AMD ו-ARM ישתפו פעולה בפיתוח מעבדים לשרתים

שיתוף הפעולה יוליד מעבדי Opteron לשרתים בטכנולוגיית 64 ביט, אשר יתבססו על ארכיטקטורת ARM ויתחרו בקו המעבדים של אינטל ● "אנו מצפים לשבור את הסטטוס קוו", אמר מנכ"ל AMD, רורי ריד, באירוע ההשקה ● הבהיר: "איננו מפנים עורף לארכיטקטורת x86"

יצרניות השבבים AMD ו-ARM חתמו על הסכם חדש לשיתוף פעולה, שיוליד מעבדי Opteron לשרתים בטכנולוגיית 64 ביט, אשר יתבססו על ארכיטקטורת ARM ויתחרו בקו המעבדים של אינטל (Intel) לשרתים. ההשקה מתוכננת לשנת 2014.

"אנו מצפים לשבור את הסטטוס קוו", אמר מנכ"ל AMD, רורי ריד, לעיתונאים ואנליסטים בתדרוך שנערך בסן פרנסיסקו. "במבט קדימה, אנו מקווים להוביל את הענף בכיוון הנכון". הכיוון הנכון, על פי ריד, הוא מרכזי נתונים ענקיים שהשרתים הפועלים בהם מצוידים במעבדי ARM בעלי צריכת חשמל נמוכה ומספקים שירותי ענן.

"אין ספק שהענן מחולל שינוי כולל", הוסיף ריד. אין גם ספק ש-AMD זקוקה למהלך דרמטי כדי להפוך את מגמת הצניחה במעמדה – ושיתוף פעולה עם ARM עשוי להיות אחד המהלכים שיחוללו את המפנה המיוחל. "אנו החברה הראשונה שתציע מעבדי ARM בטכנולוגיה של 64 ביט ומעבדי x86 לשרתים", ציין ריד. "שרתים בצפיפות גבוהה הם המפתח לאסטרטגיית הצמיחה שלנו בטווח הארוך".

"איננו מפנים עורף לארכיטקטורת x86", הבהיר ריד. "לערכת הפקודות יש הרבה נתונים והרבה יישומים – והיא תמלא תפקיד מכריע גם בעתיד", אמר ריד. הוא הדגיש שבחברה מפתחים גם מעבדי x86 חדשים, ויציעו גם בהמשך פלטפורמות שונות שיתבססו על ארכיטקטורה זו.

לריד הצטרפה על הבמה ליסה סו, סגנית נשיא בכירה ומנהלת כללית ב-AMD, אשר הדגישה את התפקיד החשוב שתמלא טכנולוגיית האשכולות Freedom – שמקורה ברכישה של חברת SeaMicro בחודש מרץ האחרון – בשבבים שיוליד שיתוף הפעולה עם ARM. "טכנולוגיית האשכולות היא המתכון הסודי", אמרה סו. "היא מייצגת את ההבדל בין הפיתרון של AMD לבין פתרונות של חברות אחרות אשר יציעו מערכות ARM למרכזי נתונים".

בזכות הטכנולוגיה הזו, על פי סו, יציעו המעבדים של AMD יתרונות בתחומים של צריכת חשמל ועבודה במקביל. טכנולוגיית Freedom תאפשר להפעיל "מאות ואלפים" של מעבדי ARM ללא צורך בחיבור ברשת. "הטכנולוגיה תוטמע במעבדים שנציע במסגרת שיתוף הפעולה עם ARM", הבטיחה סו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים