תוכן שיווקי

לקראת אירוע | שיחה עם מוטי הדס לקראת כנס הלקוחות של רד האט

06/11/2012 14:27

1.    מעט לפני תום 2012 ותחילת 2013, מהם ההישגים של רד האט ומטריקס בישראל בשנה החולפת?
כ-80% מארגוני האנטרפרייז עושים שימוש בקוד פתוח. מחקר שנערך באחת האוניברסיטאות המובילות בארה"ב, הראה כי בכל מקום בעולם בו מתקיימת דמוקרטיה וישנה תשתית תקשורת הקוד הפתוח משגשג. בעולם, נתח השוק של רד האט בשרתים הארגונים הוא מעל ל-80% ואני שמח שבשל השותפות ארוכת השנים של מטריקס עם רד האט מזה כ 9 שנים, ההערכה הנה כי בישראל כ-95% משרתי הלינוקס המסחריים הם רד האט. זו תעודת הערכה למשאבים הרבים שאנו משקיעים בישראל בתמיכה טכנית, ליווי טכנולוגי, והדרכה לקוד פתוח ושיתופיות ונעים לראות את התוצאות בשטח. השנה קיימנו את המפגש העשירי בסדרת המפגשים הטכנולוגיים "רד האט פיצה וטכנולוגיה" שהושקו לפני כשנתיים. היכולת להמשיך במסורת, לעורר עניין בכל מפגש מחדש, לראות את הקהילה הולכת וגדלה  ולתת ללקוחות רד האט את הכלים לשיפור מתמיד, מהווה עבורנו הישג של ממש".

2.    מהם הביקושים הטכנולוגיים או הצרכים העסקיים הבולטים בשנת 2012?
ללא ספק 2012 היא שנת המגזר הפיננסי. אנו רואים לקוחות בארגוני אנטרפרייז בעולם הפיננסי אשר מגמת ההתייעלות לא פוסחת עליהם והם מאמצים את פתרונותיה שלרד האט כתשתית ליבה בארגונים פיננסים כדוגמת הבנקים וחברות הביטוח. השנה מזג האוויר הכלכלי הסוער המזכיר את המשבר הקודם בשנת 2009, מביא לגל מיגרציות של יישומי SAP על גבי תשתיות רד האט כולל שימוש בכלי ניהול מבית רד האט ופתרונות כדוגמת Redhat High Availability ,IPA Server וכו'.

נקודה מעניינית נוספת היא שיותר לקוחות אנטרפרייז מבצעים מעבר או בוחנים מעבר של מערכות קנייניות מבוססות מיקרוסופט לרד האט, כולל בחינת אלטרנטיבות לחבילת יישומי האופיס. ברור היה לכולנו שבמקביל למעבר מתמיד מסביבות  יוניקס קנייניות ויקרות לסביבת לינוקס גם ההגמוניה המיקרוסופטית נפגעת ואכן זו המגמה שאנו רואים בשטח. חשוב גם לציין שעל פי IDC, שתי מערכות ההפעלה שיישארו שחקנים ראשיים הינם מיקרוסופט ולינוקס, בדגש כי עפ"י התחזיתבשנת 2013, חלקה של הלינוקס צפוי לגדול לכ- 40%!"

3.    מה צפוי לנו באירוע רד האט ב-7 בנובמבר בסינמה סיטי?
"השנה הצלחנו להביא לישראל את אוונגליסט הקוד הפתוח של רד האט – יאן וילבורד. פגשתי את יאן מספר פעמים במהלך שנותיי בתפקיד והוא מהווה דוגמא מוחשית לרעיונות השיתוף במידע וחוכמת ההמונים שרד האט דוגלת בהם. יאן הינו יועץ בכיר לאיחוד האירופי לממשלות בנושא אימוץ טכנולוגיות קוד פתוח כמנוף לשיוויון חברתי וחדשנות טכנולוגית וחשוב לנו לתת לו את הבמה מול לקוחותינו הישראלים. בנוסף, צריך להיות גם פאן. בלי פאן הרי לא כיף. ולכן לאחר 3 שעות של טכנולוגיה אינטנסיבית נקנח עם סרט החדש בסדרת ג'יימס בונד שהנו חסיד ידוע של הקוד הפתוח.

אירועים קרובים