תוכן שיווקי

לקראת אירוע | Big Data משמעו הזדמנויות עסקיות גדולות

סקר עולמי שנערך לאחרונה מצא כי 70 אחוזים מהארגונים שוקלים, מתכננים או כבר מבצעים פרויקטי Big Data

04/11/2012 15:12

מאת אסף שפר, מנהל תחום לקוחות אינפורמטיקה בקבוצת אמן

יותר משני שלישים מהחברות הגדולות בעולם רואות במגמת ה-Big Data כהזדמנות עסקית ממעלה ראשונה יותר מאשר אתגר טכנולוגי למחלקת ה-IT. ארגונים אלה שוקלים, מתכננים, או כבר מבצעים פרויקטים בתחום זה. כך מצא סקר עולמי שנערך לאחרונה בקרב 600 מקצועני IT ואנשי ניהול בארגונים, אשר בוצע על ידי אינפורמטיקה.

הסקר, אשר תוכנן להעריך את מצב פרויקטי ה-Big Data בארגונים ולהבין את האסטרטגיות של השימוש בו, מגלה כי החברות נוקטות צעדים משמעותיים כדי לנצל את היתרונות הטמונים ב-Big Data. הסקר מצא כי 44 אחוזים מהארגונים שוקלים פרויקט Big Data, כ-22 אחוזים מתכננים פרויקט מסוג זה, 13 אחוזים כבר בוחנים חלופות ו-20 אחוזים מן הארגונים נמצאים בתהליכי הטמעה.

המחקר החדש שופך אור על השונות הרבה הקיימת בתחום ה-Big Data ועל מגוון האפשרויות וההזדמנויות הטמונות בו. כאשר נשאלו אילו אספקטים של Big Data רלוונטיים לארגון שלהם, רוב המשיבים (74%) ציינו שניהול הטרנזקציות הוא החשוב ביותר, אך גם השימוש בטכנולוגיות חדשות כגון Hadoop ו-NoSQL (כ-46%) כדי לעבד נתונים באופן יעיל יותר. נושאי ניהול המידע, ברשתות החברתיות (35%), ממכשירים סלולאריים (31%) ומידע הנוצר ע"י מכונות (22%) גם היו חשובים לנשאלים. מרבית הנשאלים אמרו שהם רוצים לנצל את טכנולוגיות ה-Big Data לטובתם ולנהל את המידע הארגוני באופן יעיל וחכם יותר.

ניתן לראות כי Big Data מסמל אפשרויות וגם אתגרים עבור הלקוחות. פלטפורמת ה-9.5 של אינפורמטיקה מסייעת לארגונים לקבל החזר גדול יותר על ההשקעה שלהם במידע. גרסה זו מאיצה את אימוץ הטכנולוגיות החדשות בתחום, דוגמת Hadoop ומאפשרת לכלים קיימים לפעול גם בסביבות Big Data, תוך מתן סיוע לארגונים ליהנות מיתרונות ה-Big Data על ידי מקסום ערך המידע שלהם והפחתת העלויות הכרוכות בניהולו.

אנו רואים כיום יותר ויותר ארגונים בארץ אשר בוחנים עבודה בעולם ה-Big Data כאשר Hadoop הנו הכלי העיקרי למימוש. רוב הארגונים בארץ מתחרים על כמות לקוחות כמעט קבועה ולכן החשיבות של יתרון עסקי ויכולת להקדים את המתחרים היא משמעותית ומבדלת את הארגונים שילכו לכיוון ראשונים. העובדה שלאינפורמטיקה הפתרון הפשוט והיעיל כמעט היחיד שקיים כיום מול Hadoop מאפשר ללקוחותינו לבצע פרויקטים מסוג זה בצורה מהירה.

אירועים קרובים