לקראת משפט מיקרוסופט-גוגל: שני הצדדים דורשים סודיות

החברות הגישו לבית המשפט דרישה לשמירה על הסודיות במרבית ההליכים, ובכלל זה בעדויות שיימסרו במהלך הדיונים, שייפתחו בשבוע הבא ● בגוגל טוענים, כי אם לא תתקבל הדרישה, יינתנו למתחרים "מנוף נוסף וכוח רב יותר במשא ומתן וכתוצאה מכך הם ייהנו מיתרון בלתי הוגן" ● מומחים משפטיים מתנגדים לדרישה ואומרים, כי היא "עומדת בניגוד לעיקרון המשפטי האמריקני של פומביות הדיונים"

קצת יותר משבוע לפני פתיחת הדיונים במשפט המתוקשר בין חטיבת מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) של גוגל (Google) למיקרוסופט (Microsoft) הגישו שתי החברות, בנפרד, דרישה שהפכה כבר לנוהג מקובל בין חברות היי-טק שמתקוטטות על מיליארדי דולרים: שמירה על סודיות ביחס למרבית ההליכים.

מיקרוסופט וגוגל, בדומה למתחרות נוספות שמנהלות הליכים משפטיים בנוגע לפטנטים בשוק של הטלפונים החכמים, שואפות לשמור על סודיות בנוגע למידע עסקי רגיש. במקרה זה מדובר בתמלוגים שהן גובות מחברות אחרות על טכנולוגיות שמוגנות בפטנט. התמלוגים יעמדו במרכז הדיונים במשפט, שייפתח ב-13 בנובמבר.

השופט המחוזי ג'יימס רוברט נעתר עד כה לבקשות לשמירה על סודיות ביחס לחלק גדול מהדיונים שקדמו למשפט. אף על פי שהוא הזהיר כי ייתכן שבשלבים מתקדמים יותר של המשפט הוא לא ייעתר בהכרח לכל הדרישות, סביר להניח שעקב האופי הרגיש של הנושא יצונזרו גם חלקים מפסק הדין הסופי שייתן בית המשפט בפרשה.

מומחים משפטיים הביעו דאגה מכך שהסודיות הפכה לנוהג רווח במשפטים שקשורים לקניין רוחני. "צנזורה נרחבת של מסמכים עומדת בניגוד לעיקרון המשפטי האמריקני של פומביות הדיונים המשפטיים", אמר דניס קראוץ', פרופסור לקניין רוחני מבית הספר למשפטים של אוניברסיטת מיזורי, "ואף מעודדת חברות לעשות שימוש נרחב יותר במשאבים שממומנים מכספי משלם המסים האמריקני כדי ליישב סכסוכים".

לדבריו, "מקרים רבים הסתיימו בפשרה גם משום שאחד הצדדים לא היה מעוניין בפרסום של מידע מסוים". פרופסור קראוץ' סבור ש-"חברות היי-טק צריכות לקחת בחשבון שאם הן פונות להליכים משפטיים, הן ייאלצו לוותר על הסודיות של המידע הרלוונטי".

החוק לכשעצמו מתיר שמירה על סודיות בנסיבות מסוימות, אך על הצד המעוניין בכך להוכיח שעלול להיגרם לו נזק כתוצאה מהפרסום. בגוגל טוענים, כי מידע על המשא ומתן לגבי רישוי פטנטים עלול להעניק למתחרים "מנוף נוסף וכוח רב יותר במשא ומתן וכתוצאה מכך הם ייהנו מיתרון בלתי הוגן".

השופט רוברט לא פסק עדיין באשר לדרישות של גוגל ומיקרוסופט. גוגל אינה מסתפקת בדרישה לשמור על סודיות של חלק מהמסמכים ואף דורשת, כי חלק מהעדויות המכריעות יינתנו בדלתיים סגורות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים