EMC תקים מעבדות מחקר בישראל – בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון

ההכרזה על הקמת המעבדות בוצעה במהלך כנס החדשנות של החברה, שהשתתפו בו בכירים ב-EMC העולמית ונציגים של חברות סטארט-אפ ישראליות ● המיזם החדש נועד לתת מענה לצרכים מחקריים-אסטרטגיים של החברה העולמית ובסופו של דבר, ישולבו ממצאיו בפעילות המחקרית של EMC ● לדברי ג'ף ניק, סגן נשיא בכיר ו-CTO במשרד האסטרטג הראשי של החברה, "אין מקום טוב יותר מישראל להקמת המעבדות הללו"

EMC הודיעה על הקמת מעבדות בישראל, שיפעלו בשיתוף עם מרכז המצוינות של החברה בישראל ועם אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע.

ההכרזה על המעבדות החדשות בוצעה במהלך כנס החדשנות של החברה, שהשתתפו בו בכירים ב-EMC העולמית ונציגים של חברות סטארט-אפ ישראליות, שהציגו פיתוחים מקוריים והצעות לשיתופי פעולה.

ג'ף ניק, סגן נשיא בכיר ו-CTO במשרד האסטרטג הראשי של EMC, אמר בכנס, כי אין מקום טוב יותר מישראל להקמת המעבדות הללו. ניק, שהגיע ל-EMC לאחר שנות עבודה רבות במעבדות יבמ (IBM) ושרשומים על שמו 80 פטנטים, אמר ש-EMC אמנם מונעת מוצרים ולא מומחית במדע בסיסי, "אך יש אצלנו אנשים שידעו למנף כל טכנולוגיה שפותחה בתוך החברה ומחוצה לה כדי להביא חדשנות". לדבריו, המעבדה תהווה אמצעי לגישור בין החטיבות העסקיות השונות של החברה, כמו גם בין הדרגים השונים בתוכה. "לפיכך, למרות ההבדלים בין EMC ליבמ, אין ברירה אלא להקים גוף כזה, אף שהוא יהיה הרבה יותר קטן ממקבילו בענק הכחול", ציין ניק.

הוא הוסיף, כי המיזם החדש נועד לתת מענה לצרכים מחקריים-אסטרטגיים של החברה העולמית ובסופו של דבר, ישולבו ממצאיו בפעילות המחקרית של EMC. הפרויקט המחקרי הראשון בו עתידות לעסוק המעבדות החדשות של החברה בישראל יתמקד בלמידת התנהגות האחסון, על מנת שניתן יהיה לצפות צרכי אחסון של מערכות שונות ובכך להשיג אופטימיזציה של ביצועי האחסון. צוות המחקר, שיהיה מורכב ממומחי EMC במרכז המצוינות בישראל ומסטודנטים לתואר שני בפקולטה למדעי מחשב באוניברסיטת בן גוריון, יעשה שימוש במתודולוגיות של למידה חישובית (Machine Learning), באנליזה של Big Data ובכלי כריית מידע. צ'אד סאקאק, סגן נשיא בכיר להנדסה ומנהל מערך הפריסייל העולמי של EMC, יעבוד עם צוות EMC Labs בישראל על מנת להבטיח כי הפעילות המחקרית תיתן מענה לצרכי השוק.

ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא ב-EMC העולמית ומנכ"לית מרכז המצוינות של החברה בישראל, אמרה, כי היא שואפת לחקות את אינטל (Intel), ש-40% מהכנסותיה העולמיות מגיעים מחדשנות שמקורה בישראל.

הווארד אליאס, נשיא ומנהל תפעול בכיר בתחום תשתיות המידע ושירותי הענן בחברה, אמר ש-"המעבדות של EMC בישראל יביאו את פעילות החדשנות המבוצעת במרכז המצוינות שלנו בישראל לרמה חדשה".

לדבריו, "כשאנחנו באים להקים מרכזי הנדסה או מו"פ אנחנו מחפשים בראש ובראשונה כוח אדם טוב, בעלי הכשרה טובה במדע, טכנולוגיה ומתמטיקה, וכן תשתית זמינה, שתקל עלינו לעשות עסקים. רק אז אנחנו בודקים את העלויות".

הוא הוסיף, כי "אנחנו מקיימים המון דיונים על ביצועים של השקעה זו או אחרת. יש לנו 57 אלף עובדים ועשרות אלפי לקוחות בכל העולם. נמשיך להשקיע ברחבי העולם טמה שאנחנו מוצאים בישראל מעודד אותנו לבוא ולעשות עסקים".

"מי שנולד כלב כנראה לא ימות חתול"
אחד המרצים שהופיע בפני באי הכנס הוא ינקי מרגלית, שדיבר על רעיונות עתידניים, שישנו את חיי היום יום שלנו, בהם מדפסות מזון, מחשבי על בכל בית וננו-לוויינים. לאור זאת, שאל מנחה הפאנל שבמסגרתו התקיימה ההרצאה, יזהר שי, את אליאס האם בכוונת EMC לצאת מהתחומים בהם היא עוסקת ולאמץ טכנולוגיות מהסוג עליהן דיבר מרגלית. אליאס השיב: "כנראה שלא. אנחנו צריכים להמשיך להיות טובים בתחומים שבהם אנחנו עוסקים. מי שנולד כלב כנראה לא ימות חתול".

משתתף נוסף בפאנל היה המדען הראשי במשרד התמ"ת, אבי חסון, שאמר ש-"קל להבין מדוע חדשנות חשובה לישראל. יש לנו רק את ההון האנושי, לא מצאתי תוכנית עסקית וחלופית לה. חצי מהייצוא שלנו הוא היי-טק. זה מתחיל בחינוך ויוצר סביבה אקולוגית שמאפשרת את קיומה של ישראל בחזית המובילות הכלכלית. אין לנו חלופה אחרת, מלבד חדשנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים