גדי גילאון, מוביסק: "קיימת אי ודאות רבה בתחום התשלומים בסלולר"

"אי הוודאות נובעת מכך שארגונים מתחילים רק עכשיו להתמודד עם סוגיית התשלומים בסלולר כחלק מתפיסת הלקוח, מתפיסת העובד ומתפיסת היישומים", אמר גילאון, מייסד ומנכ"ל מוביסק ● לדבריו, "טרם קובעו סטנדרטים בתחום, תהליכי העבודה טרם הותאמו והרציונל העסקי לא לגמרי מובן" ● הוא ציין ש-"יישומי תשלום בסלולר בארגונים מחייבים לעשות הבחנה בין לקוחות הארגון ולקוחות הפנים בו"

"ארגונים מתחילים רק עכשיו להתמודד עם סוגיית התשלומים בסלולר כחלק מתפיסת הלקוח, מתפיסת העובד ומתפיסת היישומים. בבואם לגבש את התפיסות הללו מתברר להם שהתחום מלווה באי ודאות רבה", כך אמר גדי גילאון, מייסד ויושב ראש מוביסק.

גילאון דיבר בכנס mPay Israel, שנערך באחרונה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. את המושב בו דיבר גילאון הנחה דורון אמיר, יועץ מיחשוב בכיר ומומחה דוט.נט.

בדבריו הציג גילאון את נושא התשלומים בסלולר מנקודת מבטם של הארגונים. הוא אמר, כי "אי הוודאות בתחום נובעת מסטנדרטים שטרם קובעו, תהליכי העבודה טרם הותאמו והרציונל העסקי לא לגמרי מובן. הטכנולוגיה מקדימה את היישום העסקי והצורך שעולה מהשטח אינו ברור. מצד שני, אנחנו עדים ללחץ גובר של מנהלי השיווק והמכירות, בגלל הצורך שלהם בבידול המוצרים והשירותים בשוק התחרותי".

הוא ציין ש-"יישומי תשלום בסלולר בארגונים מחייבים לעשות הבחנה בין לקוחות הארגון ולקוחות הפנים בו. באשר ללקוחות הארגון – מדובר בהרחבה משמעותית של יכולות השירות והשיווק שלו בערוץ המובייל, תוך הגברת נאמנות הלקוח, בידול המוצר או השירות ומניעת חיכוך שירותי. באשר לקוחות הפנים ארגוניים – מדובר בייעול תהליכים פנים ארגוניים, סגירת תהליכים מורכבים תלויי היררכיית חתימות בצורה מהירה ועבודה מול 'בעלי עניין' מצדדים שלישיים, ספקים, מפיצים ועוד".

על פי גילאון, "תחום תשלומים בסלולר בארגונים מחייב קביעת אסטרטגיה ארגונית לתחום המובייל, שכוללת, בין השאר, התייחסות לסוגיה זו. בין הסוגיות שצריכות להיות כלולות באסטרטגיה בתחום זה נמצאות התייחסות שונה ונפרדת לפיתוח פתרונות פנים ארגוניים וחוץ ארגוניים, מדיניות לגבי תחומים כמו מכשירים ומערכות הפעלה, כלי פיתוח, יישומים ויישומי רשת ואבטחת מידע, כמו גם הזדהות והרשאות, מדיניות הבטחת המידע, בקרת תצורה למכשירים, ניהול יישומים, הדרכה ותמיכה".

"הגישה למידע עלולה להוות סיכון עסקי"
גילאון אמר, כי "כניסת המכשירים הניידים לארגונים מאתגרת את ה-IT המסורתי ומעלה סוגיות שונות של תהליכים עסקיים חדשים מחוץ למבנה הארגוני המסורתי, בהן של אבטחת מידע, הזדהות, תהליכים, תשתיות, חומרה ותמיכה. ארגונים שנדרשים לסוגיות אלה, תוך מתן מענה בכלים המוכרים לנו, מגלים עד מהרה שהשימוש במכשירים חכמים, מעצם טבעו, מאפשר ליישומים המותקנים במכשיר גישה למידע. דבר זה עלול לפגוע, בין השאר, בפרטיות או בסודיות המידע העסקי ולהוות סיכון עסקי".

"המורכבות הארגונית תבוא לידי ביטוי גם בנושאים של אבטחת מידע או בקרת תצורה על מכשירים בבעלות לקוחותיהם – דבר המשפיע מיידית על איכות התוצר וחווית השתמש מצד אחד ועל רמת התמיכה האפשרית מאידך", הוסיף. "דוגמאות אלה ממחישות את האתגר האמיתי שעומד בפני ארגונים שמעוניינים להיכנס ליישומים של תשלומים בסלולר".

אתגר נוסף העומד בפני ארגונים אותו מנה גילאון הוא "חיבורם של היישומים למערכות הארגוניות ולמערכות M-Pay של צד שלישי, למשל שירותי סליקה. מאחר שרמת השירות ללקוח היא פונקציה, בין השאר, של מורכבות התהליך העסקי והתמיכה המיחשובית שניתנת לו, יש לפשט את המורכבות ולהבטיח ללקוחות הארגון SLA גבוה".

"טעות נפוצה של ארגונים בעת אימוץ טכנולוגיות חדשות היא הנטייה שלא להבחין בין הסיכוי לסיכון", לדברי גילאון. "הפרדת המשימות של הרחבת הפעילות העסקית (לקוחות החוץ) ליעילות תפעולית (לקוחות הפנים) תייצר ערכים שונים של סיכון וחייבת להיות גישה שונה לגבי סיכוי ומדידת הערכים ביניהם".

"הגישה למדידת ההשקעות ביישומי M-Pay ללקוחות הארגון מחייבת מדידה איכותית של התוצרים, כך שיתאפשר סיכוי גבוה של הצלחה ברמת סיכון נמוכה", אמר גילאון. "לעומת זאת, המדידה של הצלחת ההשקעה היא ביחס לתקציבי שיווק, שירות ומכירות". הוא הוסיף, כי "הגישה למדידת ההשקעות ביישומי M-Pay ללקוחות הפנים ארגוניים מחייבת מדידה כמותית של התוצרים, כדי לאפשר סיכוי גבוה להצלחה ברמת סיכון נמוכה. המדידה של הצלחת ההשקעה היא ביחס לתקציבי התפעול ותהליכי העבודה הארגוניים. מדידה נכונה של תוצרי היישומים תעודד השקעה נוספת".

גילאון סיכם באמרו, כי "יישום M-Pay בארגונים הוא דרך אחרת לייצר תהליך מוכר, תוך שימוש בטכנולוגיה חדשה. כל מה שארגון צריך לעשות מרגע שגיבש את האסטרטגיה הארגונית הוא להתאים את התהליך, לשנות אותו, לייעל אותו וליצור ערך למשתמש, בין אם הוא לקוח פנים, חוץ או בד בבד. כך שומרים על פשטותו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים