בניסיון לחמוק מהרשויות: באתר Pirate Bay עברו לאחסון בענן

המהלך נובע בעיקר מחשש לפשיטה נוספת של הרשויות, שבמסגרתה יוחרמו השרתים שבהם מאוחסנים התכנים ● "אם המשטרה תחליט לפשוט עלינו הם לא יוכלו לקחת אף שרת, רק נתב תעבורה. במידה שימשיכו לעקוב אחר הנתיב למדינה אחרת, המשטרה תמצא מאזן עומסים, וגם אם הם ימצאו בסופו של דבר את ספק הענן - הם יקבלו דיסק מוצפן במתכונת Image", מסרו אנשי Pirate Bay

האתר Pirate Bay הושבת שלשום (ג') במשך כחמש דקות, כאשר כמעט כל התכנים הועברו מאחסון בשרתים מקומיים לאחסון בענן. "לאט ובהדרגה אנו נפטרים מטכנולוגיות מיושנות ועוברים לשלב הבא, של הענן", נכתב בהודעה שפורסמה בדף הפייסבוק (Facebook) של Pirate Bay.

ההערכות הן שהמהלך נבע בעיקר מחשש של אנשי Pirate Bay מפשיטה נוספת של הרשויות, שבמסגרתה יוחרמו השרתים שבהם מאוחסנים התכנים. בעקבות המעבר לענן מאוחסנים התכנים בשתי מדינות שונות, תוך שימוש ברשתות נפרדות, ואנשי האתר יכולים להחליף ספק כמעט בכל רגע שירצו. המעבר מאפשר גם לחסוך זמן והוצאות, להעניק למשתמשים פרטיות מלאה וליהנות מחסינות כמעט מלאה מפני פשיטות. כך, החומרה היחידה שניתן עוד להחרים כוללת מאזן עומסים ומספר נתבים.

"אם המשטרה תחליט לפשוט עלינו הם לא יוכלו לקחת אף שרת, רק נתב תעבורה. במידה שימשיכו לעקוב אחר הנתיב למדינה אחרת, המשטרה תמצא מאזן עומסים, וגם אם הם ימצאו בסופו של דבר את ספק הענן – הם יקבלו דיסק מוצפן במתכונת Image", מסרו אנשי Pirate Bay. הם מוסיפים, כי "הם יצטרכו לפעול במהירות, שכן לאחר שמונה שעות שבהן אין תקשורת עם מאזן העומסים, השרתים מושבתים באופן אוטומטי, ולאחר שהם מאותחלים יכולים לגשת אליהם רק מי שיודעים את שם המשתמש והסיסמה".

הספקים של שירותי הענן עצמם כלל אינם יודעים שהם מאחסנים את התכנים של Pirate Bay, שכן התקשורת מתנהלת בצורה מוצפנת ומבחינתם הם רק מספקים שטח אחסון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים