טלטלה באפל: המנכ"ל טים קוק פיטר מנהלי חטיבות בכירים

השינויים בהנהלה הבכירה של החברה הם הגדולים ביותר שנרשמו בעשר השנים האחרונות, ומסמנים את המהלך המשמעותי הראשון של קוק לקראת גיבוש של צוות ניהולי משלו ● על פי סוכנות הידיעות רויטרס, פיטר מנכ"ל אפל את סקוט פורסטל - המנהל רב העוצמה של החטיבה למוצרי תוכנה למכשירים ניידים, בין היתר בשל סירובו לקבל על עצמו אחריות לכשלים ביישום המפות

סקוט פורסטל, שנחשב במשך שנים רבות ליד ימינו של סטיב ג'ובס המנוח, התבקש על ידי מנכ"ל אפל (Apple), טים קוק, לפרוש מתפקידו כראש החטיבה למוצרי תוכנה למכשירים ניידים. זאת, לאחר שנים של חיכוכים עם מנהלים בכירים אחרים באפל, וגם בשל סירובו לקבל על עצמו אחריות לכשלים ביישום המפות שספג ביקורת רבה. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters).

על פי רויטרס, פורסטל סירב לחתום על התנצלות פומבית לאחר שביישום המפות של אפל, שהחליף בחודש ספטמבר את Google Maps במכשירי iPhone ו-iPad, התגלו שגיאות מביכות שהובילו לביקורת רבה על החברה. בעקבות סירובו של פורסטל, נאלץ קוק עצמו לחתום בחודש שעבר על ההתנצלות הפומבית.

פורסטל יפרוש מהחברה בשנה הבאה, נמסר בהודעה הרשמית של אפל.

השינויים בהנהלה הבכירה של אפל הם הגדולים ביותר שנרשמו בעשר השנים האחרונות, ומסמנים את המהלך המשמעותי הראשון של קוק לקראת גיבוש של צוות ניהולי משלו, לאחר פטירתו של ג'ובס בשנה שעברה. מלבד פורסטל יפרוש מאפל גם ג'ון ברואט, אשר גויס לתפקיד מנהל החטיבה הקמעונאית של אפל לפני שבעה חודשים בלבד. בתפקידו הקודם כיהן ברואט כמנכ"ל רשת חנויות האלקטרוניקה הבריטית דיקסון (Dixon). מאמציו של ברואט לשפר את הרווחיות של חנויות אפל יצרו ניכור בקרב העובדים, ומקורות מקורבים לקוק מסרו, כי הוא רהגיע למסקנה שברואט אינו האדם המתאים לתפקיד.

למרות שאפל נהנתה מהצלחה אדירה מאז שנכנס קוק לתפקידו, הרי שאירועים כמו הכשלים ביישום המפות ותוצאות עסקיות מאכזבות, הולידו חששות לגבי עתידה של ענקית הטכנולוגיה בטווח הארוך, ויכולתה לשמור על המעמד הדומיננטי בשווקים של הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח. מתחרות רבות עוצמה, ובהן גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft), סמסונג (Samsung) ואמזון (Amazon), נחושות לכרסם נתח גדול ככל האפשר מהשווקים בהם פועלת אפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים