האם מנכ"ל משרד התקשורת מחפש עבודה?

"מילאתי את חובתי לחברה", אמר עדן בר טל – מנכ"ל משרד התקשורת, בפאנל שנערך אתמול (ב') במסגרת כנס Go4Europe העשירי ● בר טל ניצל את הבמה כדי "לזרוק חכה", סוג של חיפוש עבודה ליום שאחרי, כאשר בתשובה לשאלת המנחה השיב, שבכוונתו לפרוש לעסקים פרטיים ● ואני סברתי לתומי, שמשרת אמון באה אל קיצה עם סיום כהונת השר הממנה, וממילא זו צפויה כבר במהלך החודשיים-שלושה הקרובים, בסיום כהונת השר כחלון

30/10/2012 09:23

כנס Go4Europe העשירי, שנערך אתמול (ב') במלון הילטון תל אביב, בניהול בית ההשקעות קוקירמן וקרן הפרייבט אקוויטי Catalyst, משך אליו כאלף משתתפים – מחציתם מחו"ל. הכנס, שנחשב לאחד היוקרתיים בישראל, נועד לגיוס השקעות ועידוד שיתופי פעולה בין אירופה לישראל בדגש על תעשיות ההיי-טק, הביו-טק והגרין-טק.

את ברכת הממשלה לבאי הכנס סיפק סגן שר החוץ, דני אילון, שהציג בפני המשתתפים סקירה מדינית מקיפה על תמונת המצב באזורנו. בין היתר, ציין, ש-"האביב הערבי" רחוק מאד מלהיות אביבי ומלבב, וצפה המשך מגמת ההתפוררות באזורנו, על בסיס שבטי, עדתי, דתי ומדיני. "לא אתפלא אם הליגה הערבית תמנה כבר בשנה הבאה 40 מדינות", אמר והוסיף, כי "ההתפוררות האזורית מעלה את מפלס הקיצוניות ומגבירה את אי היציבות".

לדעת אילון, חוסנה של ישראל נשען על החדשנות, היצירתיות וכושרו של השוק הישראלי לפתח, להוביל ולהטמיע מגמות טכנולוגיות חדשניות בשוק העולמי, לרבות בתחומי בטחון המדינה (HLS), ביו-טק, מים וחקלאות ("שהיא מהגורמים העשויים למתן השפעות שליליות גלובליות כתוצאה מ-'נדידת עמים' למערב עקב מחסור במים, רעב וחוליים"). אילון ציין, שישראל משקיעה 4.2% מהתוצר הלאומי הגולמי במו"פ, ומנהלת מדיניות פיסקלית אחראית לשמירת היציבות הכלכלית.

סגן שר החוץ, כמו גם רבים מהדוברים האחרים, קראו לראשי הבנקים ולבכירי השוק האירופי להדק קשרים עם התעשייה הישראלית ועם יזמים וחברות הזנק מקומיות, תוך הבטחה, שקשרים אלו עשויים לתרום מהותית למינוף יכולתה של אירופה להיחלץ מהמשבר בו היא נתונה. ברמז עבה לאירופיים, קראו הדוברים הישראלים לא להתמהמה ולפעול מהר להרחבת והידוק הקשרים המסחריים לתועלת שני הצדדים. "הסינים כבר מסתובבים בשערי הארץ עם כיסים תפוחים, ערוכים להניח ידם על כל הזדמנות", אמרו.

בין הנושאים שנדונו בכנס: מודלים למימון חוצה גבולות, אסטרטגיות ותהליכים של תוכניות מפנה ושינוי תמהיל מימוני (Financial Restructuring); הזדמנויות להשקעה מתוך המשבר באירופה; הצעד הבא בעולם הטלקום, מדיה והאינטרנט; עסקאות ומודלים עסקיים חדשניים בעולם הציוד הרפואי; אתגרים והזדמנויות בכלכלה ירוקה; שינויים בגישת חברות הפארמה הגדולות והביוטק לשווקי נישה; ודיון בנושא: התדמית של ישראל באירופה.

פאנל מרתק וייחודי של "נאומי מעלית" כלל השנה מצגות בזק (דקה אחת!) של 12 חברות טכנולוגיה בפני משקיעים פוטנציאליים. בין המיזמים המרשימים פעילויות בתחומי הביו-רפואה, תרופות, ראיה מלאכותית, תשלומים מקוונים, מדיה ורשתות חברתיות ועוד.

את עיקר תשומת הלב מיקד מושב הצהריים, "הצעד הבא בעולם הטלקום, המדיה והאינטרנט", אותו ניהל בחן ובהומור גורו ההיי-טק, ד"ר יוסי ורדי. בפאנל השתתפו עדן בר טל – מנכ"ל משרד התקשורת, מיכאל גולן – מנכ"ל גולן טלקום, גיל פיקובסקי – שותף מנהל בבית ההשקעות קוקירמן, חיים טיכהולץ – מנכ"ל אלקטל-לוסנט (Alcatel-Lucent) ישראל וקסוויאר בק – מנכ"ל EuroDNS.

ורדי לא הקשה במיוחד על מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל. הוא העתיר עליו שבחים (כפי שגם טרח לעשות מנכ"ל גולן טלקום, בעל רישיון בזק הנתון לפיקוח משרד התקשורת). בר טל בחר לנמק – דווקא בפורום שבו החדשנות והיצירתיות הישראלית מועלים על נס בפי כל, עיכוב ניכר ובלתי סביר (לדעת מומחים רבים: מחדל) בכניסת ישראל לעידן הדור הרביעי בסלולר (4G). הפיגור הזה דווקא הוצג כסוג של מחשבה סדורה ומתוכננת היטב, לקדם ראשית ובמקביל את פיתוח התשתית הקווית לפס הרחב, ולהשלים פריסת רשתות סיבים אופטיים רחבות (לרבות FTTH) שביכולתן לתמוך ולאפשר את תעבורת הדטה הגדולה שיידרשו יישומי הדור הרביעי בסלולר (LTE). טיעון מעט מפתיע בלשון המעטה, לכל מי שממתין, מזה כשלוש שנים, בעיניים כלות לפרסום מכרז התדרים לדור הרביעי.

בר טל ניצל את הבמה כדי "לזרוק חכה", סוג של חיפוש עבודה ליום שאחרי, כאשר בתשובה לשאלת המנחה השיב, שמיצה את תפקידו במערכת הציבורית, תרם את שלו ובכוונתו לפרוש לעסקים פרטיים. "מילאתי את חובתי לחברה. אני מעוניין לעסוק במציאת פתרונות מעשיים לאתגרים בשוק התקשורת. לישראל מגוון פתרונות אבל צריך לקחת אותם למקומות הנכונים, ובזה אני רוצה להתמקד", אמר. האמנם? ואני סברתי לתומי, שמשרת אמון באה אל קיצה עם סיום כהונת השר הממנה, וממילא זו צפויה כבר במהלך החודשיים-שלושה הקרובים, בסיום כהונת השר כחלון.

נכון למועד העלאת הכתבה, לא עלה בידינו לקבל את תגובת דובר משרד התקשורת בדבר עיתוי פרישת המנכ"ל: האם לפני הבחירות או לאחריהן?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים