הרב יעקב ליצמן, סגן שר הבריאות: "חייבים להגיע לכרטיס רפואי אישי לכל אזרח"

"אין כל סיבה שבכל רגע נתון, אדם לא יידע מה יש לו בהיבט הרפואי, מה אין לו ומה תוצאות הבדיקות שלו", אמר הרב ליצמן וציין שניתן לעשות זאת באמצעות הכרטיס הרפואי ● הוא סיפר עד כמה נדהם כשחזה בניתוח שבוצע באמצעות רובוט ומסר את תוכניותיו לקדנציה הבאה, אם הוא ישוב לכהן כסגן שר הבריאות, בהן טיפול בקשישים והמשך ההשקעה של המשרד ב-IT

סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן. צילום: קובי קנטור ז"ל

"חייבים להגיע לכרטיס רפואי אישי לכל אזרח. אין כל סיבה שבכל רגע נתון, אדם לא יידע מה יש לו בהיבט הרפואי, מה אין לו ומה תוצאות הבדיקות שלו", כך אמר סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן. הוא ציין שניתן לעשות זאת באמצעות הכרטיס הרפואי. "אם אדם עבר, חלילה, תאונת דרכים והגיע לבית החולים, עליו לקבל מיד זריקה ולא שיתחילו לברר לאילו דברים הוא רגיש. אסור לאבד זמן. יש לנו מאבק מול משרד המשפטים, צנעת הפרט וכל מיני סיפורים… אין כל הבדל בין כרטיס רפואי אישי ובין כרטיס כספומט".

הרב ליצמן היה אורח הכבוד בכנס Smart Doctor 2012, שנערך היום (ה') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

סגן השר אמר, כי "עולם הרפואה מבוסס טכנולוגיה. הזמינו אותי לבית החולים ביילינסון לראות ניתוח באמצעות רובוט. זה מדהים! הרופא 'משחק' לו במחשב ועושה ניתוח מדהים". לדבריו, "התחום הזה יתפתח לטיפול ביותר ויותר איברים בגוף האדם. אני מניח שבאחת הקדנציות הבאות, גם חברי כנסת יהיו רובוטים, אם כי אני לא בטוח שהם יהיו חכמים".

לדבריו, "הסייבר לא מפריע לציבור החרדי, כי אין להם מחשבים. למרות זאת, ברור שאנחנו חייבים לעשות את כל מה שנדרש על מנת שלא להיפגע. הממשלה עושה זאת ויש לעשות זאת בגופים נלווים בעולם הבריאות, כגון בתי חולים. אסור להגיע למצב שבו מערכות ה-IT בתחום תשובשנה".

"אני נחשף להרבה טכנולוגיות", אמר הרב ליצמן. "אני לא מבין בהן, אבל אני כן מבין שנדרש להשקיע בטכנולוגיות IT בעולם הבריאות. קידמתי את הנושא בקדנציה הנוכחית ואמשיך לפעול כך בקדנציה הבאה". לדבריו, הפער בין תקציב ה-IT של משרד הבריאות לזה של משרד התמ"ת עומד על פי שמונה, לרעת משרד הבריאות.


צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"הוכחנו את עצמנו כחכמים מאוד אל מול העולם", ציין. "כך, לדוגמה, היה רב שלקה בניוון שרירים, ולאחר טיפול בבית החולים הדסה הוא קם ממיטת חוליו ושב ללמד בישיבה. ברור שאנחנו חכמים, אבל אנחנו לא משקיעים מספיק ב-IT. העם היהודי הוא עם חכם, אז בואו נוציא את החוכמה על דברים חשובים ומצילים חיים ולא על שטויות ו-ויכוחים פוליטיים. בעזרת השם, נוביל גם בטכנולוגיה רפואית בעתיד".

סגן השר אף התייחס בדבריו לבחירות הקרבות ואמר, כי בשל העובדה שהוא המועמד הראשון ברשימת יהדות התורה, סביר להניח שאם המפלגה תהיה בקואליציה, הוא ייטול לעצמו שוב את משרד הבריאות. "כיום זה לא קונץ", אמר. "המשרד הפך לנחשק. עשיתי כמה מהפכות ואני מתעקש עליהן, אף על פי שמשרד האוצר מתנגד. לאחר הבחירות אכניס את הדברים שאני רוצה להסכם הקואליציוני". הוא נתן כדוגמה לכך את תחום הסיעוד. "קיימת בארץ בעיה בתחום הזה. הציבור בארץ מתבגר, תוחלת החיים עולה ונצטרך לתת למצב הזה פתרונות. יש את מצוות כיבוד אב ואם 'למען יאריכון ימיך', כי זו בין המצוות הכי קשות למימוש. צריך להקל על הזקנים את החיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים