סקר: בעלי זכות הבחירה בארצות הברית צופים בסרטונים פוליטיים ברשת

55% מבעלי זכות הבחירה צפו בסרטוני וידיאו פוליטיים באינטרנט לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית - כך עולה מסקר שערך מכון Pew ● כ-40% צופים בסרטונים אינפורמטיביים, שמסבירים סוגיות פוליטיות, ולאחר מכן במדרג הפופולריות ניצבים סרטונים סאטיריים, תשדירי תעמולה ונאומים של אובמה או רומני

הבוחרים בארצות הברית גולשים באינטרנט בחיפוש אחר סרטונים שקשורים למסעות הבחירות, פרשנות פוליטית וקטעים סאטיריים על הבחירות לנשיאות ארצות הברית – כך עולה מסקר שערך מכון המחקר Pew.

בסקר, שנערך בחודש אוקטובר בקרב 1,006 מבוגרים אמריקנים, נמצא ש-55% מבעלי זכות הבחירה צפו בסרטוני וידיאו פוליטיים באינטרנט לקראת הבחירות וש-52% מביניהם קיבלו המלצות מאחרים על סרטונים שכאלה.

28% מבעלי זכות הבחירה ציינו שהם צופים ברשת בנאומים של המועמדים לנשיאות, מסיבות עיתונאים או עימותים, בעוד ש-39% ציינו שהם צופים בסרטונים אינפורמטיביים, שמסבירים סוגיות פוליטיות. 37% השיבו שהם צופים באינטרנט בסרטונים הומוריסטיים או סאטיריים שקשורים לסוגיות פוליטיות ו-36% – בתשדירי תעמולת בחירות.

על פי הדו"ח של מכון Pew, "לא נמצאו הבדלים בין תומכי המפלגה הדמוקרטית לתומכי המפלגה הרפובליקנית מבחינת דפוסי הצפייה בסרטוני וידיאו באינטרנט".

בסך הכול, 66% מבעלי זכות הבחירה שיש להם גישה לאינטרנט ציינו, כי צפו ברשת בסרטון וידיאו אחד לפחות שהכיל תכנים פוליטיים לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית. אף על פי שצעירים נוטים יותר לצפות בסרטונים פוליטיים, הרי שהסרטונים זוכים לפופולריות במגוון רחב של קבוצות דמוגרפיות. עוד נמצא, כי בעלי זכות בכירה עם השכלה אקדמית נוטים לצפות בסרטונים פוליטיים יותר מבעלי השכלה נמוכה יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים