מטריקס רכשה את 2BSecure תמורת 20 מיליון שקלים

השלמת רכישת חברת אבטחת המידע, שהוקמה לפני תשע שנים ומעסיקה כ-75 עובדים, כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים ● עלות העסקה כוללת 16.3 מיליון שקלים תמורת הרכישה, ו-3.5 מיליון שקלים בעבור ההון העצמי של הנרכשת ● מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס: "החיבור עם הנרכשת הוא אידיאלי, כי היא משלימה את פעילותנו - אנו פעילים בעולם האבטחה במגזר הביטחוני, אולם הנרכשת חזקה בעולם האזרחי"

מטריקס רכשה את חברת אבטחת המידע 2BSecure. היקף העסקה לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי גובה הרכישה עומד על כ-20 מיליון שקלים – 16.3 מיליון שקלים תמורת הרכישה, ו-3.5 מיליון שקלים בעבור ההון העצמי של הנרכשת וכן תמריצים כספיים נוספים, התלויים ומותנים בביצועיה הכספיים של הנרכשת. השלמת הרכישה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

2BSecure פועלת בתחום שירותי אבטחת המידע והתקשורת. החברה הוקמה לפני כתשע שנים על ידי אלון מנצור ואיליה יודיאל, ומעסיקה כ-75 עובדים. לפני כשנה הצטרף לחברה שחר אפעל, לשעבר נשיא נס ישראל. לפני כארבע שנים הוקמה החברה הבת
2BNet, המתמחה במתן פתרונות תקשורת, בניהולו של שאול פילוס.

בראיון לאנשים ומחשבים, אמר מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, כי "הבנו שבעידן הסייבר, נושא אבטחת המידע, הממוקם בראש סולם העדיפויות של לקוחותינו, הוא נושא 'חם'. קיבלנו משובים מלקוחות שהצביעו על כך שיש לנו חוליה חסרה, והחלטנו לצרף לשורותינו את החברה המובילה בתחום זה. החיבור עם הנרכשת הוא אידיאלי, כי היא משלימה את פעילותנו – אנו פעילים בעולם האבטחה במגזר הביטחוני, אולם הנרכשת חזקה בעולם האזרחי. יש בה את השילוב של ייעוץ, מוצרים, פרויקטים ושירותים. יש פה פוטנציאל אדיר". על פי מטריקס, הרכישה מהווה צעד נוסף בהרחבת סל פתרונותיה לתחום אבטחת המידע.

אלון מנצור, מנכ"ל 2BSecureבין המניעים לרכישת החברה, ציין גוטמן שירות של הנרכשת בשם Cloud 7, "אשר מבצע ניטור של כל תעבורת התקשורת המגיעה למרכז המחשבים של הלקוח, ואיתור וטיפול בזמן אמת באירוע חדירה, הונאה, החדרת סוסים טרויאניים ונוזקות אחרות למרכזי מחשבים. לשירות יש כבר עשרות לקוחות. אם האקרים סיניים תוקפים אותך בשתיים בלילה, כדאי שתדע על כך בזמן אמת ולא כאשר תגיע למשרד בתשע בבוקר. השירות חוסך כאב ראש רב ללקוחות. יש לא מעט תחומים באבטחת מידע שהטיפול בזמן אמת בבעיות מנע התמודדות מורכבת ובעלת פוטנציאל נזק רב יותר בבוקר". עוד ציין גוטמן, כי "לא בטוח שזו הרכישה האחרונה שלנו בעולם אבטחת המידע".

אלון מנצור, מנכ"ל 2BSecure, אמר כי "אנו עדים לדרישה גוברת בתחום לפתרונות אבטחה מתקדמים יחד עם עליה ברמת המורכבות. בשנה האחרונה, עם הגידול במתקפות הסייבר, תחום אבטחת המידע עבר לקדמת הבמה. ההתמודדות עם האתגרים החדשים דורשת סוגי פתרונות וסוגי ספקים אחרים, עם מגוון רחב יותר של יכולות, שאינן בתחומי אבטחת המידע הקלאסיים. מטריקס מובילה את שוק ה-IT ויש לה 'גב' כלכלי,המאפשר לה יישום של מודלים עסקיים חדשניים מול לקוחות לטווח ארוך".

מנצור ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה. ממטריקס נמסר, כי "לא צפויים שינויים ארגוניים בחברה בעקבות הרכישה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתן כספי

    כל הכבוד! צריך מדי פעם הוכחה שהתמדה ועבודה קשה משתלמות (אני מקווה...). זה גם חיזוק לשוק אבטחת המידע הקטן שיש כאן. נקווה שזה יעודד יזמים נוספים לפתוח חברות שירותי אבטחת מידע ולא ישאיר אותנו רק עם הגדולות.

אירועים קרובים