בהוראת בית המשפט: אפל הודיעה שמוצריה של סמסונג אינם חיקוי, אך פחות "מגניבים"

ענקית הטכנולוגיה נדרשה לפרסם הבהרה באתר החברה לפיה מוצרי סמסונג אינם חיקוי של אפל, אולם ניצלה זאת כדי לעקוץ את יריבתה ● כך, כללה ההודעה ציטוט של השופט, כי למחשבי iPad "עיצוב Cool", בעוד שלמכשירים של סמסונג "עיצוב פחות פשוט ונקי מזה שמאפיין את מוצרי אפל"

אפל (Apple) פרסמה באתר האינטרנט שלה, בהתאם להוראה של בית המשפט בבריטניה, כי מוצרי סמסונג (Samsung) אינם מחקים את מוצריה – אך ספק אם בסמסונג יאהבו את התוצאה.

כזכור, אפל הגישה תביעות כנגד סמסונג בעשר מדינות, בהן בריטניה וארצות הברית, בטענה שהחברה הדרום קוריאנית הפרה את זכויותיה של אפל בפטנטים. בחודש יולי האחרון קבע השופט בבריטניה, כי סמסונג לא הפרה את זכויותיה של אפל בעיצוב המכשירים, ואף הורה לאפל לפרסם זאת באתר האינטרנט שלה.

עוד קבע השופט, כי על אפל לפרסם את ההודעה תוך שבעה ימים באתר האינטרנט שלה, בגופן בגודל 11 לפחות עם קישור לפסק הדין, ולהותיר את הפרסום באתר במשך שישה חודשים לפחות, או עד שבית המשפט יורה אחרת. בנוסף, נדרשה אפל לפרסם מודעה ברוח דומה בחמישה הדפים הראשונים של פייננשל טיימס (Financial Times), דיילי מייל (Daily Mail), גארדיאן (The Guardian), וב-Mobile magazine ו-T3, בגופן בגודל של 14 לפחות.

אפל ערערה על פסק הדין בטענה שההוראה תפגע ביכולתה להגן על המותג שלה. לפני כעשרה ימים נדחה הערעור של ענקית הטכנולוגיה, ולפיכך נאלצה החברה לפרסם את ההודעה באתר בשבוע שעבר, על מנת שלא להפר את ההוראה לפרסם את ההודעה תוך שבעה ימים ממתן פסק הדין הסופי. ההודעה באתר היא אכן בגופן בגודל 11, ובתחתיתה מופיעה קישור לפסק הדין של בית המשפט בבריטניה.

אולם, בניסיון להוציא את המיטב מהכורח לפרסם מתחרה, נכלל בהודעה ציטוט מפסק הדין שמאיר את סמסונג באור פחות מחמיא. כך, ציטטה אפל את הקביעה של השופט, כי למחשבי iPad "עיצוב Cool", בעוד שלמכשירים של סמסונג "עיצוב פחות פשוט ונקי מזה שמאפיין את מוצרי אפל", ואת הסיכום שלו כי העיצוב של סמסונג "פחות Cool".

עוד ציינה אפל בהודעה, כי בבית המשפט בגרמניה נקבע שסמסונג נקטה בתחרות בלתי הוגנת וחיקתה את מחשבי iPad. בהודעה הוזכר גם פסק הדין בארצות הברית, שם קבעו המושבעים, כי סמסונג הפרה את זכויותיה של אפל ופסקו לטובתה פיצויים בסכום של מיליארד דולרים. כזכור, סמסונג הגישה ערעור על פסק הדין הזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים