הרשות לניירות ערך בארה"ב חוקרת את קשריה של יבמ עם איראן

החקירה מגיעה בעקבות דיווחים לפיהם ZTE הסינית הפיצה את מוצרי הענק הכחול באיראן, הנמצאת תחת עיצומים כלכליים מצד ארה"ב ● "נא לתאר לנו את אופי ומשך הקשר של יבמ עם איראן, בין אם באמצעות חברות בנות, מפיצים, הסכמים ישירים או עקיפים", נכתב במסמך שנשלח ליבמ על ידי הרשות לניירות ערך באוגוסט האחרון ● בתגובה, מסרה יבמ, כי "אם מישהו משותפינו העסקיים הפר הסכמים אלה, ננקוט כנגדו את הפעולות המתאימות"

יבמ (IBM) קיבלה מסמך מהרשות לניירות הערך האמריקנית, SEC, ובו נתבקשה לתאר את קשריה העסקיים עם איראן. זאת, בעקבות דיווחים לפיהם ZTE הסינית הפיצה ומכרה את מוצרי הענק הכחול באיראן.

יבמ סיפקה מידע בנושא ל-SEC, אשר סיימה את חקירתה בספטמבר האחרון, על פי מסמכים שפורסמו בסוף השבוע. "כשותף העסקי של יבמ, ZTE נדרשת לעמוד באופן מלא בחוקים, בתקנות וברגולציות של ארה"ב, לרבות הסנקציות הכלכליות וחוקי היצוא של המדינה", מסרה יבמ בתגובה ל-SEC.

"איראן מוגדרת על ידי משרד החוץ בארה"ב כמדינה תומכת בטרור, והיא נתונה תחת עיצומים כלכליים ובקרות יצוא של ארה"ב", כתבה הרשות לניירות ערך האמריקנית ליבמ באוגוסט. "נא לתאר לנו את אופי, משך והיקף הקשר – האחרון, הנוכחי, והעתידי הצפוי – של יבמ עם איראן, בין אם באמצעות חברות בנות, מפיצים, משווקים, או הסכמים ישירים או הסכמים עקיפים אחרים".

ה-SEC אף ביקשה מידע אודות קשריה של יבמ עם סוריה, סודן וקובה. יבמ הגיבה לבקשה זו ב-10 לספטמבר, ומסרה כי היא "מחוייבת וממלאת את כל העיצומים הכלכליים אותן יזמה ארה"ב, והיא עומדת בכל חוקי היצוא ובכל הרגולציות, לרבות אלו המתייחסות לקשרים עסקיים עם מדינות המוגדרות ככאלו התומכות בטרור". הרשות לניירות ערך השיבה לענק הכחול, כי סיימה את בדיקותיה ב-25 לספטמבר.

"יבמ מתייחסת ברצינות רבה להתחייבויותיה בנוגע להלימה ולעמידה בתקנות היצוא", מסר דאג שלטון, מדוברי החברה. "ההסכמים שלנו עם השותפים העסקיים שלנו אוסרים עליהם באופן מפורט להפיץ ולמכור את מוצרי יבמ לאיראן. אם מישהו משותפינו העסקיים הפר הסכמים אלה, ננקוט כנגדו את הפעולות המתאימות".

מרגרט מא, דוברת ZTE הממוקמת בשנזן שבסין, לא הגיבה לשאלות העיתונות הטכנולוגית בארה"ב. בחודש יוני האחרון, מחוקקים אמריקאים פנו ל-ZTE ולחברות תקשורת סיניות נוספות, ביניהן חיוואווי (Huawei Technologies), וביקשו מהן פרטים על קשריהן העסקיים הענפים. זאת, כחלק מחקירה אותה ערכו המחוקקים, במסגרתה הם ניסו לברר כיצד הצמיחה העסקית של אותן חברות תקשורת סיניות עשויה להשפיע על הביטחון הלאומי של ארה"ב. המחוקקים שאלו בפירוט, בין היתר, "האם ZTE מכרה טכנולוגיית מעקב מתוחכמת ביותר לממשלת איראן".

כזכור, ועדת המודיעין של הסנאט האמריקני חקרה בשנה החולפת את הקשרים העסקיים של חברות אמריקניות, על מנת "לבחון את האיום לאינטרסים של הביטחון הלאומי האמריקני, הנובע מצד חברות תקשורת בעלות פוטנציאל לקשר עם הממשל הסיני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים