שרה צפריר, בית החולים רמב"ם: "ה-IT מסייע לקבלת החלטות טובה יותר בעת חירום"

"חשיבותו של ה-IT עולה לאין ערוך בארגוני בריאות בשעות חירום", אמרה צפריר, מנמ"רית בית החולים ● היא סיפרה על מערכת שפיתח רמב"ם יחד עם אופיסופט, ואמרה כי "היא נותנת למטה החירום כלי קבלת החלטות לגבי כל המערכות של בית החולים" ● אדיר רון, מנהל פתרונות למגזר הרפואה במיקרוסופט ישראל: "נאסף המון מידע ואנו רוצים לנצל אותו ולהנגיש אותו לרופא המטפל ולמטופל"

"חשיבותו של ה-IT עולה לאין ערוך בארגוני בריאות בשעות חירום. ה-IT מסייע למקבלי ההחלטות הרבים בקרב הצוותים הרפואיים והלוגיסטיים לקבל החלטות טובות יותר ומהר יותר", כך אמרה שרה צפריר, מנמ"רית בית החולים רמב"ם שבחיפה. צפריר דיברה בכנס Smart Doctor 2012, שנערך ביום ה' האחרון בהפקת אנשים ומחשבים במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. את האירוע הנחו פלי הנמר – נשיא ויזם קבוצת אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס – העורך הראשי של הקבוצה.

צפריר סיפרה, כי התבקשה לפני שנתיים על ידי הנהלת בית החולים להיערך לתרגיל שהתקיים בינואר השנה, ולספק מערכת IT לניהול בית החולים בשעת חירום. הפרויקט, אמרה צפריר, לרבות אפיון, פיתוח ויישום – ארך שנה. בתרגיל שהתקיים, ציינה, המערכת עלתה לאוויר והופעלה בהצלחה. בתי חולים, הסבירה צפריר, עובדים בצורה דומה לנהלי שעת החירום של הצבא: כל בית חולים מקים מטה חירום לטיפול בעת מלחמה, פיגוע המוני, אירועי טילים קונבנציונלי או כימי, קרינה וכו'. מטה החירום מנהל את האירוע ופועל בשילוב עם המטות הנוספים – לוגיסטיקה, כוח אדם וסיעוד.

כשהנפגעים מגיעים, אמרה, "מתקבל מידע על מצבם ומתבצע תכנון חדרי ניתוח. במקביל, סוג מידע אחר מגיע מהשטח, ממערכות IT שונות, דוגמת מספר מנות דם מבנק הדם, כמה מיטות טיפול נמרץ יש ועוד צווארי בקבוק. המערכת שפיתחנו עם אופיסופט נותנת למטה החירום כלי קבלת החלטות לגבי כל המערכות של בית החולים", סיכמה צפריר, "בפורטל אחד המערכת מראה ומקשרת למערכות IT הרלוונטיות. היא יודעת לקבל נתונים מבחוץ, כגון מפיקוד העורף. בימים אלה אנו שוקדים על פיתוח שלב ב' בפרויקט, האמור לכסות את מיחשוב המטות האחרים בבית החולים ואת התקשורת בין המטות, על מנת שכולם יוכלו להיות מסונכרנים".

אדיר רון, מנהל פתרונות למגזר הרפואה במיקרוסופט (Microsoft) ישראל, אמר כי "המטרה היא ליצור חדשנות רפואית בפחות משאבים. הלקוחות רוצים גישה למידע מכל מקום ובכל עת. נאסף המון מידע ואנו רוצים לנצל אותו ולהנגיש אותו לרופא המטפל ולמטופל".

אדיר רון, מנהל פתרונות למגזר הרפואה במיקרוסופט ישראל. צילום: קובי קנטורתפיסתה של הענקית מרדמונד, אמר רון, היא לקחת את המידע הרפואי הקיים, ולהנגיש אותו במגוון ערוצים – באינטרנט ובעולם הנייד, בתצורת ענן, לצד מתן יכולות ניתוח וניצול החדשנות.

לדבריו, מערכת ההפעלה החדשה של החברה, חלונות 8 (Windows 8), לוקחת את חלונות ומעבירה אותה לעולם הנייד. כך, אמר, "היא יכולה לסייע לעולם הרפואה הניידת. שולחן העבודה הקיים מגיע לטאבלט עם התאמה של 97%". הוא ציין, כי במסגרת ההתאמות לעולם הרפואה, פותח טאבלט הנכנס למדיח הכלים לטובת חיטוי ועיקור. כלל הפתרונות בעולם הרפואה, הוסיף רון, מוקפים בפתרונות אבטחת מידע, מספקים חוויית משתמש טובה לרופאים והם מבוססי חיישנים. הוא הציג מערכות BI של מיקרוסופט המסייעות לרופאים לשלוף את המידע בחתכים שהם חפצים בהם.

בעולם הטלרפואה, סיכם רון, "רכשנו את סקייפ (Skype). כיום ניתן להשתמש בשירותי סקייפ עם כל שרת ארגוני. ניתן לנצל פלטפורמה רחבה בשוק, העובדת עם כל הרכיבים, על מנת לספק שירותי רפואה מרחוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים