גלית קאופמן, מכבי שירותי בריאות: "עולם הרפואה מתקדם לכיוון רפואה מרחוק"

"תחום הרפואה מרחוק טומן בחובו יכולת קבלת נתונים רפואיים בצורה פשוטה", אמרה קאופמן, האחות הראשית של הקופה ועד לא מכבר מנהלת תוכניות לניהול מחלות במכון גרטנר ● היא ציינה, כי "יחד עם זאת, הוא עלול לייצר נתונים שגויים"

"עולם הרפואה מתפתח ומתקדם לכיוון רפואה מרחוק, Tele-Medicine", אמרה גלית קאופמן, האחות הראשית של מכבי שירותי בריאות.

קאופמן, שעד לפני שלושה חודשים הייתה מנהלת תוכניות לניהול מחלות במכון גרטנר (Gartner), דיברה בכנס SmartDoctor 2012. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך לפני ימים אחדים במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהנחייתם של פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדבריה, ב-2007 הוקם מיזם משותף למכבי ולמכון, במטרה לספק שירותי רפואה טובים יותר בפריסה ארצית. במסגרת המיזם הוקמו עשרה מרכזי אי-ספיקת לב בארץ, לצד מוקד ארצי, צוותי אחיות וגיבוי רפואי. המחקר אודות החולים נוהל ברפואה מרחוק, כאשר הנתונים הרפואיים של הלקוחות, בהם לחץ דם, משקל ודופק, הועברו באמצעות טאבלטים ייעודיים.

במסגרת הפרויקט טופלו 10,000 חולים מכל רחבי הארץ, ומולם פעל צוות של 50 אחיות המוקד, דיאטניות, עובדים סוציאליים ורוקחות קליניות, אמרה קאופמן. כמו כן, היא ציינה שכלל משתמשי התיק הרפואי עמד על 8,000 ושלצורך הפרויקט הוקם מרכז לניטור ולניהול מחלות כרוניות מרחוק

אלעזר קיי, מנכ"ל פון פלוס. צילום: קובי קנטורהיא סיכמה באמרה, כי "תחום הרפואה מרחוק טומן בחובו יכולת קבלת נתונים רפואיים בצורה פשוטה. יחד עם זאת, הוא עלול לייצר נתונים שגויים".

"עולם הרפואה: הרבה משימות, מעט משאבים"
אלעזר קיי
, מנכ"ל פון פלוס, הציג את מגוון שירותי החברה ותיאר בפני קהל המשתתפים בכנס איך הם יכולים לעזור בתחום חוויית הלקוח בעולם הרפואי.

"עולם הרפואה מצוי תחת עומס, תת-תקינה, ריבוי של משימות ומחסור במשאבים", אמר קיי. "אנחנו מציעים פתרון בענן ללא עלות הקמה, התחייבות ודמי מנוי". הוא הסביר, כי "המטרה היא לעזור לייעל את השירות, להגדיל תפוקות ולאזן עומסים במקומות בהם לקוחות מנסים ליצור קשר ולא מצליחים. הדבר נעשה על ידי כך שאנחנו מתחברים למרכזיה, ל-Call Center או לקו הטלפון של ספק שירותי הבריאות. אנחנו לוקחים כמה שיותר שירותים ומשימות המבוצעים כיום באופן אנושי והופכים אותם לממוכנים".

לדבריו, "הדבר נעשה באמצעות כמה מערכות שלנו: חייגן 360, שמספקת חזרה מהירה ואוטומטית ללקוחות שלא נענים, וצור קשר, שמעודדת לקוחות לפנות לספק שירותי הבריאות דרך האתר שלו, במסרונים או בצ'אט".

קיי סיים באמרו, כי "מיכון של המשימות מפנה זמן לנציגי מוקדי השירות, מפחית עומסים, מייעל את העבודה ומניב חיסכון כספי ותפעולי".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמיר סרנגה

    קופות החולים אשר ישתמשו בפלטפורמה המתוארת בתגובה מס' 2 יוכלו להיעזר בפתרונות נעילה אלקטרוניים ומכנים המיועדים לשימוש מוסדי, מסחרי, תעשייתי ולצרכי מגורים של מנויי השרות במוקדי החירום (ראה כתבה מולטילוק ‏14 נוב' 2012) על מנת לתת נגישות מלאה לצוות הטיפול בזמן חרום. .. אמיר סרנגה

  2. אמיר סרנגה

    הטכנולוגיה שמאחורי מערכת הבריאות ——————————————– ניתור א.ק.ג 24 שעות למשך תקופה שהרופא מחליט למטופל בעזרת אלקטרודות שמחוברות לבית החזה ולמכשיר טאבלט עם אפליקציית ניתור ודיווח למוקד חרום היכול להגיע מיידית לבית המנויי, יכול להציל מקרי מוות כתוצאה מארוע לבבי בזמן שינה. באותו אופן ניתן לנטר גם את גלי המוח ולראות אם מתרחש שבץ מוחי. לגבי מחלות סרטניות המהוות גורם מוות עיקרי נוסף לאלו שהוזכרו לעיל תהליך המחלה הוא איטי ומבוקר במרפאות החוץ. .. אמיר סרנגה B.A מדעי החברה והטבע M.B.A מנהל עסקים

אירועים קרובים