השבוע: איראן עורכת תרגיל התגוננות מפני מתקפה קיברנטית

האיראנים כוללים בתרגיל תוכניות הגנה לאומיות שיצרו - כך אמר ע'לם רזא ג'ללי, ראש ההגנה האזרחית באיראן ● לדבריו, איראן תקיים תרגילי סייבר "בחמישה או שישה מהמגזרים המרכזיים במדינה, שיבוצעו במטרה לתגבר את יכולות הסייבר שלה ולמנוע מתקפות סייבר" ● בדיווח של סוכנות הידיעות האיראנית פרס נטען, כי אין בכוונתה של איראן לבצע מתקפות קיברנטיות נגד מדינות אחרות, אולם מומחים ישראליים מטילים בכך ספק

איראן נגד ישראל: גם באמצעות הטלגרם.

איראן עורכת השבוע תרגיל ראשון בתולדותיה להתגוננות מפני מתקפה קיברנטית, כחלק מתרגיל הגנה אזרחית פאסיבית כללי. הוא החל בשבת וצפוי להסתיים מחר (ו').

סוכנות הידיעות האיראנית מהר (Mehr) דיווחה על קיומו של התרגיל וציטטה את ע'לם רזא ג'ללי, ראש ההגנה האזרחית באיראן, שהכריז, כי נוצרו עבור תרגיל זה תוכניות הגנה לאומיות. לדבריו, איראן תקיים תרגילי סייבר "בחמישה או שישה מהמגזרים המרכזיים במדינה, שיבוצעו במטרה לתגבר את יכולות הסייבר שלה ולמנוע מתקפות סייבר". הוא הוסיף, כי "מדינות רבות, ובכללן חברות נאט"ו והאיחוד האירופי, כבר ביצעו תרגילים בתחום זה, ואלה הם תרגילי הסייבר הראשונים שאנו עורכים במדינתנו".

באתר של רשת הטלוויזיה האיראנית PressTV נמסר, כי בתחילת ספטמבר הצהיר ג'ללי שאיראן הצטיידה בתשתית הנדרשת על מנת להגן על עצמה מפני "איומים רכים". עוד הוסיפה הרשת, כי בתגובה להתקפות מקוונות בשנים האחרונות, שפגעו במערכות IT שונות באיראן, הקימה המדינה מפקדות של הגנת סייבר, שמטרתן למנוע פריצה למערכות מחשב וגניבת נתונים "מהרשתות הסודיות ביותר של המדינה ובכלל זה מתקני גרעין וחשמל, מרכזי מידע ובנקים".

בדיווח של סוכנות הידיעות פרס (Fars) נטען, כי מטרת תרגילי הסייבר היא להוכיח את העוצמה ויכולת ההרתעה של איראן בתחום, תוך דגש על היבט ההגנה. בנוסף, מסרה הסוכנות, כי אין לאיראן כל תוכנית לבצע מתקפה מקוונת נגד מדינות אחרות.

כבר בדצמבר 2011 טען ג'ללי, כי איראן פיתחה מודל חדש להגנה, השונה מהגנה אזרחית רגילה והעונה על הדרישות המיוחדות של המדינה להתמודדות עם מתקפות סייבר אפשריות. לשם כך היא הקימה מרכז פיקוד סייבר, בו בכוונתה לפתח חומרה ותוכנה לטובת הגנה. כעבור כחצי שנה התפרסמה ידיעה דומה, לפיה בשנה הפרסית, שהסתיימה במרץ 2012, שקדה איראן על הקמת פיקוד סייבר וכעת מוקדש סדר יומה בנושא לאסטרטגיה של הגנת סייבר.

עוד נמסר, כי איראן הקימה מרכז מבצעים לשם התמודדות, טכנית וביטחונית, עם התקפות וחולשות שונות. אחד האחראים במרכז טען שהוא יחיד מסוגו באיראן ונועד לנטר ולהגן על רשתות, בסיסי נתונים ואתרי אינטרנט, כך ש-"כל פריצת אבטחה או כניסה לא מורשית לרשת תטופל בהתאם". זאת, לשם ניטור חולשות במערכת הבנקאית, בחברות ביטוח, בגופי ממשל וצבא ובחברות פרטיות. לדבריו, המרכז יוכל לטפל ולנטר בכ-100 רשתות בו זמנית, תוך כוונה להעלות מספר זה בעתיד.

ד"ר טל פבל, מומחה אינטרנט ואיומים מקוונים במזרח התיכון, אמר ש-"האיראנים פועלים באופן לינארי ומסודר ומתקדמים בתחום. התרגיל מגיע לאחר האסטרטגיה, הקמת המטה ומימוש הדוקטרינה. יש הטוענים שהמתקפה הקיברנטית שהובילה הנוזקה שאמון (Shamoon) כלפי חברת הנפט הגדולה סעודי ארמקו (Saudi Aramco) הייתה איראנית".

הוא הוסיף ש-"לא מן הנמנע שבמקביל לפעילות ההגנתית בתחום הסייבר, האיראנים פועלים ליצירת מעטפת שלמה בעולם הקיברנטי, שכוללת גם רכיבים סמויים של מתקפה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים