יבמ: צעד נוסף לקראת מחשב המבוסס על שפופרות-ננו פחמניות

קבוצה של שמונה חוקרים של יבמ הצליחה למצוא דרך שתאפשר למקם שפופרות-ננו פחמניות בצורה מדויקת בשבבי מחשב – דבר המשפר את מעמדן בין החלופות האפשריות לשבבי הסיליקון של ימינו ● על פי ההערכות, ניתן יהיה להוסיף ולמזער גם בשנים הקרובות את שבבי הסיליקון

חוקרים של יבמ (IBM) מדווחים על צעד נוסף לקראת פיתוח מחשב שיתבסס על שפופרות-ננו פחמניות.

שפופרות ננו-פחמניות הן מבנים זעירים שמיוצרים משכבה של אטומי פחמן בתבנית גלילית. על פי הודעה שפרסמה יבמ, קבוצה של שמונה חוקרים הצליחה למצוא דרך שתאפשר למקם אותן בצורה מדויקת בשבבי מחשב. שיטה זו מאפשרת למקם את השפופרות בצפיפות גבוהה פי מאה בהשוואה לשיטות אחרות – גורם חשוב מאוד בייצור חסכוני של שבבים. השבב שייצרה החברה מכיל למעלה מ-10,000 שפופרות ננו-פחמניות.

השיטה החדשה משפרת את מעמדן של שפופרות-ננו פחמניות בין החלופות האפשריות לשבבי הסיליקון של ימינו. התפקיד המיועד להן הוא להוליך חשמל אל הטרנזיסטורים, זאת במקום ערוצי הסיליקון שמשמשים כיום כמוליכי חשמל בשבבים.

על פי ההערכות, ניתן יהיה להוסיף ולמזער גם בשנים הקרובות את שבבי הסיליקון בקצב שמכתיב חוק מור, אך לאיש אין ספק שבשלב כלשהו יגיעו מאמצי המזעור למבוי סתום. באינטל (Intel) מעריכים, כי ניתן יהיה להוסיף ולמזער את השבבים עד לרמה של 5 ננו-מטר, זאת לעומת מעבדי Core מסדרת Ivy Bridge, המיוצרים כיום בטכנולוגיה של 22 ננו-מטר. כדי להוסיף ולמזער, יהיה צורך למצוא טכנולוגיה אחרת לייצור שבבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים