ה-FBI מזהיר: תוכנת ריגול עלולה לחדור לסמארטפונים

FinFisher, תוכנת מעקב שנגנבה באוגוסט האחרון מ- Gamma הבריטית, מסוגלת על פי חוקרי אבטחה לצותת ולהקליט שיחות, לעקוב אחרי מיקום פיזי ולהפעיל את מצלמת המכשיר מרחוק ● רונן מואס, מנכ"ל ESET ישראל: "למרות אזהרת ה-FBI, סביר להניח שה-FinFisher עדיין לא מותקנת על מכשירכם"

ה-FBI מתריע: זהירות, מתקפות קיברנטיות אירניות

תוכנת מעקב וריגול בשם FinFisher, שנגנבה באוגוסט מ-Gamma הבריטית שכתבה אותה, הביאה את ה-FBI לפרסם אזהרה לפיה התוכנה עלולה לחדור לסמארטפונים.

החברה הבריטית לא פרסמה מה הן היכולות של התוכנה, אך חוקרי אבטחה שבדקו אותה לעומק טוענים שהיא מסוגלת לצותת ולהקליט שיחות, לעקוב אחר המיקום הפיזי של המכשיר, לקרוא אי-מיילים והודעות טקסט ולהפעיל את המצלמה של המכשיר מרחוק.

בעקבות אזהרת ה-FBI מפרסמת גם חברת האבטחה ESET קריאת הרגעה ואמצעים שכדאי לנקוט בהם כדי להגן על סמארטפונים. "למרות אזהרת ה-FBI, סביר להניח שה-FinFisher עדיין לא מותקנת על מכשירכם", אמר רונן מואס, מנכ"ל ESET ישראל. "אבל FinFisher היא לא האיום היחיד שקיים לסמארטפונים, וכדאי לנקוט אמצעים מקדימים כדי למנוע מתוכנות לא רצויות להתנחל אצלכם במכשיר".

עם ההמלצות של Eset נמנות הפעולות הבאות: נעילת המכשיר בסיסמה, התקנת אפליקציות מחנויות מורשות בלבד, פיקוח על הרשאות של יישומים, להימנע מלחיצה על לינקים חשובים והתקנת תוכנת אבטחה.

מ-Gamma נמסר, כי אין סיבה לדאגה בקשר לתוכנות שהיא מייצרת, ושהתוכנה מיועדת אך ורק לממשלות ולסוכנויות חוק. על פי החברה, המוצרים שלה מיועדים לעזור לרשויות האכיפה לבצע את עבודתן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים