ד"ר משה פישר, מכבי שירותי בריאות: "שירותים מקוונים מצמצמים את התורים ומקלים על העבודה"

"הרשת מצמצמת את המגע הפרונטלי בין החולים לרופאים למקומות בהם מגע שכזה הוא הכרחי", אמר פישר, מדיקל אינפורמטיקס, מכבי שירותי בריאות ● הוא ציין שהאינטרנט מסייע בנגישות של הלקוחות לשירותי הרפואה, מאחר שהוא חוסך את הצורך בהגעה פיזית למרפאות

"השירותים המקוונים מצמצמים את המגע הפרונטלי בין החולים לרופאים למקומות בהם מגע שכזה הוא הכרחי. כמו כן, הם מצמצמים את התורים בסניפים ובמרפאות ומקלים על עומס העבודה בעולם הבריאות", כך אמר ד"ר משה פישר, מדיקל אינפורמטיקס, מכבי שירותי בריאות.

ד"ר פישר דיבר בכנס SmartDoctor 2012. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך לפני ימים אחדים במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהנחייתם של פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריו ציין ד"ר פישר את הקושי הקיים בנגישות לשירות הרפואי, עקב הצורך בהגעה פיזית למרפאות. בנוסף, הוא ציין את הצורך בנגישות למידע או לשירותים מחוץ לשעות המרפאה. ד"ר פישר דיבר על ה-Tele-Medicine – טיפול רפואי מרחוק – ואמר, כי היא "מבוססת וידיאו או קול"; ה-SAF (ר"ת  Store and forward), העברת מידע רפואי כגון צילומי רנטגן, תוצאות מעבדה או מרשמים ממטפל אחד לאחר, לצורך התייעצות או פענוח; והשימוש ברפואה מרחוק לטובת ניטור ממרחק של מצב בריאות המטופל. הנתונים נמדדים בבית החולה, ומועברים למטפל דרך האינטרנט.

הוא ציין כמה מהשירותים שמכבי שירותי בריאות מספקת במסגרת הרפואה מרחוק, ביניהם אפשרות ללקוחות לקבל תזכורות טלפוניות בנייד בזמן אמת, דף מידע ייעודי לחולי סכרת, משלוח התראות לטובת היענות לטיפול, שירות מכבי און ליין – התאמה אישית למטופל, מעקב הריון בסלולרי, קבלת מרשם חתום דיגיטלי במחשב המטופל בביתו וביקור רופא וירטואלי.

"האתגר הוא לשפר את השירות למטופלים, לשפר את הנגישות למידע ולשירותים, לשתף את המטופל בהליכי הטיפול ולשפר את התקשורת בין המטפלים", סיכם ד"ר פישר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים