מטה הסייבר הלאומי ומפא"ת יקימו תוכנית למו"פ בתחום בהיקף ראשוני של 10 מיליון שקלים

מטרתה של התוכנית, שנקראת מס"ד, היא לקדם פרויקטים בתחום המו"פ במגזר האזרחי-לאומי ובמגזר הביטחוני כאחד ● ממשרד ראש הממשלה נמסר, כי התוכנית נועדה על מנת לקדם ולפתח את יכולותיה של ישראל בתחום הקיברנטי, להפוך אותה למדינה מובילה בטכנולוגיית הסייבר ולסייע בתוך כך בבניית מנוע צמיחה חדש לכלכלת ישראל

מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה והמנהל למחקר ופיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון (מפא"ת) הודיעו על הקמת תוכנית מס"ד (ר"ת מו"פ סייבר דואלי), שמטרתה לקדם פרויקטים במחקר ופיתוח המשרתים את שני התחומים: האזרחי-לאומי והביטחוני. בשלב הראשוני, שיתקיים בשנה הקרובה, יוקצו לתוכנית 10 מיליון שקלים.

ממשרד ראש הממשלה נמסר, כי התוכנית נועדה על מנת לקדם ולפתח את יכולותיה של ישראל בתחום הקיברנטי, להפוך אותה למדינה מובילה בטכנולוגיית הסייבר ולסייע בתוך כך בבניית מנוע צמיחה חדש לכלכלת ישראל.

התוכנית החדשה מיועדת לכלל הגופים העוסקים בסייבר בישראל – החל מיזמים וחברות הזנק וכלה בחברות מבוססות – כמו גם עבור מחקרים יישומיים באקדמיה.

לדברי ד"ר אביתר מתניה, ראש מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, "תוכנית מס"ד היא שלב נוסף בקידום התשתית הטכנולוגית של מדינת ישראל והפיכתה למעצמה עולמית בתחום הסייבר". הוא הוסיף, כי "שיתוף הפעולה עם מפא"ת, כגוף המוביל מחקר ופיתוח בטחוני במדינת ישראל, כמו גם התוכנית לעידוד מחקר אקדמי בהיקף של 50 מיליון שקלים לשלוש שנים והתוכנית לתעדוף תעשיות הסייבר בישראל מהווים מרכיב משמעותי בדרך להשגת מטרה זו".

אופיר שוהם, ראש מפא"ת במשרד הביטחון, אמר ש-"התוכנית הינה נדבך נוסף בהיערכות המשרד לאתגרי הסייבר העומדים בפני המדינה כיום, היערכות שתימשך גם בעתיד. נושא הסייבר מקבל תשומת לב מרכזית באמצעות פעילויות מחקר ופרויקטים בתחום, שמפותחים באמצעות חברות בארץ הפועלות בשיתוף עם גורמי מערכת הביטחון השונים. תוכנית מס"ד צפויה לחבר כיווני פעולה טכנולוגיים המבוססים על הידע והיכולות שבחברות ובאקדמיה לצרכים ביטחוניים ואזרחיים משותפים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מושיק

    10 מיליון שקל נראה לכם? זה שכר של מנהל בכיר בישראל

אירועים קרובים