סיסקו: תעבורת האינטרנט תצמח פי שישה עד 2016 ותעמוד על 6.45 זטה-בייט

שני שלישים מהנתונים שישונעו עוד ארבעה שנים יהיו כאלה המצויים בענני מיחשוב - כך קובעת ענקית המיחשוב בדו"ח חדש שפרסמה ● על פי החוקרים, למרות הדרך בה משתמשים תופסים את האופן שבו נעשה שימוש בנתונים, הרי שיותר מ-70% מתעבורת האינטרנט תהיה בכיוון פנימה - אל מרכזי הנתונים, בעוד שרק 17% מהתעבורה תהיה ממרכזי המיחשוב החוצה - אל משתמשי הקצה

תעבורת האינטרנט תצמח פי שישה עד 2016 לעומת היקף התעבורה בשנה החולפת, ותעמוד על 6.45 זטה-בייט – כך מעריכה ענקית התקשורת סיסקו (Cisco) במחקר חדש שפרסמה. הדו"ח, שנושא את הכותרת "המדד של סיסקו לענן, תחזיות ומתודולוגיה 2011-2016", קובע כי עד שנת 2016, היקף הנתונים שישונעו מענני המיחשוב הארגוניים או אליהם יהיה החלק הארי מתוך כלל הנתונים, ויעמוד על כשני-שליש מהם, אשר מייצגים 4.3 זטה-בייט. כדי לסבר את האוזן, זטה-בייט הוא 10 בחזקת 21 בייט, משמע 1,000 אקסה-בייט, או מיליארד טריליון בייט.

על פי החוקרים, למרות הדרך בה משתמשים תופסים את האופן שבו נעשה שימוש בנתונים, הרי שיותר מ-70% מתעבורת האינטרנט תהיה בכיוון פנימה – אל מרכזי הנתונים. זאת, בעוד שרק 17% מהתעבורה תהיה ממרכזי המיחשוב החוצה – אל משתמשי הקצה. היקף הנתונים שיעברו מדטה-סנטר אחד למשנהו עומד על 7%, מעריכים בסיסקו.

עוד קובע המחקר, כי בעוד שמרכזי הנתונים יישאו את החלק הארי של תעבורת האינטרנט, העומס שמוטל על שרתי העבודה הייעודיים צפוי לגדול רק פי 1.5 עד שניים. על פי הנתונים, עומס העבודה המוטל על השרתים יהיה גדול השנה פי 4.2 לעומת 2011. החוקרים מעריכים, כי בשל העבודה בתצורת מיחשוב ענן, עומס העבודה הזה צפוי להכפיל עצמו ולעמוד על פי 8.5 ב-2016 לכל שרת מיחשוב ענן בממוצע.

על פי התחזית של ענקית התקשורת, השימוש והגידול בשימוש במיחשוב ענן יונע על ידי מגזר הצרכנים הפרטיים. בשנת 2011, נכתב בדו"ח, משתמשים פרטיים צרכו שירותי מיחשוב ענן פי 4.5 מאשר משתמשים ארגוניים. עד 2016, כך לפי המחקר, משתמשים מהמגזר הפרטי צפויים לצרוך שירותי ענן פי שישה בהשוואה לארגונים, כאשר השימוש בשירותי מיחשוב ענן באותה השנה יהיה זהה לזה של המגזר הפרטי ב-2011.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים