דיווחים: ניצחון לאמזון בחקירה המתנהלת באירופה בנושא הספרים האלקטרוניים

אפל וארבעה מו"לים הסכימו לפשרה לגבי המחירים המוצעים של הספרים האלקטרוניים באמזון והרשויות האירופיות ישלימו בקרוב את חקירתן בנושא - כך עולה מידיעה שפרסמה רויטרס ● מההסכם עולה שאמזון תוכל להציע ספרים אלקטרוניים במחירים נמוכים יותר ממתחרותיה

הרשויות באירופה עומדות להשלים את החקירה של ההגבלים העסקיים בנושא הספרים האלקטרוניים, לאחר שאפל (Apple) וארבעה מו"לים הסכימו לפשרה לגבי המחירים המוצעים באמזון (Amazon) – כך עולה מידיעה שפרסמה סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters).

הסכם כזה, אם אכן יושג, הוא בבחינת ניצחון לאמזון, שתוכל להציע ספרים אלקטרוניים במחירים נמוכים יותר ממתחרותיה. שוק הספרים האלקטרוניים צומח במהירות והמו"לים מקווים, כי מספר הקוראים יגדל – ועמם היקף ההכנסות.

"לאחר שנים של קרבות וחוסר ודאות, ברור לי מדוע הם הסכימו לוותר ולסגת", אמר מרק קוקר, המייסד של Smashwords, הוצאה לאור של ספרים אלקטרוניים שמפיצה את תוצרתה בחנות של אפל. "אין ספק שזהו הישג לאמזון. לא ראיתי את התנאים של הסכם הפשרה, אבל הרושם הראשוני שלי הוא שהוטלו מגבלות חמורות על המו"לים, שיתקשו לפעול בזריזות דווקא בתקופה שבה התחרות מתעצמת".

לא ניתן היה לקבל תגובה מדובר הנציבות האירופית. אמזון ואפל סירבו להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים