ארה"ב: הממשל נעזר בכלי מיחשוב מתקדמים כדי להתמודד עם נזקי ההוריקן סנדי

בין הכלים שנעשה בהם שימוש נמצא שירות חדש של גוגל, Public Alerts, המבוסס על נתונים של הממשלה ונועד לסייע לציבור להיערך לקראת אסונות טבע ● בחלק מהכלים נעשה שימוש טרם אסון הטבע, ותחזיותיהם אודות התקדמות הסופה התגלו כמדויקות למדי

מערכות מידע של הממשל הפדרלי, ממשלי מדינות ורשויות מקומיות מסייעים במאמצי השיקום לאחר ששככה סופת ההוריקן סנדי. בין היתר, מדובר במערכת ההתראה במכשירים ניידים של ניו יורק, בסוכנות המיפוי הלאומית שמספקת תצלומי לוויין לסוכנות הפדרלית לניהול של מצבי חירום ומחשבי העל של המינהל הלאומי לימים ואטמוספרה.

בנוסף לאלו, שיחררה אתמול (ד') גוגל (Google) שירות התראה חדש לממשל, העונה לשם Public Alerts. השירות מבוסס ברובו על נתונים המסופקים על ידי השירות המטאורולוגי והסקר הגיאולוגי של ארצות הברית, אשר אמורים לסייע לציבור להיערך לקראת אסונות טבע דוגמת סופת ההוריקן סנדי – ולהגיב בצורה נכונה. ההתראות של השירות שולבו כבר במוצרים נוספים של גוגל, ובין היתר מוצגות התראות במקרי חירום למשתמשים במכשירים ניידים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android).

גם עיריית ניו יורק נעזרה בכלים טכנולוגיים מתקדמים לאחר הסופה. כך, למשל, היא מספקת מערכת מידע אודות שיבושים בתחבורה הציבורית באזור ניו יורק. עוד לפני הסופה הריצו מחשבים של המינהל הלאומי לימים ואטמוספרה הדמיות ומודלים על מנת לחזות את מסלול ההתקדמות של הסופה, והתחזיות התגלו בפועל כמדויקות למדי. כך, ניתן היה לדעת מספר ימים מראש שהסופה עומדת להכות בניו ג'רזי, ולהיערך מבעוד מועד לקראת הגרוע מכל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים