מיקרוסופט השיקה בסוף השבוע את חלונות 8 – מערכת ההפעלה החדשה שלה למחשבים ולטאבלטים

חלונות 8, שמוצעת להורדה החל מיום ו' בשעות הלילה, מציעה בין היתר ממשק משתמש חדש לחלוטין, שמבוסס על הפעלה באמצעות מגע ומחוות-יד ● המערכת זמינה בארבע מהדורות: שתיים שמיועדות לשוק הצרכני, מהדורה שמיועדת לשוק העסקי והארגוני ומהדורה ראשונה שמיועדת לטאבלטים המבוססים על מעבדי ARM ● המחיר: 39.99 דולרים ● דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל: "מיקרוסופט חושפת בפני העולם חלונות שעוצבה מחדש"

בסדרת אירועים שערכה ברחבי העולם בסוף השבוע האחרון, השיקה מיקרוסופט (Microsoft) את מערכת ההפעלה החדשה שלה, חלונות 8 (Windows 8) ואת הטאבלט הראשון מתוצרתה, ה-Surface. מחר (ב') צפויה החברה להשלים את ההיצע שלה, עם ההשקה הרשמית של מערכת ההפעלה שלה לסמארטפונים, חלונות פון 8 (Windows Phone 8).

חלונות 8, שמוצעת להורדה החל מיום ו' בשעות הלילה, היא מערכת הפעלה חדשה במובנים רבים, כאשר עיקר השינוי הוא ממשק משתמש חדש לחלוטין, שמבוסס על הפעלה באמצעות מגע ומחוות-יד, ומציע הפעלת יישומים בלחיצה אחת. עם זאת, מציעה מיקרוסופט בחלונות 8 גם גישה לממשק השולחני המוכר של חלונות (Windows). במקביל, עבר גם שולחן העבודה שינויים רבים, שהבולטים ביניהם הם היעלמתו של כפתור ה-"התחל" ושילובו של תפריט הסרגל (Ribbon) ברוב חלונות המערכת.

שינוי נוסף שמלווה את השקת מערכת ההפעלה החדשה, הוא חנות היישומים Windows Store. כך, מנסה מיקרוסופט למעשה לסגור את הפער מול מתחרותיה העיקריות בתחום, גוגל (Google) ואפל (Apple), כשהיא מציעה חנות להורדת יישומים – בחינם ובתשלום – עבור המחשבים שמצוידים במערכת ההפעלה החדשה.

חלונות 8 זמינה להורדה, כאמור, לשדרוג מחשבים ב-140 מדינות וב-37 שפות, כולל בעברית מלאה. בימים הקרובים צפויים להגיע לחנויות כ-30 דגמי מחשבים ראשונים שעליהם מותקנת מערכת ההפעלה החדשה. מיקרוסופט מסרה בנוסף, כי כבר כיום ניתן למצוא בחנות היישומים תוכניות שמיועדות לשוק הישראלי בעברית, כולל המילון מורפיקס, יישום זאפ (zap) להשוואת מחירים, יישום של הרשת החברתית Mobli ועוד.

ארבע מהדורות. חלונות 8חלונות 8 זמינה בארבע מהדורות: שתיים שמיועדות לשוק הצרכני – Windows 8 ו-Windows 8 Pro, מהדורה שמיועדת לשוק העסקי טהארגוני – Windows 8 Enterprise וכוללת יכולות עבודה ואבטחה משופרות, ו-Windows RT – מהדורה ראשונה שמיועדת לטאבלטים המבוססים על מעבדי ARM ומציעה את ממשק האריחים החדש בלבד.

משתמשי חלונות XP, ויסטה ו-7 יוכלו לשדרג את מחשביהם לחלונות 8 בגרסת ה-Pro במחיר מוזל של 39.99 דולרים להורדה באמצעות הרשת עד ה-31 בינואר 2013. במקביל, מי שרכש מחשב עם מערכת ההפעלה חלונות 7 החל מה-2 ביוני 2012, יוכל לשדרג לחלונות 8 תמורת 14.99 דולרים בלבד.

"עם ההשקה של חלונות 8, חושפת מיקרוסופט בפני העולם חלונות שעוצבה מחדש", אמר דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל. "בין אם תרצה להשתמש ב-PC או בטאבלט, בין אם תרצה ליצור או לצרוך תוכן, לעבוד או לשחק – חלונות 8 מספקת עבורך חוויה אישית ומותאמת לסגנון הייחודי ולצרכים שלך".

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, מציג את חלונות 8

הלקוח הראשון בתור, ממתין לפתיחת החנות של מיקרוסופט בסיאטל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים