ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ, תגיע לביקור ראשון והיסטורי בישראל

ביקורה של רומטי הוא הראשון אי פעם של מי ממנכ"לי הענק הכחול בארץ, מאז הוקם הסניף של יבמ בישראל ב-1949 ● ב-2002 הובילה רומטי את רכישת חברת הייעוץ העסקי הגדולה PwC על ידי יבמ תמורת 3.5 מיליארד דולרים ושם הכירה את מי שמשמש כיום מנכ"ל יבמ ישראל, ריק קפלן ● מיבמ ישראל נמסר, כי "עניין ביקורה של המנכ"לית טרם סוכם ולא ידוע מתי היא תגיע"

ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ (IBM), עתידה להגיע בחודשים הקרובים לביקור ראשון והיסטורי בישראל – כך נודע לאנשים ומחשבים. יהיה זה הביקור הראשון אי פעם של מי ממנכ"לי הענק הכחול בארץ, מאז הוקם הסניף של יבמ בישראל ב-1949.

רומטי, המשמשת גם כנשיאת החברה, היא האישה הראשונה שעומדת בראש יבמ. היא החלה לעבוד ביבמ ב-1981 כמהנדסת מערכות בסניף דטרויט ועשור לאחר מכן עברה לקבוצת הייעוץ שלה. לפני מינויה למנכ"לית הייתה רומטי סגנית נשיא בכירה ומנהלת קבוצת המכירות, השיווק והאסטרטגיה של יבמ. במשך שבע שנים רצופות היא נכללה ברשימת "50 הנשים החזקות ביותר בעולם העסקים" של המגזין פורצ'ן (Fortune). ברשימה של 2011 דורגה רומטי במקום השביעי.

ב-2002 הובילה רומטי את רכישת חברת הייעוץ העסקי הגדולה PwC על ידי יבמ תמורת 3.5 מיליארד דולרים ושם הכירה את מי שמשמש כיום מנכ"ל יבמ ישראל, ריק קפלן. מאז נותרו השניים בקשר עסקי וחברי. קפלן, המשמש בתפקיד מנכ"ל יבמ ישראל מזה כחצי שנה, היה טרם עלייתו ארצה סגן נשיא ביבמ העולמית. מאז שנת 2000 הוא מכהן כסגן נשיא ויועץ משפטי של חטיבת השרות העולמית (IGS) של יבמ. בתפקידו האחרון הוביל קפלן את הפעילות העולמית בתחום הנוהגים העסקיים, הרגולציה והאתיקה המקצועית. במקביל, הוא שימש במשך שנים רבות כמנהל-שותף מטעם יבמ בפעילות החברה מול משרד הביטחון בארץ. קפלן הוא היהודי-אמריקני הבכיר ביותר שעבד במטה של הענק הכחול בארמונק שבארצות הברית. בתפקידו הקודם הוא היה כפוף למנהל המדווח ישירות לרומטי.

לענק הכחול מעבדת מחקר שנוסדה ב-1972 ושוכנת בקמפוס אוניברסיטת חיפה. מדובר במעבדה הגדולה בעולם של יבמ, למעט זו שבארצות הברית, מתוך 12 מעבדות מחקר בעולם.

במרוצת השנים רכשה יבמ 11 חברות טכנולוגיה ישראליות, או כאלה שבסיס פעולתן בישראל, ביניהן XIV, דיליג'נט (Diligent), וורקלייט (Worklight), סטורווייז (Srorwize), ווטשפייר (Watchfire) ופיילס-איקס (FilesX). במקביל, הקימה יבמ יחידה ייחודית לישראל, GTU (ר"ת Global Technology Unit), שמטרתה קידום שיתוף הפעולה בין חברות ההיי-טק הישראליות ליבמ העולמית. הפעילות המשותפת הובילה להצלחות רבות. מספר עובדי החברה בישראל גדל אף הוא משמעותית במהלך השנים והגיע ליותר מ-2,000.

מיבמ ישראל נמסר, כי "עניין ביקורה של המנכ"לית טרם סוכם ולא ידוע מתי היא תגיע".

מנהלי IT בכירים שכבר ביקרו בארץ
נדמה, כי יבמ היא האחרונה בין ענקיות ה-IT שהמנכ"ל שלה טרם ביקר בישראל. פול אוטליני, מנכ"ל אינטל (Intel), עשה זאת רק בשבוע שעבר, והיה זה לו ביקורו השלישי בישראל. השבוע מבקר בישראל סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft), בפעם הרביעית. מייסד ויושב ראש הענקית מרדמונד, ביל גייטס, ביקר אף הוא בארץ, ב-2006.

לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל אורקל (Oracle) והיהודי העשיר בארצות הברית, עם הון אישי של 41 מיליארד דולרים, הגיע ארצה ב-2007. הישראלית לשעבר צפרא כץ, נשיאה משותפת באורקל, ביקרה בארץ פעמים רבות במסגרת תפקידה. ביקרו בישראל גם מנהלים בכירים ב-HP, בהם מארק הארד, שביקר בארץ בעשור הקודם, כששימש מנכ"ל HP, וליאו אפותקר, אף הוא מנכ"ל לשעבר של החברה, שהגיע לישראל במסגרת תפקידו ובהיותו צעיר אף למד בארץ.

מנהלי IT בכירים נוספים שביקרו בישראל הם מייקל דל, מייסד ומנכ"ל דל (Dell), היהודי אף הוא, שהגיע ארצה ב-2009 לרגל חגיגת העשור להקמת הסניף הישראלי של החברה, וג'ו טוצ'י, יושב ראש ומנכ"ל EMC, שביקר בארץ בדצמבר האחרון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים