מארק צוקרברג: "בעוד עשר שנים אנשים ישתפו פי אלף ממה שהם משתפים כיום"

"שיעור השיתוף יוכפל מדי עשור", אמר מייסד ומנכ"ל פייסבוק בכנס של יזמים ● הוא קרא ליזמים לטפל בבעיות הגדולות לפני הקטנות ואמר ש-"רשת חברתית מקוונת מרחיבה את היכולת החברתית האמיתית של האנשים"

"אנחנו צופים ששיעור השיתוף יוכפל מדי עשור. בעוד עשר שנים אנשים ישתפו פי אלף ממה שהם משתפים היום", כך אמר מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק (Facebook), בראיון שנערך במסגרת אירוע "בית הספר לסטארט-אפ" של Y Combinator. הוא תיאר בדבריו עולם שבו אנשים משתפים הרבה יותר בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות ואמר שהוא מאמין "בגרסת הרשתות החברתיות של חוק מור".

יצוין שהראיון, שנערך בפני 1,700  יזמים שהגיעו לאולם באוניברסיטת סטנפורד מכל רחבי ארצות הברית, לא התמקד בפייסבוק ובעסקיה, אלא בעיקר בצוקרברג, שהיה הדובר המרכזי שאמור היה להעניק להם השראה. משום כך התמקד המראיין בתקופה שבה נשר צוקרברג מלימודי הפסיכולוגיה בהרווארד והקים את פייסבוק בשרת הראשון שלה, שעלה לו 85 דולרים בלבד.

צוקרברג הדגיש, כי מעולם לא הוציא כסף שלא היה לפייסבוק וכי לא הקים את הרשת החברתית הפופולרית משום שרצה להקים חברה, אלא מכיוון ש-"באמת רציתי לעשות את זה". לדבריו, "הרגשתי שזה צורך אקוטי. התחלתי להקים את פייסבוק משום שרציתי את הרשת באוניברסיטה, וזה אירוני למדיי, מכיוון שמיד אחר כך עזבתי את האוניברסיטה".

הוא הוסיף, כי יזמים צריכים להתמקד בבעיות גדולות ומשמעותיות שהם חשים דחף עז לעסוק בהן. "חברות רבות שאני נתקל בהן עובדות על בעיות קטנות. חברות שמנסות להעתיק דברים שאחרים עושים לא יזכו להצלחה רבה", אמר. הוא קרא ליזמים שבקהל לעבוד על "דברים משמעותיים באמת" והוסיף, כי הוא חושש תמיד "להיתקע בדברים שאינם חשובים במיוחד".

"נסו את מה שאתם רוצים לפני שתתחייבו ושמרו על גמישות", אמר צוקרברג.

מנכ"ל פייסבוק ציין במהלך הראיון, כי בתחילה אפשרה הרשת החברתית לכל משתמש להוסיף 150 חברים, "כי זה בדרך כלל המספר המרבי של האנשים שרוצים לשמור איתם על קשר". אולם, בהמשך הגדילה החברה את המספר בהרבה. הוא ציין בקשר לכך ש-"אחד המאפיינים שמגדירים טכנולוגיה הוא הרחבת היכולת האנושית. רשת חברתית מקוונת מרחיבה את היכולת החברתית האמיתית של האנשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים