דני נויברגר, EMC ישראל: "השוק הישראלי חי בבועה – ומתמודד עם מצבים ששווקים אחרים לא יחוו"

"עובדה זו אף פעם לא עצרה מבעדנו לנהוג אחרת, להיות שונים במובן החיובי של המילה, להראות את הדרך לשאר העולם בהרבה מאוד תחומים שדורשים חשיבה מחוץ לקופסה, בעיקר בכל הנוגע לטכנולוגיה וחדשנות", אמר נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל ● הוא אף ציין ש-"ההבנה שנדרש שינוי תפיסתי בתפקיד ה-IT מעמיקה והולכת"

"אין ספק שבמובנים מסוימים, אנחנו חיים בבועה, כזו שמאלצת אותנו להתמודד עם מצבים שמדינות וחברות אחרות לא יחוו לעולם", אמר דני נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל. לדבריו, "עובדה זו אף פעם לא עצרה מבעדנו לנהוג אחרת, להיות שונים במובן החיובי של המילה, להראות את הדרך לשאר העולם בהרבה מאוד תחומים שדורשים חשיבה מחוץ לקופסה, בעיקר בכל הנוגע לטכנולוגיה וחדשנות".

נויברגר דיבר בפתח הכנס השנתי שערך הסניף הישראלי של החברה היום (ד') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. הוא אמר, כי "ההכרה בהשפעת ה IT על השורה התחתונה כבר מחלחלת וההבנה, כי נדרש שינוי תפיסתי בתפקיד שלו מעמיקה והולכת. ההכרה עולה מהמנמ"ר מעלה לסמנכ"ל הכספים ולמנכ"ל, ועכשיו הגיעה העת למעשים".

לדבריו, "עסקים בישראל מציבים את ה-IT בליבת אסטרטגיית הצמיחה שלהם, מתוך הבנה שהטכנולוגיה קריטית לצמיחה. השוק הישראלי ידוע כמאמץ מוקדם של טכנולוגיות, ככזה שמעז לחשוב אחרת ולהתנסות, ועל כן – בתעשיית ההיי-טק העולמית, הוא חוד החנית בכל הנוגע לחדשנות".

"עסקים, בעולם וגם בישראל, מתמודדים כיום יותר מתמיד עם הקושי להראות רווחיות, עם הצורך לייצר בידול ויתרון תחרותי בשוק קשה על ידי פיתוח של מוצרים ושירותים ייחודיים, כמו גם עם החובה כלפי בעלי עניין, בעלי מניות ומשקיעים, להציג ביצועים טובים יותר וערך גבוה", אמר נויברגר. "איך עושים את כל זה, לנוכח המיתון העולמי שמחלחל אלינו, לנוכח המתיחות הגיאו-פוליטית שמשפיעה לא רק על עלות המחייה הבסיסית, אלא גם על מצב הרוח בשוק הגלובלי והמקומי? הטכנולוגיה משחקת פה תפקיד מרכזי וחשוב בתמיכה ביעדים עסקיים, ויש להתייחס ל-IT כאל מנוע צמיחה ולא כאל מרכז הוצאות".

"2012 הייתה שנה מוצלחת לסניף הישראלי של EMC", אמר נויברגר. "המשכנו להוביל את שוק מערכות ה-High End עם נתח של יותר מ-80%. הרחבנו נוכחות בשוק ה-SMB עם מאות לקוחות חדשים במגוון ענפים. זכינו, יחד עם VMware, בפרויקטים משמעותיים. חדרנו לעולמות המדיה, הרפואה, הטלקום והאקדמיה. פתרונות הגיבוי שלנו הולכים ומבססים שוק רחב של גיבויים בעידן החדש של דיסקים. היו לנו גם הצלחות בעולם אבטחת המידע".

רוב העסקים בישראל ישנו את מערך ה-IT
נויברגר ציטט מחקר שנערך בקרב מאות מנהלי IT בארגונים בארץ שהם לקוחות החברה ממנו עולה, כי ה-IT נתפס כמנוע צמיחה יותר מאשר כמקור לחיסכון בהוצאות. על פי הנתונים שנויברגר ציטט, 58% מהעסקים בישראל צפויים לשנות את מערך ה-IT שלהם בשנה הקרובה. עוד עולה מהמחקר שחמשת הנושאים החשובים ביותר לארגונים בישראל בתחום ה-IT הם תחזוקה של טכנולוגיות קיימות – תוכנה וחומרה (53%), ניהול ואחסון מידע (51%), מיחשוב ענן (49%), ניהול טכנולוגיות נוספות – מערכות, יישומים ומידע (45%) ואמינות, גמישות וביצועי המערכות (37%).

ממצאים נוספים שעלו במחקר מראים שהשאיפות העיקריות של החברות בישראל בשנה הקרובה הן הגדלת הכנסות (41%), פיתוח מוצרים חדשים (35%) ושיפור הביצועים וערך המניות (33%). "הנתונים האלה מוכיחים שמטרת השינויים הצפויים אינה לקצץ בהוצאות, אלא לסייע באופן פעיל לצמיחה", ציין נויברגר. "תוצאות הסקר מדגישות את האמון שמפגינים הארגונים בפעילות ה-IT שלהם כתומכת ביעדיהם העסקיים. שני שלישים מהעסקים קבעו את אסטרטגיית ה-IT שלהם על פי המטרות הרחבות יותר של הארגון".

נויברגר הוסיף, כי "היחס כיום בשוק הישראלי בין השקעה עיקרית בשדרוג רכיבים בתשתית קיימת להשקעה מקבילה בהקמת תשתית חדשנית או בהטמעת רכיבים חדשניים בתשתית הקיימת עומד על 25%-75% לטובת שדרוג הקיים. יחס זה צריך להשתנות".

"מי שלא ישכיל לראות זאת, מי שלא ירד כבר אתמול לשחק בזירה הטכנולוגית החדשה, עלול למצוא את עצמו מחוץ למגרש", סיכם. "הוא לא יימצא בשוק בעל צרכים חדשים, שדורש חשיבה אחרת, אסטרטגית, לטווח רחוק. כזו שלוקחת בחשבון משתנים שלא היו בתמונה קודם לכן, שהם תולדה של התרבות הדיגיטלית, שפולשת מהעולם הפרטי לעולם הארגוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים