יחיאל גפנר, שירותי בריאות כללית: "המידע וה-IT הם כלים חשובים במעלה לשיפור איכות הרפואה"

"מטרת מערכות ה-IT היא לגרום למערכות הרפואיות להגיב נכון על נתונים שהן אוספות ומפרשות", אמר גפנר - ראש אגף מערכות המידע בכללית, בכנס Smart Doctor 2012 ● לדבריו, המטרה היא קבלת נקודת מבט אחת על הלקוח, בעזרת ה-IT

יחיאל גפנר, מנמ"ר שירותי בריאות כללית. צילום: קובי קנטור

"מטרת מערכות ה-IT היא לגרום למערכות הרפואיות להגיב נכון על נתונים שהן אוספות ומפרשות. המידע וה-IT הם כלים חשובים במעלה לשיפור איכות הרפואה", כך אמר יחיאל גפנר, ראש אגף מערכות המידע בשירותי בריאות כללית. גפנר דיבר בכנס Smart Doctor 2012, שנערך ביום ה' האחרון בהפקת אנשים ומחשבים במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. את האירוע הנחו פלי הנמר – נשיא ויזם קבוצת אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס – העורך הראשי של הקבוצה.

אחד האתגרים שהכללית ניצבת בפניו, הוא אתגר הגודל, אמר גפנר. כך, הקופה מעסיקה יותר מ-40 אלף עובדים, ביניהם 9,000 רופאים, 12 אלף עובדי מנהל משק ואחזקה, 2,000 טכנאי רנטגן ומעבדות, 1,600 רוקחים, 12,400 אחיות ו-3,000 עובדים במקצועות פארא-רפואיים. הוא תיאר את פריסת השירותים הרפואיים בכללית, וציין כי היא מפעילה 1,300 מרפאות קהילה, 14 בתי חולים, 54 מכוני דימות, 420 בתי מרקחת, 67 מעבדות, 20 מכוני תרפיה ו-55 מכוני פיזיותרפיה.

מערכות ה-IT בכללית, אמר גפנר, "מטפלות במספרים גדולים בהיקף שנתי: 22 מיליון ביקורי רופא משפחה, 6.5 מיליון ביקורי רופא יועץ, 660 אלף אשפוזים בבתי חולים, חמישה מיליון ביקורים של לקוחות חיצוניים בכללית, 15 מיליון פניות למוקד הקול-סנטר, 25 מיליון דגימות מעבדה ומאה מיליון תוצאות".

בהיבט ה-IT, אמר גפנר, פרוסים בכללית 3,000 קווי תקשורת ונתבים, 6,000 מתגים, 35 אלף עמדות קצה ו-4,000 שרתים, בדטה-סנטר ומחוצה לו – בבתי החולים, המרפאות והמכונים. הוא ציין, כי לכללית יש 200 מערכות IT על גבי 3,000 בסיסי נתונים. בפורטל הארגוני, פירט, קיימים 6,000 אתרי מידע למשתמשים הפנימיים. מערכת ה-BI, אמר, משרתת 7,000 צרכנים פעילים.

המטרה, אמר גפנר, היא קבלת נקודת מבט אחת על הלקוח, בעזרת ה-IT. בהתייחסו להנגשת השירותים באופן מקוון, אמר גפנר, כי "כל שירות רפואי או מינהלי שאינו דורש מגע פיסי עם הלקוח, יכול להיות מסופק באמצעות מערכות דיגיטליות: באינטרנט, בסלולר, באמצעות טאבלטים, חיישנים פיסיולוגיים או באמצעי אבחון מרחוק".

הגורמים להצלחת פרויקט ה-IT בכללית, סיכם גפנר את דבריו, "הם למידה והבנה של הצד העסקי, הבנת הערך והתרומה של הפרויקטים לארגון, עבודה משותפת ורציפה עם השטח, הלימה לערכי הליבה של הארגון – מצויינות וחדשנות, ויצירת קרקע נוחה ליצירתיות ולחדשנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים