ארצות הברית: השופטת דחתה תביעה של אפל נגד מוטורולה

בית המשפט קבע, כי ספק אם בסמכותו לשמש כ-"יועץ בלבד", לאחר שאפל סירבה להתחייב שתקבל את החלטת בית המשפט ביחס לסכום הסביר וההגיוני לרישוי הפטנטים של מוטורולה ● בכך נחלה אפל מפלה באחת המערכות במסגרת קרבות הפטנטים בהם היא מעורבת בבתי משפט ברחבי העולם

אשמה. אפל

תביעה שהגישה אפל (Apple) נגד מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) של גוגל (Google), על ניצול לרעה של הפטנטים שברשותה, נדחתה אתמול (ב'), שעות ספורות לפני שאמור היה להתחיל המשפט. בכך נחלה אפל מפלה באחת המערכות במסגרת קרבות הפטנטים בהם היא מעורבת בבתי משפט ברחבי העולם.

התביעה, שהדיון בה אמור היה להיערך בבית המשפט הפדראלי במדיסון שבוויסקונסין, נסבה על הפטנטים שעברו לרשותה של גוגל לאחר שרכשה את חטיבת מוטורולה מוביליטי בסכום של 12.5 מיליארד דולרים, בעסקה שהושלמה במאי האחרון. לטענת אפל, התנאים שבהם מציעה מוטורולה רישיונות לשימוש בפטנטים אינם הוגנים.

התביעה נדחתה אתמול לאחר שהשופטת המחוזית ברברה קראב הגיעה למסקנה שספק אם בסמכותה לשמוע את טענותיה של אפל.

דוברת גוגל מסרה, כי בחברה מרוצים מההתפתחות, בעוד שנציגי אפל סירבו להגיב. עם זאת, בתדרוך שערכה אפל לאחר מכן טענו נציגי החברה, כי יש לשופטת סמכות לשמוע את טענות החברה.

לאה שייבר, פרופסור לקניין רוחני מבית הספר למשפטים של אוניברסיטת אינדיאנה, אמרה שאילו הייתה השופטת פוסקת נגד גוגל, היה הדבר משפר את מעמדה של אפל במשא ומתן על רישוי הפטנטים. "כעת חזרה אפל לנקודת הפתיחה", אמרה שייבר.

בדומה למיקרוסופט (Microsoft), אפל מאשימה את גוגל בכך שהיא גובה תמלוגים גבוהים מדי על שימוש בפטנטים שזכו למעמד של תקן מקובל בענף. לטענתן, מוטורולה מחויבת להציע פטנטים אלה בתנאים הוגנים וסבירים, מתוקף מעמדם של הפטנטים כתקן בענף.

במסגרת הדיונים שכבר התנהלו בנושא אמרה השופטת, כי היא עשויה לפסוק מה הוא סכום סביר לרישוי הפטנטים, אך אפל הודיעה, כי אם הסכום יהיה גבוה מדולר אחד ליחידה, החברה לא תראה עצמה מחויבת לקבל את קביעת השופטת. נוכח הודעה זו קבעה השופטת, כי ספק אם בסמכותה לשמש כ-"יועצת בלבד".

בדיון דומה שנערך בתביעה של מיקרוסופט בעניין הסכימה החברה לקבל על עצמה את הסכום שיפסוק השופט המחוזי ג'יימס רוברט מבית המשפט בסיאטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים