פייסבוק מפתיעה: הגידול בהכנסות מפרסום במכשירים ניידים גבוה מהצפוי

המעבר של יותר ויותר גולשים להשתמש בפייסבוק במכשירים ניידים גרם לעלייה של פי שלושה בחצי שנה בהכנסות שלה מפרסום במכשירים אלה ● בעוד שברבעון הראשון של השנה הן עמדו על 50 מיליון דולרים, ברבעון השלישי שלה הן הגיעו ל-150 מיליון ● מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, חוזה שבעתיד "יהיה ההיקף יצירת ההכנסות מהזמן שמבלים המשתמשים בנייד גבוה יותר מההיקף במחשבים ניידים"

פייסבוק (Facebook) אמנם לא רוותה נחת מהרווח הנקי שלה, אולם הכנסותיה עלו בצורה יפה, ובכללן מפרסום במכשירים ניידים, ששיעורן מגיע כיום ל-14% מכלל הכנסות החברה. אלה היו חדשות טובות מבחינתם של המשקיעים, שמתחילים להשתכנע שפייסבוק למדה כיצד להפיק הכנסות ממשתמשים בטלפונים חכמים ומחשבי לוח.

ההכנסות של הרשת החברתית מפרסום במכשירים ניידים הסתכמו ברבעון השלישי של 2012 ב-150 מיליון דולרים, בהשוואה ל-40 מיליון ו-50 מיליון ברבעונים הראשון והשני של השנה.

"נתונים אלה מפריכים את ההערכה הפסימית הרווחת, שגורסת שבפייסבוק לא יכולים להפיק הכנסות ממשתמשים במכשירים ניידים או מחשבי לוח", אמר קולין סבסטיאן, אנליסט מחברת Robert Baird & Co. "בתוך תקופה של כשישה חודשים הם החלו לגרוף הכנסות נאות מהיישומים שלהם למכשירים ניידים".

עם זאת, סבסטיאן סייג ואמר שהחברה עדיין חייבת להוכיח למפרסמים שהפרסום ביישומים הניידים שלה יכול לספק תוצאות דומות לאלה של הפרסום במחשבים נייחים.

הפרסום במכשירים ניידים היה אחת הסוגיות העיקריות שהטרידו את המשקיעים בפייסבוק ושבעטיין צנח שווי השוק של החברה בכ-40 מיליארד דולרים מאז ההנפקה שלה, שנערכה במאי. מאחר ששיעור גדל והולך של משתמשים בפייסבוק עובר לטלפונים חכמים, הייתה חייבת החברה להתאים במהירות את המודל העסקי שלה לדפוסי השימוש החדשים.

הפרסום במכשירים ניידים סייע להפיח רוח חדשה בפעילות הפרסום של פייסבוק ברבעון השלישי, לאחר מספר רבעונים שבהם הואט קצב הצמיחה של היקף ההכנסות של החברה – דבר שהחל להעלות תהיות באשר לעתידה.

ההיקף הכולל של ההכנסות מפרסום עלה ברבעון השלישי בשיעור של 36% והסתכם ב-1.09 מיליארד דולרים, בהשוואה לעלייה של 28% ברבעון השני של השנה. עם זאת, היקף העלייה של ההכנסות מתשלומים וממקורות נוספים היה נמוך יותר ועמד על 13%. ההכנסות ממקורות אלה הסתכמו ב-176 מיליון דולרים.

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, אמר ש-"בטווח הארוך יהיה ההיקף יצירת ההכנסות מהזמן שמבלים המשתמשים בנייד גבוה יותר מההיקף במחשבים ניידים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים