלו, אולם החשיפה המדוברת מצביעה על כך שהיא כנראה מקשיבה לביקורת

גוגל (Google) פתחה לראשונה את השערים של מרכזי הנתונים שלה בפני צלם ועיתונאי, והתירה להם להיכנס לעולם שנשמר עד כה בסודיות מלאה. הצלם קוני צ'ו צילם סדרה של תמונות, והן מופיעות באתר אינטרנט חדש של גוגל, שמוקדש למרכזי הנתונים של החברה.

מעניין לראות כיצד הן מציגות את הניגוד החד בין המבנים התעשייתיים הקרים, לטבע הפתוח שבו הם שוכנים. אחת המטרות בחשיפת התמונות היא להמחיש את ההשתלבות בסביבה, לאחר שבחודש ינואר זכתה החברה בתווי תקן ירוקים, ISO 14001 ו-OHSAS 18001 – שמירה על איכות הסביבה ובטיחות במקומות עבודה.

מתוך שאיפה לשדר את המסר שמדובר בשכנה ידידותית וירוקה, התירה גוגל גם לכתב מגזין וויירד (Wired), סטיבן לוי, לבקר במרכז הנתונים שלה בלנור שבצפון קרולינה. אורס הולצלה, סגן נשיא בכיר לתשתיות טכניות בגוגל, מדגיש בהודעה שפרסם בבלוג, כי זהו דיווח עיתונאי ראשון ממרכז נתונים של גוגל.

בעבר נמתחה ביקורת על החברה בשל החשאיות שבה נשמרים מרכזי הנתונים שלה, שהופיעה בין היתר גם על דפי מגזין וויירד. ההחלטה לפתוח את מרכזי הנתונים בפני צלם ועיתונאי יכולה להעיד שהלחצים השפיעו, וכי גוגל מקשיבה לביקורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים