לקראת אירוע | בנצי ברנדס, ServiceWise: "לצד כל השירותים הנוספים החדשים ש-Salesforce.com מספקת – היא נשארה נאמנה לתחום ה-CRM המסורתי בענן"
בנוסף, בנצי ברנדס, מנכ"ל משותף ב-ServiceWise, מספר בראיון לקראת אירוע שעורכת החברה במלון הרודס תל אביב, על "ענן השיווק" שהוכרז עליו לאחרונה
מאת הילל יוסף
"לצד כל השירותים הנוספים החדשים אותם Salesforce.com מספקת – החברה נשארה נאמנה לתחום ה-CRM המסורתי בענן", כך אמר בנצי ברנדס, מנכ"ל משותף ServiceWise. ברנדס הסביר את היתרונות העסקיים הגלומים בהטמעה של מערכות Salesforce.com. זאת, לקראת אירוע שעורכת החברה במלון הרודס תל אביב, ב-12 בנובמבר, בהפקת אנשים ומחשבים.
לדבריו, "את התופעה של שימור ה-CRM הבסיסי, אנשי Salesforce.com מכנים 'נאמנות למקור, לגרעין (True to the Core)'. הלקוחות הוותיקים של Salesforce.com רואים איך החברה צועדת קדימה, ומובילה את חזון ה-CRM החברתי תחת הכותרת 'Business is Social'. לצד כלל הפעילויות החדשות, החברה מצהירה כי היא ממשיכה להיות נאמנה לתחום ממנו היא צמחה, למהות הבסיסית של ה-CRM, שכוללת את ניהול תהליכי המכירה, שיווק ושירות הלקוחות".
במהלך הזה, אמר ברנדס, "החברה דואגת לשפר כל הזמן את התהליכים הקיימים ב-SalesCloud וב-ServiceCloud, לדוגמה: שיפור מתמיד של מחולל הדוחות, שדרוג רכיב ה Forecasting ועוד. במסגרת זו, כל שנה החברה מוציאה (כמו שעון) שלוש גרסאות הכוללות רכיבים חדשים ופונקציונליות חדשה לתהליכי המכירות והשירות".
חלק ניכר מהשיפורים נובע מהצעות ורעיונות של לקוחות החברה ברחבי העולם. הרעיונות הללו, סיפר, "מנוהלים במסגרת אתר רעיונות, בו כל לקוח מוזמן להציע שיפור למערכת הקיימת. לקוחות אחרים יכולים לדרג את ההצעה ובסופו של דבר, אנשי Salesforce.com בוחרים מתוך אלפי הרעיונות איזה מהם יש לממש ולהכניס לגרסה החדשה. בכך, החברה מצהירה כי היא לא שוכחת את הלקוחות הקיימים מ-1999".
מה לגבי נושא השיווק?
"אחד העננים החדשים ש-Salesforce.com הכריזה עליהם, הוא 'ענן השיווק Marketing Cloud', לצד עננים קיימים של ענן שירות וענן מכירות. השירות מספק לארגון את היכולת למנף אפשרויות מגוונות לשיווק מקוון ברשתות החברתיות באופן אינטגרטיבי ל-CRM. ענן השיווק מסתמך על שתי רכישות אסטרטגיות: ביוני השנה את Buddy Media, שמציעה פלטפורמה לשיווק ברשתות חברתיות ובאפריל 2011 את Radian6 – ספקית תוכנה לניטור של מדיה חברתית, תמורת 326 מיליון דולרים. שתי רכישות אלה הן הבסיס לענן השיווק. ארגונים יכולים לייצר ולפרסם תכנים וקמפיינים ברשתות חברתיות ומצד שני לעקוב אחר פעילות של גולשים בהן, לנטר פעילות, לזהות מגמות הקשורות לארגון. כך, לדוגמה, יכולה קוקה קולה לדעת מה תגובה של צרכנים למותג פיוז: כיצד הרשת החברתית העולמית מגיבה, האם התגובות חיוביות או שליליות. באמצעות ענן השיווק ניתן לנטר עוד רשתות חברתיות, חוץ מפייסבוק וטוויטר, ניתן לבצע ניטור של בלוגים, על מנת להבין האם התגובה היא חיובית שלילית. זה ייעשה באמצעות חיתוכים לפי מילות מפתח, לפי אזורים ועוד מדדים.
יכולות אלו שהיום הן חלק בלתי נפרד ממערכת Salesforce, מאפשרות למנהל השיווק לייעל ולהבין איפה להשקיע יותר כסף, לאן להפנות את מאמצי השיווק שלו, והיכן צריך להגביר את הפעילות השיווקית שלו".
ומה בישראל?
"בישראל ענן השיווק הוא חדש ומתפתח. יש בישראל מספר לקוחות מועט שכבר עובד עם Radian 6 ו Buddy Media. אנו מעריכים כי קצב הצמיחה יגדל במהלך שנת 2013. מחקר של גרטנר קבע כי בתוך שנים ספורות תקציב מנהל השיווק בארגונים יהיה גדול מזה של של המנמ"ר, ולשם Salesforce.com הולכת".
"אנו רואים את עצמנו כעת וגם בעתיד", סיכם ברנדס, "כחברה המובילה במתן שירותים מקצועיים ואיכותיים על גבי Salesforce.com ו-Marketo ותמיד בוחנים פתרונות ענן נוספים בעלי ערך מוסף.