מאיה בר לרנר, קוואליסיסטמס: "אנשי האוטומציה של הבדיקות אינם חיות מחמד"

"האוטומציה היא הכרח ועוזרת לארגונים לשמור על התחרות", אמרה בר לרנר, מנהלת מכירות החברה לאסיה-פסיפיק וישראל, בכנס של החברה ● בנג'י קופלנד מ-רד אמר ש-"האוטומציה שינתה את רמת איכות הבדיקות מקצה לקצה"

"האוטומציה במעבדת הבדיקות איננה לוקסוס אלא הכרח. זוהי פעילות שעוזרת לארגונים לשמור על תחרותיות. אנשי האוטומציה אינם חיות מחמד אלא אלה שמובילים את הארגון קדימה", כך אמרה מאיה בר לרנר, מנהלת מכירות קוואליסיסטמס (Qualisystems) לאסיה-פסיפיק וישראל.

בר לרנר דיברה בפתח כנס שנושאו אוטומציה במעבדת הבדיקות, שנערך באחרונה בבית הירוק בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-100 לקוחות החברה. היא ציינה שקוואליסיסטמס היא חברת תוכנה מובילה בתחום ניהול בדיקות אוטומטיות וניהול איכות בקרב יצרניות אלקטרוניקה, ציוד תקשורת וספקיות תקשורת. מערכת TestShell, מוצר הדגל של החברה, כוללת יישומי אנטרפרייז שמטרתם ייעול תהליך הבדיקה לצד שיפור איכות המוצרים והשירותים, תוך חסכון ניכר בעלויות ובזמן.

"רק השבוע התבשרנו שאנחנו כלולים ברשימת ה-Fast 50 של Deloitte בריטמן אלמגור זהר, שמדרגת את 50 חברות הטכנולוגיה הישראליות עם אחוז הצמיחה הכי גבוה בהכנסות בחמש השנים האחרונות", אמרה בר לרנר.

לדבריה, "המיכון של הבדיקות מביא לחסכון בזמן, מסייע להגדיל את יעילות השימוש בציוד הבדיקות ולצמצם את עלותו. האתגר הוא לעשות את ארגון הבדיקות ליעיל, גמיש וכזה המצליח להצדיק עצמו בענק. מיכון הבדיקות הוא בין הדרכים הטובות לסייע בכך".

"אחת הבעיות של רד – ריבוי המוצרים שלה"
בנג'י קופלנד
, מנהל כלי פיתוח מו"פ ב-רד (RAD), אמר שאחת הבעיות בחברה היא ריבוי המוצרים שלה. "לקוח יכול להזמין עד 10,000 אופציות הזמנה", ציין. "בעבר היינו חברת חומרה. העולם הולך לתוכנה על גבי שבבים והרכיבים הפכו למתוחכמים. יש דד ליינים רצחניים ולבדוק מערכות הפעלה זה מסובך. פועל יוצא של מורכבות המוצרים הוא עשרות אלפי עד עשרות מיליוני תרחישים ואפשרויות לבדיקה האם המוצר תומך. בודק ידנית לא יכול לעשות זאת – יש מגבלה בכמות המשאבים והזמן של בדיקות ובודקים".

"עד לפני חמש שנים, המושג אוטומציה לא היה קיים ב-רד", אמר קופלנד. "בהמשך הבנו שיש בעיה ושאנשי הבדיקות לא מסוגלים לעמוד בקצב. הבנו שאוטומציה היא הפתרון לכך. הגדרנו מה יש בחברה, לאן היא רוצה ללכת, ערכנו תכנון אסטרטגי, ביצענו הליך בחינת פתרונות והשגנו ניצחונות מהירים. כך, הרחבנו את המיכון של הבדיקות מקו מוצרים אחד לקווים רבים".

"הארגון גדול ומורכב ויש כאלה שלא אוהבים שמשנים להם נהלים", הוסיף קופלנד. "נדרש גיבוי רחב מהמנכ"ל. לא כולם מבינים מה זו בעיית איכות והדבר צריך להיות מדיד ובעל נראות. יש לכמת מה נחסך". הוא ציין שבחברה בה הוא מועסק "היו התנגדויות מצד מנהלי הבדיקות. הכנסנו אותם ללופ כמה שיותר מוקדם ונתנו להם להוביל את השינוי".

קופלנד הציג את מנגנוני הבדיקות הלילי והשבועי היוצרים דו"ח מדי יום. "כיום יש לנו בדיקות שמכסות באופן מעמיק את תהליך הפיתוח. אנחנו יכולים לומר לפיתוח כמה הגרסה שלהם יציבה, יש לנו בסיס נתונים אחוד", אמר. "קיצרנו את משך הבדיקות פי 20. כלי ה-TestShell פשוט יחסית ומאפשר לאנשי הפיתוח להמשיך לעבוד".

"לסיכום", ציין, "האוטומציה שינתה מקצה לקצה את רמת איכות הבדיקות אצלנו ועקב כך, זכינו בשנתיים האחרונות לפרסי איכות".

הדור הבא בניהול מעבדה
אייל עמית
, מנהל מוצר בקוואליסיסטמס, הציג את הדור הבא בניהול מעבדה. "האתגרים, הם טופולוגיות עיצוב סטטיות; הקצאות של עובדים מול צרכים קשיחים; העובדה שהמפתחים רוצים לקחת את הפיתוח שלהם לקצה ולא רוצים שיבדקו אותם; ניצול כלי הבדיקה הממוצע עומד על 20%; נדרש להשתמש בציוד כמה שיותר ולא להחזיקו לידך בלי שימוש; וכך שהמצב הנוכחי גורם לשבירה של 5% מהטסטים".

"המטרה היא שמעבדת הבדיקות תיטיב את ביצועיה", הוסיף. "יש להגדיל את כיסוי הבדיקות, לקצר את זמן ההגעה לשוק ולספק עצמאות לצוות. השיטות להגדלת ביצועי מעבדת הבדיקות הן איגום (קונסולידציה), שיתוף, קביעת יעדים מהירים וסביבת עבודה אינטואיטיבית".

הוא הסביר ששימוש בכלים של קוואליסיסטמס "מביא לירידה של עשרות אחוזים בכל המדדים של החזקת הציוד בלי שימוש בו, לצד עלייה ממוצעת של פי שבעה בהקצאת הציוד לא מעבר לנדרש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים