מוריס קסנר, לאומית שירותי בריאות: "מעגל המטופל-מטפל-רשת הולך ונסגר"

"האוכלוסייה היום מצפה להיות חשופה למידע הרפואי בכל עת ובכל מקום, ותיק רפואי אישי הוא האמצעי לכך", אמר קסנר - סמנכ"ל מערכות המידע של לאומית, בכנס Smart Doctor 2012 ● לדבריו, "הפתרון צריך להינתן עבור משתמשי אינטרנט ביתיים, ולכן עליו להיות מערכת מבוססת ווב"

מוריס קסנר, סמנכ"ל מערכות המידע של לאומית שירותי בריאות. צילום: קובי קנטור

"הנגשת שירותי רפואה דרך האינטרנט ודרך הטלפונים החכמים מביאה לסגירת המעגל מטופל-מטפל-רשת", אמר מוריס קסנר, סמנכ"ל מערכות המידע בלאומית שירותי בריאות. קסנר אמר את הדברים בכנס Smart Doctor 2012, שנערך ביום ה' האחרון בהפקת אנשים ומחשבים במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. את האירוע הנחו פלי הנמר – נשיא ויזם קבוצת אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס – העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי קסנר, "האוכלוסייה היום מצפה להיות חשופה למידע הרפואי בכל עת ובכל מקום, ותיק רפואי אישי הוא האמצעי לכך. ניתן ליישמו בכמה דרכים: תוכנות צד ג', אמצעי אחסון נתיקים ואתרים של המבטח הראשי". לדבריו, "הפתרון הנפוץ בישראל הוא PHR (ר"ת Personal Health Record), אותו מספקות קופות החולים. זאת, כי כספק הרפואי הראשי, רוב המידע הרפואי אודות המטופלים מאוחסן במאגרי המידע שלהן. גם לקופות החולים יש אינטרס מובהק שהמבוטחים שלהן יהיו שותפים מלאים ופעילים בניהול המצב הבריאותי שלהם".

הפתרון, אמר קסנר, "צריך להינתן עבור משתמשי אינטרנט ביתיים, ולכן עליו להיות מערכת מבוססת ווב. "עם החדירה ההולכת וגוברת של השימוש בטלפונים חכמים, יש צורך בבניית יישומי PHR גם לערוץ זה", ציין. בשל העובדה שיש אוכלוסיות הממעטות לגלוש, אמר, יש לספק פתרון גם דרך עמדות מידע במרכזים הרפואיים, קיוסקים.

למרות ההבדלים בין הדפדפנים, אמר קסנר, הפיתוח בעולם ה-ווב פשוט יחסית. בעולם הנייד, לעומתו, "הפיתוח מורכב ויש לבחור בין פיתוח ייעודי מקביל לשלוש הפלטפורמות העיקריות, או פיתוח עם מחולל יישומים, או פיתוח יישום בן כלאיים, Native ו-ווב".

"כמה פתרונות עמדו לנגד עינינו", אמר קסנר, "וכן כמה שיקולים: גודל צוות הפיתוח, שפת הפיתוח, כפילות ותמיכה. בחרנו פתרון המתבסס על כך שאנו עובדים בארכיטקטורה מוכוונת שירותים (SOA) כבר שנים רבות. זו טכנולוגיה שעל בסיסה פיתחנו את התיק הרפואי. יצרנו שכבת לוגיקה עסקית עבור שלושת הפלטפורמות – קיוסק, ווב ומובייל – והיא נכתבה בדוט.נט. שני בסיסי הנתונים מוקפים 300 שירותי ווב. ככה יצרנו שכבת לוגיקה עסקית אחת המשרתת את שלושת הערוצים הללו".

הוא סיכם באומרו, כי "השגנו חסכון אדיר בפיתוח. בחרנו בארכיטקטורת מערכת ובמתודולוגיית פיתוח המאפשרת לנו לחשוף שירותי מידע הקיימים במערכת הרפואית התפעולית, למגוון פלטפורמות של רשומת הבריאות האישית. כך, אנו מאפשרים למבוטחים שלנו להיות פעילים בניהול ושיפור בריאותם, והכל נעשה בצורה יעילה ומאובטחת. בחודשים הקרובים נוסיף יותר ויותר שירותים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים