Data Center וירטואלי ורשת וירטואלית – העתיד כבר כאן?

"ההכרזות האחרונות של מיקרוסופט על חלונות סרבר 2012 מצביעות על כך שמיקרוסופט לא השתנתה כלל בשנים האחרונות. הם לקחו מוצר שלנו מ-2009 והעתיקו אותו, וכעת מוציאים אותו לשוק עם הכרזות על חידושים מסעירים", אמר רג'ו רג'ורם, סמנכ"ל תשתיות ענן וניהול ב-VMware, בראיון ל-TheCom מקבוצת אנשים ומחשבים ● בראיון עמו, שנערך במסגרת כנס VMworld Europe Conference, רצינו להבין את המגמות החדשות העומדות אחר שלל ההכרזות של VMware ולאן מתקדם עולם ה-Data Centers והענן

28/10/2012 16:16

"ההכרזות האחרונות של מיקרוסופט (Microsoft) על מערכת ההפעלה חלונות סרבר 2012 (Windows Server 2012) מצביעות על כך שמיקרוסופט לא השתנתה כלל בשנים האחרונות. הם לקחו מוצר שלנו מ-2009 והעתיקו אותו, וכעת מוציאים אותו לשוק עם הכרזות על חידושים מסעירים. דבר חסר בסיס לחלוטין", כך אומר רג'ו רג'ורם, סמנכ"ל תשתיות ענן וניהול ב-VMware. "אני מציע להם וללקוחותיהם משהו אחר, טוב יותר וחינמי. הם יכולים לקחת את כל המוצרים שלנו מ-2009 ולקבל אותם חינם. לא צריך להתאמץ. אפשר להוריד אותם מהאתר שלנו, או שנשלח אליהם את המוצרים הללו, ממש חינם".

קיימנו ראיון עם רג'ורם, כדי להבין את המגמות החדשות העומדות אחר שלל ההכרזות של VMware ולאן מתקדם עולם ה-Data Centers והענן. זאת, במסגרת VMworld Europe Conference – הכנס השנתי החמישי של VMware, שנערך בעקבות אירוע VMworld US פורץ הדרך, שהתקיים באוגוסט האחרון בארה"ב. למעלה מ-7,500 נציגים השתתפו ב-VMworld, שהתקיים ברצלונה שבספרד בין 8ה- ל-11 באוקטובר 2012 והפך לאירוע הווירטואליזציה והענן הגדול באירופה מעולם.

ניסינו להבין את העומד מאחורי הרכישות האחרונות של VMware (דוגמת Nicira ב-1.26 מיליארד דולרים) ולאן מועדות פניה בתחום הרשתות הווירטואליות, שהוא הנדבך הטכנולוגי הבא בבניית עננים ו-Data Centers וירטואליים (Software-Defined Data Center). מדובר, לפני הכל, באירוע חברתי המפגיש את כל שרשרת הערך ולקוחות עולם הענן מאזור EMEA תחת קורת גג מקצועית אחת. באירוע VMworld יש לכל שרשרת הערך סביב VMware, השולטת כיום במערכות ההפעלה ובפלטפורמות בארגונים ובעסקים גם באירופה (לרבות בישראל), עניין רב להבין לאן צועדת VMware ומה המגמות המובילות בשוק הארגוני והעסקי.

כיצד רואה VMware את עולם הרשתות הווירטואלית?
"הרכישה של Nicira על ידי VMware, שנמצאת בתהליכי השלמה בימים אלו, מוכיחה את תמיכתנו המלאה בהתפתחות התחום החדש והמלהיב הזה. Nicira היא מובילת שוק בתחום ה-SDN (ר"ת Software Defined Networking) ותומכת ראשית בקהילת הקוד הפתוח בתחום זה. היא תומכת ביוזמות פיתוח פרוטוקולים פתוחים בעולם התקשורת דוגמת: OpenFlow, OpenStack \ Quantum ו-Open vSwitch. אנו נמשיך ונעצים את התמיכה הזו בקוד הפתוח ברשתות.

הרכישה מספקת לנו את היכולת הטכנולוגית להרחיב את מגוון הפתרונות הווירטואליים שלנו גם לעולם הרשתות. הדבר היפה והמעניין בפתרון שנציע הוא ביכולת לרוץ בכל פלטפורמה, בכל סוג חומרה ומערכות תקשורת. אנו בונים שכבה וירטואלית מעל לשכבה השניה, מהשכבה השלישית ומעלה, וזה מספק שרות וירטואלי לכל רשת, קצה לקצה. זה כולל את כל הצרכים, השירותים והיכולות שיש ברשתות, החל מ-Firewalls, איזון עומסים, ניטור, ניהול התעבורה, ועוד. אנו מתכוונים להיכנס בצורה חדשנית ונמרצת לספק פתרונות בעולם הרשתות הווירטואליות לכל השוק".

האם על ידי כך ניתן להניע מכונות וירטואליות (VM) בין עננים של ספקים שונים באופן שקוף ומהיר?
"אנו בהחלט מתכוונים לכך, אך מצויים כרגע בשלבים ראשונים של פיתוח היכולות הללו. יש לנו מוצר בשם VCC (ר"ת: vCloud Connector) שיכול לקחת VM מענן אחד ולהעביר אותו לענן אחר, אצל ספק אחר, או בין ענן פרטי לענן ציבורי או היברידי. זה מצוין לצרכי שרידות, המשכיות עסקית, חסכון בהוצאות והרחבת יכולות מהירה של הארגון. כרגע, מבחינת עננים ציבוריים בשוק, אנו יודעים להעביר VM לענן של אמזון (Amazon) ומהענן של אמזון לענן הבנוי על מערכות של VMware. בהמשך, נרחיב את היכולות הללו לסוגי עננים ציבוריים נוספים בשוק, גם של המתחרים בנו.

אנו מעוניינים לספק יכולות לספקי שירות, ספקי תקשורת, כל אלו שבשרשרת הערך שלנו, כך שיוכלו לספק שירותים ללקוחות הקצה, שירותים הכוללים, בין היתר, את היכולות להניע VM בין עננים. זה יאפשר להניע VM לענן של ספק התקשורת וה- VM ימשיך להתנהג כאילו הוא נמצא בענן הפרטי בתוך הארגון. הארגון ישתמש ב-VM בענן של ספק השירות כאילו זה בתוך הארגון, עם כל היכולות של שמירה על רמת אבטחה, פרטיות, מענה לרגולציה, שיש בענן הפרטי. זה חסכון מאוד משמעותי במשאבים ובהוצאות עבור הארגון".

מה עתיד שירותי הענן לארגונים ולעסקים?
"אנו רואים שהביקוש לעננים פרטיים עדיין מוביל בשוק הארגוני. ארגונים רוצים פרטיות והגנות, עם מענה לרגולציה. הם כבר מתחילים להשתכנע שניתן לקבל זאת גם בעננים ציבוריים והיברידיים. למעשה, מה שמתחיל להצליח כעת זה VPC (ר"ת Virtual Private Cloud), בדיוק בהמשך למה שאמרתי קודם. מעבירים VM מענן פרטי לענן של ספק שירות ושומרים במעבר על הפרטיות. זה מתחיל לתפוס, אבל ייארך זמן עד שיצבור נתחי שוק גדולים. זה עניין של שנה עד שנתיים שזה יתפתח. למעשה, די מהר במונחים של התפתחות השוק. לגבי עננים ציבוריים טהורים, עדיין הארגונים שאני מכיר לא בוטחים בהם די – אבל זה במגמת שינוי".

איך אתם רואים את התפתחות השוק בעולם הענן בהמשך להכרזות החדשות שלכם?
"יש לנו למעלה מ-900 שותפים המתמחים בבניית עננים. הם השותפים הנאמנים שלנו ועימם אנו מתקדמים. אנו מספקים ונספק להם תוכנות ויכולות, יחד עם השותפים שלנו שמספקים פתרונות בתחום זה. זה שוק המצוי בצמיחה מהירה מאוד. השוק מאד אטרקטיבי. זו הדרך שאנו מתווים והיא מצליחה. לא נתחרה עם שרשרת הערך שלנו כמו המתחרות שלנו (דוגמת מיקרוסופט), אנו עובדים דרך שרשרת הערך והם המספקים את הפתרונות ללקוחות הקצה. זה מאפשר ללקוחות הקצה את חופש הבחירה בין ספקי שירותי עננים שונים. זכות הבחירה היא הדרך הנכונה ביותר להצליח בשוק העננים.

הגישה שלנו מאד ברורה: לתת לשותפים המקומיים שלנו בכל מדינה ובכל שוק לספק שירותי עננים מקומיים ולקדם את העסק שלהם. זה אבסורד, שארגון רוצה לגשת לענן המצוי בכלל ביבשת אחרת. הם (השותפים) יודעים יותר טוב מכל אחד אחר מה הצרכים המקומיים ויודעים טוב יותר לענות לצרכים של לקוחות ספציפיים. הם יודעים לספק פתרונות מתאימים לצרכים של כל ארגון, בכל טריטוריה, לפי מאפייניה".

כיצד עולם ה-Big Data משתלב בעולם הווירטואליזציה והענן שלכם?
"עולם ה-Big Data נמצא באג'נדה שלנו לא מאתמול. אנו רוצים לתת ללקוחות שלנו את היכולות ליישם Big Data בכל האפליקציות הנדרשות. אנו מספקים את התשתיות עליהם רצים יישומי ה-Big Data והתשתיות שלנו תומכות בכך באופן מובנה. בנוסף, הווירטואליזציה עוזרת לנייד את הנתונים שיש צורך לניידם, כדי לבצע ניתוחים של Big Data. אנו יודעים לספק לארגונים יכולות לשנע נתונים בין VM ובין עננים, ויש לא מעט שותפים בשרשרת הערך שלנו שכבר מציגים פתרונות ל- Big Data על בסיס התשתיות שלנו.

אנו גם תורמים להתפתחות תחום ה-Big Data בעולם. יזמנו ודחפנו להקמת פרוייקט Serengeti, פרוייקט קוד פתוח שנועד לקדם את היישום המהיר של Apache Hadoop לרבות מערכות HDFS, MapReduce, Pig, Hive ועוד, על פלטפורמות וירטואליות. זה יאפשר לכל המעוניין להשתמש ב-Hadoop על מכונות וירטואליות לבצע את יישומים של Hadoop עם פתרונות תוכנה לעולם הווירטואלי. כל מפיצי Hadoop, כמו Cloudera, Greenplum, Hortonworks, MapR ואחרים, משתתפים ביוזמה הזו יחד עמנו. גרסה ראשונית התומכת ב-vSphere יצאה באוגוסט 2012 (Serengeti 0.6). אנו בראשית הדרך ביוזמה מלהיבה זו שמקרבת את ה-Big Data ליישום מהיר ופשוט על כל מכונה וירטואלית ובכל ענן".

הכותב היה אורח VMware בכנס ברצלונה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים