שירה לב עמי, משרד הבריאות: "עלינו להנגיש כמה שיותר מידע רפואי למטופלים באופן מקוון"

"אנו משרתים 60 סוגים של לקוחות: תאגידי מים של רשויות מקומיות, יצרני תרופות, יצרני תמרוקים, אזרחים העוסקים במקצועות הרפואה ועוד", אמרה לב עמי - מנמ"רית המשרד, בכנס Smart Doctor 2012 ● היא חשפה פרויקט לאיסוף מידע, במטרה ליצור פנקס חיסונים לאומי דיגיטלי ותיארה את הטכנולוגיה כ-"הדופק של העשייה במערכת הבריאות"

"אחד האתגרים העיקריים הניצבים בפני מערך ה-IT במשרד הבריאות הוא להנגיש כמה שיותר מידע רפואי למטופלים באופן מקוון", אמרה שירה לב עמי, מנמ"רית משרד הבריאות. לב עמי אמרה את הדברים בכנס Smart Doctor 2012, שנערך היום (ה') בהפקת אנשים ומחשבים במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. את האירוע הנחו פלי הנמר – נשיא ויזם אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס – העורך הראשי בקבוצה.

לב עמי תיארה בפני משתתפי הכנס את משימות המשרד ובתוכן, את אלה של ה-IT. כך, אמרה, מטפל משרד הבריאות ב-180 אלף איש העוסקים במקצוע הבריאות, ב-700 אלף כרטיסי אד"י לתרומות איברים וב-2.7 מיליון ימי אשפוז בשנה. בנוסף, ציינה, מפעיל המשרד מוקד מענה לציבור המטפל ביותר מ-370 אלף פניות בשנה. "ניסינו לאסוף את כל הנתונים, אך גילינו שלצורך המיפוי, עלינו לאסוף את הנתונים ממגוון שדות: מחקר בריאות, העוסקים במקצועות הבריאות, טכנולוגיות רפואיות, שירותי בריאות קהילה, שירותי בריאות ציבור, שירותי בריאות אשפוז ועוד".

לב עמי תיארה את המידע לסוגיו ואת הטכנולוגיה כ-"הדופק של העשייה במערכת הבריאות". היא תיארה את האתגר המצוי בפניה, לפיו, "כשאנו רוצים להחצין מידע, השאלה היא כיצד פונים ללקוחות ומי הוא הלקוח. אנו רוצים לתת כמה שיותר שירותים בצורה מקוונות. מוקד הפניות לציבור יהיה בעתיד המוקד הגדול ביותר במגזר האזרחי".

"ניסינו להבין מי הלקוחות שלנו", אמרה לב עמי, "הגענו ל-60 סוגים של לקוחות: תאגידי מים של רשויות מקומיות, יצרני תרופות, יצרני תמרוקים, אזרחים העוסקים במקצועות הרפואה ועוד. הכוונה במערכות ה-IT  החדשות שאנו בונים היא להנגיש אותן באופן מקוון. אנו משרתים את הלקוחות באופנים שונים – רישיונות מול עסקים, ארגוני בריאות לסוגיהם ואת האזרחים בעקיפין".

היא חשפה פרויקט לאיסוף מידע, במטרה ליצור פנקס חיסונים לאומי. "אנו רוצים להפוך את המידע לנגיש. ניצור מאגר מרכזי של פנקס חיסונים דיגיטלי". אתגר נוסף שציינה לב עמי הוא, הצורך ליצור שפה רפואית אחידה בין גופי הבריאות השונים, בשל הבדלי מינוח. "כל ארגון בריאות בנה לעצמו 'זנבות', קרי תוספות עצמאיות. כך, 'שבץ מוחי – CVA', של בתי החולים הדסה ואיכילוב, לדוגמה, הם שבצים שונים. כך, לא יודעים לתרגם בין השפות. המטרה היא לנצל את ההזדמנות ולעשות סדר, מתוך תקווה ליצור שפה משותפת".

"יש ל-IT הרבה עבודה, פנימית וחיצונית", סיכמה לב עמי. "מה שטוב הוא שניתן לעשות את הדברים בצורה מסודרת. בכוונתנו לבצע 'תכנון עירוני'  ולבצע את הדברים בצורה נכונה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים