ארה"ב: מותר לפרוץ נעילה של מכשירים ולערוך רימיקסים ליצירות וידיאו

תקנות חדשות בארה"ב מאפשרות לבעלי טלפונים חכמים וקונסולות משחק לעשות בהם ככל העולם על רוחם, ובכלל זה התקנה של כל תוכנה רצויה ● "לאחר שרוכשים מכשיר, הבעלות עליו עוברת לקונה, שאמור להיות רשאי להתקין בו כל תוכנה מבוקשת מבלי להסתכן בצעדים משפטיים", מסרה מרסיה הופמן, פרקליטה ב-Electronic Frontier Foundation

הרשות לזכויות יוצרים בארה"ב (US Copyright Office) פרסמה רשימה עדכנית של פעולות שאינן בבחינת הפרה של חוק Digital Millennium Copyright Act. הרשימה החדשה היא בבחינת חדשות טובות למי שעוסקים בפריצת נעילה של מכשירים ובעריכת רימיקסים ליצירות וידיאו – שתי פעולות שמעתה לא ייחשבו עוד כהפרה של חוק זה. הרשימה מתעדכנת מדי שלוש שנים, כך שפעולות אלה לא ייחשבו כהפרה של החוק לפחות עד שנת 2015.

בארגון Electronic Frontier Foundation רואים ברשימה העדכנית הישג חשוב, לאחר שעתרו וביקשו שפעולות אלה לא ייחשבו כהפרה של החוק. בארגון ביקשו, כי בעלים של טלפונים חכמים, מחשבי לוח וקונסולות משחק יוכלו לעשות במכשירים שרכשו ככל העולה על רוחם, ובכלל זה החלפה של מערכת ההפעלה והתקנה של כל תוכנה רצויה. עם זאת, ברשות החליטו שלא להחיל את הפטור על מחשבי לוח. זאת, לאחר שהגיעו למסקנה, כי "קטגוריה זו רחבה מדי ואינה מוגדרת היטב, משום שמגוון רחב של מכשירים נכללים בה מבלי שיש להם מכנה משותף מבחינת אופן הפעולה או אופי היישומים".

"לאחר שרוכשים מכשיר, הבעלות עליו עוברת לקונה, שאמור להיות רשאי להתקין בו כל תוכנה מבוקשת מבלי להסתכן בצעדים משפטיים", מסרה מרסיה הופמן, פרקליטה בכירה בארגון Electronic Frontier Foundation. "אנו מברכים על כך שטלפונים חכמים נכללים כעת ברשימת המכשירים שהחוק אינו חל עליהם, אך מאוכזבים מכך שלא נכלל בה כל מכשיר שנמצא בבעלות הצרכנים. אנו מתכוונים לעתור פעם נוספת לקראת העדכון הבא של הכללים, ומקווים שברשות ימשיכו ללכת בכיוון הנכון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים