מיקרוסופט השיקה את חלונות פון 8 – מערכת ההפעלה החדשה שלה לטלפונים חכמים

אחד השיפורים הבולטים בגרסה החדשה הוא מסך הנעילה, שמאפשר כעת להציג עדכונים מרשתות חברתיות, מתזרימי RSS ונתונים לגבי פגישות שמוגדרות בלוח השנה - כל זאת מעבר לעדכונים השוטפים על שיחות טלפון והודעות שנשלחו למשתמש ● השינוי המשמעותי ביותר מבחינת המשתמשים בישראל הוא הוספת תמיכה מלאה בעברית, שתאפשר ליצרניות השונות להציע לראשונה טלפונים המבוססים על חלונות פון גם בארץ

מיקרוסופט (Microsoft) השיקה אמש (ב') את מערכת ההפעלה החדשה שלה לטלפונים חכמים, חלונות פון 8 (Windows Phone 8), כמה ימים בלבד לאחר השקתה של חלונות 8 (Windows 8) – מערכת ההפעלה החדשה של הענקית מרדמונד למחשבים וטאבלטים. השקת חלונות פון 8 משלימה עבור מיקרוסופט את הסביבה החדשה של מערכות ההפעלה מתוצרתה, שמתואמות לעבוד זו עם זו בכל הפלטפורמות כמעט – כולל שירותים רבים שנגישים מהגרסה השולחנית לגרסה הניידת.

גרסה 8 של חלונות פון מציעה שיפורים רבים על פני קודמותיה, גרסאות 7 ו-7.5 של מערכת ההפעלה, כשאחד הבולטים שבהם הוא מסך הנעילה. כך, בגרסה החדשה הפך מסך הנעילה לתצוגה חיה, בה ניתן להציג באופן שוטף עדכונים מרשתות חברתיות, עדכוני חדשות מתזרימי RSS ונתונים לגבי פגישות שמוגדרות בלוח השנה – כל זאת מעבר לעדכונים השוטפים על שיחות טלפון והודעות שנשלחו למשתמש.

הגרסה החדשה תומכת גם בחומרה מתקדמת הרבה יותר בהשוואה לגרסאות הקודמות, ומסוגלת לפעול בין היתר גם בטלפונים המבוססים על מעבדים מרובי ליבות, תוך ניצול כוחן של הליבות הנוספות ותמיכה במספר מטלות הפועלות זו זמנית (Multitasking). שיפור אחר הוא קפיצה ברזולוציה המרבית הנתמכת – מ-800×480 פיקסלים בלבד, לרזולוציות מקובלות יותר ועד 1,280×720 או 1,280×768, בהתאם ליצרנית הטלפון. כמו כן, נוספה גם תמיכה בכרטיס זיכרון מסוג microSD, כך שהמשתמשים יכולים כעת להוסיף לטלפון שלהם גם שטח אחסון נוסף.

חידוש אחר בחלונות פון 8 הוא האפשרות לבנות "חדרים" עם משתמשים אחרים, כך שכל המוצג באותו חדר – כולל הערות, הודעות, תמונות ואף רשומות בלוח השנה, ניתן יהיה לצפייה על ידי כל החברים בחדר, כולל חברים הניגשים לחדר ממערכות הפעלה אחרות. חידוש נוסף הוא היכולת לקבל עדכונים באופן מקוון, כך שספקיות הסלולר או מיקרוסופט עצמה, יוכלו לעדכן את מערכת ההפעלה באופן שוטף.

השינוי המשמעותי ביותר מבחינת המשתמשים בישראל הוא הוספת תמיכה מלאה בעברית, שתאפשר ליצרניות השונות להציע לראשונה טלפונים המבוססים על חלונות פון גם בארץ. נוקיה (Nokia), סמסונג (Samsung) ו-HTC כבר הכריזו שטלפונים מתוצרתן המבוססים על חלונות פון 8 יהיו זמינים עוד לפני סוף השנה הנוכחית.

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט העולמית, מציג את חלונות פון 8 באירוע ההשקה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים