מנכ"ל Salesforce.com: חלונות 8 מסמנת את קצה של מערכת ההפעלה חלונות

שבוע לפני השקת חלונות 8, אמר מארק בניוף, כי מערכת ההפעלה כבר אינה חלק קריטי מסביבת המיחשוב, זאת משום שמחשבי ה-PC עצמם הפכו למיותרים ● לדבריו, מנהלי המיחשוב יצטרכו להחליט אם להשקיע בשדרוג נוסף של חלונות, או לנסות מודלים אחרים – "התלבטות שלא היתה קיימת כאשר הושקה חלונות 7"

"חלונות (Windows) כבר אינה רלוונטית", אמר מארק בניוף, מנכ"ל Salesforce.com, כשבוע לפני מועד ההשקה הרשמי של חלונות 8 (Windows 8). בניוף אמר את הדברים ביום ו', במסיבת עיתונאים שנערכה במסגרת אירוע Cloudforce של Salesforce.com בניו יורק.

בניוף הסביר, כי פריחתם של ענני המיחשוב והמגמה של שימוש במכשירים באחריות העובדים (BYOD) מציבים כיום בפני מנהלי המיחשוב הרבה יותר אפשרויות מכפי שניצבו בפניהם לפני שלוש שנים. "מדברים הרבה על שדרוג לחלונות 7. אף אחד לא מדבר על שדרוג לחלונות 8. אני סבור שזהו הקץ של חלונות", אמר בניוף.

על פי מנכ"ל Salesforce.com, מערכת ההפעלה המדוברת כבר אינה חלק קריטי מסביבת המיחשוב, זאת משום שמחשבי ה-PC עצמם הפכו למיותרים. יותר ויותר לקוחות רואים בטלפון החכם ובמחשבי הלוח את אמצעי המיחשוב העיקריים שלהם, ומגמה זו תגבר ככל שהטכנולוגיה של רשתות הסלולר תשתפר. "אני מאמין שהדור הבא של הרשתות, בטכנולוגיית LTE, יהפוך את רשתות WAN ו-LAN למיותרות", אמר בניוף. "רשת LTE שיש לי בסן פרנסיסקו היא נפלאה. הפסקתי להפעיל את רשת WI-Fi. אני לא צריך אותה יותר".

בניוף הוסיף, כי לקוחות עוברים למכשירים ניידים לצורך השימוש האישי שלהם, והדבר מגביר את הלחץ על מנהלי המיחשוב מצד מי שמבקשים להשתמש באותם מכשירים לצורכי עבודה. מנהלי המיחשוב יצטרכו להחליט אם להשקיע בשדרוג נוסף של חלונות, או לנסות מודלים אחרים – "התלבטות שלא היתה קיימת כאשר הושקה  חלונות 7".

"דרך אגב, אני לא חושב שזו השתלחות פרועה כנגד מיקרוסופט (Microsoft)", אמר בניוף. "זה תיאור פשוט של המציאות הנוכחית בסביבות המיחשוב". בניוף סבור, כמובן, כי Salesforce.com תהיה אחת הספקיות המובילות של שירותי ענן ותוכנה במתכונת שירות (SaaS), ובוועידת Dreamforce 2012 שנערכה בספטמבר היא הציגה הן יישום מכירות חדש למכשירים ניידים והן את סביבת Salesforce Touch לפיתוח של יישומים ניידים.

לסיום, הודה בניוף, כי למרות התחזית הקודרת שלו לגבי עתידה של חלונות, מערכת ההפעלה של מיקרוסופט עשויה עוד להישאר עמנו זמן רב. "עוד לא הגענו לכך", ציין בניוף. "המציאות עדיין שונה. לא מדובר בסביבה הטרוגנית של לקוח, לא הכל LTE ולא הכל ענן, אבל אני סבור שזו המגמה".

אירועים קרובים