מהי חדשנות?

חדשנות, המנוע המאפשר לשרוד, לקדם ולהגשים חלומות בתוך העולם התחרותי של ימינו – באה לידי ביטוי בצורה שונה בקרב הארגונים במשק ● בתום שני ימי דיונים של פורום C3 באיי מלטה, כינסנו את המנמ"רים והספקים לשיחה ערה על קידום הארגון באמצעות חדשנות

המסר הבולט שעלה במפגש החורף של פורום C3 באיי מלטה היה, בין היתר, חשיבותה של החדשנות – המנוע מאחורי ארגונים ואנשים, המאפשר להם לשרוד, לקדם ולהגשים חלומות בתוך העולם התחרותי של ימינו. כך, בתום שני ימי דיונים, נערך שולחן עגול של מנמ"רים וספקים, שדן בנושא קידום הארגון באמצעות חדשנות.

גדי דודיאן, מנהל אגף המיחשוב וחבר הנהלת בנק יהב, אמר כי תפישת העולם שלו אומרת שחדשנות תכליתה לתת ערך חדש – מוסף, מקורי וייחודי – לקהל מוגדר של לקוחות. "במקרה שלנו, אנו מדברים על רעינוות טכנולוגיים העתידים להשיג לארגון שבו אנו עובדים יתרון תחרותי", ציין דודיאן. אין ספק שהמגזר הבנקאי הוא אחד המגזרים היותר תחרותיים, ולכן חדשנות בבנק יהב, שמוגדר כבנק בסדר גודל בינוני, היא קריטית ביותר. המדובר בבנק בבעלות מזרחי טפחות והסתדרות עובדי המדינה, בעל 45 סניפים וכרבע מיליון לקוחות.

דודיאן פירט את החדשנות כפי שהיא באה לידי בבנק יהב: תכנים עדכניים באתר הבנק, אפליקציות סלולריות, משיכת מזומנים ללא כרטיס וכניסה לתחום החם ביותר – ארנק סלולרי. ויש כמובן פעילויות רבות נוספות. החדשנות אפוא במגזר הבנקים הקטנים-בינוניים יכולה להיות מסד התמיכה עליו מבסס הבנק את ההתרחבות המתמדת שלו, וכן בתחרות עם הבנקים הגדולים.

תומר פרי, מנהל לקוחות סיטריקס (Citrix) בישראל, שהשתתפה גם היא בכנס באיי מלטה, אמר כי סיטריקס מהווה למעשה את שער הכניסה, המספקת פלטפורמה אחידה לאפליקציות ולשולחנות עבודה מכל מכשיר באמצעות פרוטוקול ייחודי HDX. הפתרון מאפשר ליחידות IT לתת לעובדי הארגון גישה למידע מכל מקום ובכל זמן. זאת, מאחר שהוא יודע לזהות מהיכן מתחבר המשתמש, ועל פיו נקבעת ההרשאה האם לתת לו גישה או לא.

מאיר מושקה, המנמ"ר הוותיק של אורמת מערכות – חברה חדשנית בפני עצמה העוסקת באחד הטרנדים היותר חמים היום, אמר כי "אצלנו החדשנות באה לידי ביטוי בנצילות של תחנות כוח ובשיפורים בתכנון ההנדסי, תוך שימוש בתוכנות לתכנון וחישובים מתמטיים". לדבריו, ה-IT משתמש בטכנולוגיה לקידום פרויקטים טכנולוגיים דוגמת המשכיות עסקית, שבו מתוכנן להעביר את כל הדטה סנטר מישראל לארצות הברית – דבר שלא היה אפשרי לפני שלוש שנים".

רועי רוזנבלום, מייסד ומנהל טכנולוגיות של XactSoft, חברה בת של One1, סבור שחדשנות היא ההיפך משמרנות. זוהי פתיחות לקבל וליישם רעיונות חדשים, תוך אמונה שהיא צריכה להביא ערך מובהק ללקוח ולשרת צורך ברור. נשאלת השאלה: האם הלקוחות לא נרתעים מרעיונות חדשניים שהחברות הספקיות באופן טבעי מציעות להם? "אין ספק שיש סיכון בחדשנות", מסכים רוזנבלום, "אבל אנחנו יודעים למזער את הסיכונים על ידי הובלה מקצועית ומתודולוגיה ברורה. כאשר הלקוח רואה מתודולוגיה ברורה, הוא מוכן להשקיע".

איתי זימן, מנמ"ר מכבידנט, תיאר את החדשנות כפי שהיא באה לידי ביטוי בפרויקט Big Data הרפואי. הוא ציין, כי פרויקטים חדשניים בעבר היו מבוססים בעיקר על יכולת לאחד ולטפל בנתונים. "ב-2029 תושלם כמעט לגמרי התוכנה הדרושה לאינטליגנציה מלאה, והמחשב האישי הממוצע יהיה שקול לכ-1,000 מוחות ב-2055", הסביר זימן. לדעתו, הדבר שייתן את התמורה הטובה ביותר הן מערכות שידעו לעשות אנליזה של נתונים על נתונים: "כאשר אנו מציעים טיפול שיניים למטופל זכר שסובל מנסיגת חניכיים, ועולה שאלת כדאיות הטיפול וסוגו – השיקול הוא לא רק כלכלי. אני רוצה להגיע למצב שבו נוכל להגיד לו, כי סטטיסטית, על בסיס נתונים של עשרות מיליוני טיפולים בעולם, הנזק שייגרם לו הוא כך וכך או לא".

אשר רשף, סמנכ"ל טכנולוגיות בלאומי קארד, ציין כי החברה מגדירה חדשנות כניצול שיטות וכלים חדשים לשיפור השירות ללקוחות. הוא סיפר, כי לאומי קארד היתה בין הראשונות ליישום כלים לניהול קמפיינים – יישום רחב היקף של CRM והשקת כרטיסי אשראי חכמים. "במישור הטכנולוגי יש לנו את יישום ה-HYPER V, כפתרון לוירטואליזציה של שרתים". רשף הרחיב את הדיבור על מיזם הארנק האלקטרוני באמצעות NFC שהחברה החלה להריץ בחודשים האחרונים.

בפאנל השתתפו גם פנינה ארביב ממכבי שירותי בריאות ועופר מלבסקי מסאפ (SAP). ארביב הציגה פרויקטי חדשנות שנעשו בקופת החולים מכבי בתחום הסלולר, האינטרנט והמדיה הדיגטלית. היא הדגישה, כי לא מדובר בדברים טריוואליים, שכן מדובר בארגון רפואי מורכב ביותר. אולם לשמחתה, הנהלת הקופה השכילה כבר לפני כמה שנים להבין שהשוק מתקדם לכיוון הזה. עופר מלבסקי חזר על הרצאתו המרתקת מתחילת הפורום, ביום הקודם, שבה סיפר כיצד סאפ מנהלת ושואב את החדשנות שלה מרעיונות שהיא אוספת מאלפי לקוחות ושותפים עסקיים.

השורה התחתונה: חדשנות היא ערך. זו מטרה שכל ארגון וכל מנהל טכנולוגי שואף להגיע אליה, אבל בפועל היא מתרגמת ביום יום לשורה ארוכה של פעולות, החלטות וגם סיכונים שאנשים נוטלים. הכל כדי לנוע קדימה וללכת רחוק ככול האפשר עם החלום והחזון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים