בוול-סטריט מאוכזבים מההנהלה החדשה של אפל

מנקודת המבט של המשקיעים, הזעזועים בהנהלת אפל - חברה שבעבר נודעה כמי שמספקת בעיקר הפתעות נעימות - רק מגבירים את החששות באשר לעתידה של החברה, ששווי השוק שלה הוא מהגבוהים בעולם ● בעקבות האכזבה בוול-סטריט צלל ביום ד' שער המניות של אפל לשפל העמוק ביותר בשלושת החודשים האחרונים

אפל (Apple), חברת ההיי-טק בעלת השווי הבורסאי הגבוה בעולם, שנאלצת להתמודד עם חששות באשר לחזון וליצירתיות לאחר פטירתו של המייסד האגדי, סטיב ג'ובס, הדהימה השבוע את המשקיעים כאשר הודיעה על הדחה של שני בכירים: המנהל הוותיק של חטיבת התוכנות למכשירים ניידים, סקוט פורסטל, והמנהל של החטיבה הקמעונאית, ג'ון ברואט, שנכנס לתפקידו אך לפני שישה חודשים.

רוב סמכויותיו של פורסטל הועברו למנהל חטיבת התוכנות למחשבי מקינטוש (Macintosh), קרייג פדריגי, ושאר סמכויותיו הועברו למנהל חטיבת האינטרנט, אדי קיו, ולמעצב המוערך ג'וני איב. אולם, הידיעה על פרישתו של המנהל הוותיק לאחר 15 שנים באפל והשמועות על סכסוכים פנימיים יצרו אווירה של חוסר ודאות באשר ליכולתם של המנכ"ל, טים קוק, ואנשיו ליצור ולשווק מוצרים שיחוללו מהפכות בשוק, בדומה לאלה שהניבה החברה בעידן ג'ובס.

אתמול (ד') ירד שערן של מניות אפל ב-1.4% ובחודש האחרון הוא צנח ב-10% – הירידה החודשית הגדולה ביותר מאז סוף 2008. בכך הוא הגיע לשפל העמוק ביותר שלה בשלושת החודשים האחרונים. מנקודת המבט של המשקיעים, הזעזועים בהנהלת אפל – חברה שבעבר נודעה כמי שמספקת בעיקר הפתעות נעימות – רק מגבירים את החששות באשר לעתידה של החברה, ששווי השוק שלה הוא מהגבוהים בעולם.

לכך יש להוסיף את העובדה שהחברה החמיצה, זו הפעם השנייה ברציפות, את התחזיות של האנליסטים ביחס לתוצאות ברבעון, כמו גם את הכשלים המביכים ביישום המפות. היו גם מי שציינו שאם ב-2010 הולידה אפל את שוק מחשבי הלוח, הרי שהשנה היא נכנסה לשוק מחשבי הלוח הקטנים באיחור, רק אחרי שגוגל (Google) ואמזון (Amazon) הציגו מחשבי לוח קטנים משלהן.

משקיעים מעלים חששות גם באשר לביקוש, לזמינות ולרווחיות של המוצרים החדשים, ובהם מחשבי iPad Mini, שיגיעו למדפי החנויות בארצות הברית ביום ו' השבוע.

"פרישתו הפתאומית של סקוט פורסטל אינה עוזרת", אמר שואו וו, אנליסט מחברת Sterne Agee. "יש תחושה של חוסר ודאות באשר להנהלת החברה".

אפל סירבה למסור תגובה מעבר להודעה הרשמית שפורסמה ביום ב' על הדחתם של פורסטל וברואט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים